Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mogelijke fraude op 2ehands. -- OPGELOST! --

Gestart door ward, 14 april 2016, 20:15:38 PM

marctje

Ik koop en verkoop meestal via catawiki, geen gezever en duidelijke afspraken i.v.m. betaling binnen drie dagen na winnend bod, opsturen binnen drie dagen na vermelding van betaling en uitbetaling op het einde van de maand. En toch sinds december problemen met een koper, allee problemen?, persoon koopt iets van mij met duidelijke vermelding item is af te halen en niet opstuurbaar, koper blijkt te hebben betaald, bedrag reeds doorgestart naar mij maar item nog steeds niet afgehaald want koper woont in zuid- Frankrijk. Ben van plan om na overleg met catawiki dit opnieuw te verkopen.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

stoomlokje

Citaat van: ward op 14 april 2016, 22:52:17 PM
Betaling is van vorige week woensdagavond.
Ik dacht ook eerst aan verlof ofzo, maar na een week zou hij toch iets van zich mogen laten horen.
Bij aankoop stond er 1 positieve rating, maar die is ondertussen blijkbaar ingetrokken en de negatieve rating is idd van mij.. Ik hoop al bij al dat het toch nog om een misverstand gaat, maar van dag op dag ineens ipv binnen de 2u helemaal geen antwoord..

Mvg

Die mens mag toch ook eens op vakantie gaan hé , ;D het is dan alleen niet mooi dat hij dat niet in zijn verkooptekst vermeld heeft  >:( , heb dat ook al eens meegemaakt , maar dan op Ebay.
en na een paar weken opeens toch kontakt gehad en alles in orde gekomen. :)

ward

Ik hoop erop dat alles in orde komt..
Maar gewoon even iets laten weten voor de betaling zou op zn plaats zijn..
Zou beste zijn voor iedereen, maar ik zal nog wat geduldig afwachten..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

centauri167

Ik neem aan dat je behalve zijn rekeningnummer ook zijn naam en adres hebt ?
Indien niet, had je echt wel beter niet betaald, indien zo, probeer te zoeken of de gegevens kloppen; ga er langs of leg een formele klacht neer bij de politie tegen hem.

argilla

Citaat van: centauri167 op 15 april 2016, 11:39:33 AM
Ik neem aan dat je behalve zijn rekeningnummer ook zijn naam en adres hebt ?
Indien niet, had je echt wel beter niet betaald, indien zo, probeer te zoeken of de gegevens kloppen; ga er langs of leg een formele klacht neer bij de politie tegen hem.


heu kan je doen. Maar........ veel prioriteit moet je niet verwachten........onder de noemer geklasseerd " bij tijd"  ( spreek uit ervaring)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

philippe_007

Tja als iedereen er van uitgaat dat een klacht indienen nooit iets oplevert dan kunnen deze die frauderen en bedriegen gewoon verder doen.
Als daarentegen iedereen steeds klacht indient, dan zal er wel gevolg worden aan gegeven.

hopelijk komt het in orde,
kan uw bank u de gegevens van de rekeninghouder niet doorgeven? Je hebt tenslotte geld gestort op die rekening.

Houdini

Citaat van: philippe_007 op 15 april 2016, 13:24:40 PM
kan uw bank u de gegevens van de rekeninghouder niet doorgeven? Je hebt tenslotte geld gestort op die rekening.

Dat mogen ze niet doen, maar zoals eerder gezegd kan je wel procedure laten opstarten om je geld terug te vorderen.

efl045

Pfff..nu al zo veel lawaai maken over fraude...is dit allemaal niet wat voorbarig? Voor 't zelfde heeft de verkoper een griepje en heeft alles daardoor wat vertraging...Is geduld dan geen schone deugd meer misschien?
Ik denk dat Ward nog niet veel heeft gekocht via 't internet...

reeves

Ja de griep dan kan je niet antwoorden op mails
:o

stoomlokje

eventjes geduld hebben ,  ;) is een mooie deugd ;D na een weekje reklameren is toch wel snel . :(
wacht nog een week of 2 af ,dan is het probleem waarschijnlijk wel opgelost. ::)

ward

#25
Ik heb al veel gekocht via internet..
Ok, een weekje is rap..
Maar toevallig achter betaling nix meer van te horen?
Ik wou jullie alleen maar waarschuwen niet hetzelfde tegen te komen,
maar blijkbaar zijn sommige hier meer goedgelovig..
Trouwens als je ziek bent of op reis, is dat toch kleine moeite even berichtje
naar je koper te sturen. Helemaal geen probleem mee dan, maar ineens niets meer van zich
laten horen na betaling? ...
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

gunmax1

Hallo

Kijk mijn mening hier over .
Als het geld goed is dan moet de service ook oké zijn .
Ik heb onlangs mijn oude lego trienen verkocht via 2de hands .
Als de koper had betaald , dan werd het de zelfde dag nog opgestuurd door mij of mijn vrouw .
Dit is toch echt niet lastig om eens tot aan de post te lopen of naar een kiala punt zelfs al ben je ziek .

Ik hoop dat het alsnog in orde komt
Succes

Grts benny

centauri167

Groot gelijk Ward, je situatie is niet normaal.
De dag van vandaag checked iedereen zijn mails meerdere malen per dag, verlof, ziek of iets anders. Een simpele mail met wat info waarom er vertraging is stelt een koper deels gerust.
Ik hoop voor jou dat alles nog in orde zal komen, hoe meer druk je ergens op zet, hoe vaker iets toch nog in orde komt, mijn ervaring.

gunmax1

Citaat van: ward op 15 april 2016, 19:27:33 PM
Ik heb al veel gekocht via internet..
Ok, een weekje is rap..
Maar toevallig achter betaling nix meer van te horen?
Ik wou jullie alleen maar waarschuwen niet hetzelfde tegen te komen,
maar blijkbaar zijn sommige hier meer goedgelovig..
Trouwens als je ziek bent of op reis, is dat toch kleine moeite even berichtje
naar je koper te sturen. Helemaal geen probleem mee dan, maar ineens niets meer van zich
laten horen na betaling? ...
Citaat van: centauri167 op 15 april 2016, 19:43:12 PM
Groot gelijk Ward, je situatie is niet normaal.
De dag van vandaag checked iedereen zijn mails meerdere malen per dag, verlof, ziek of iets anders. Een simpele mail met wat info waarom er vertraging is stelt een koper deels gerust.
Ik hoop voor jou dat alles nog in orde zal komen, hoe meer druk je ergens op zet, hoe vaker iets toch nog in orde komt, mijn ervaring.

sluit me volledig bij jullie aan

jodo

Onlangs ook een nare ervaring gehad op Marktplaats.Nl.
Had een schriftelijke  deal met verkoper Har uit Schoonbeek en nadien geen contact meer gekregen.Gelukkig was er nog niets betaald.