Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)

Gestart door Stedahult, 13 april 2016, 20:14:21 PM

DFS


Stedahult

Dank Sven! En dat voor een I-padje.

Hij is eigenlijk al te jong, maar ik kon deze niet laten staan.

Mvh. Steef

mahtoska1


Gerolf

Leuke auto in een mooi landschap  8)

Citaat van: Stedahult op 15 februari 2017, 20:18:38 PMHij is eigenlijk al te jong, maar ik kon deze niet laten staan.

Verbouwen naar ouder model? Spaakwielen en zo? (ik ken zeer weinig van auto's  ::))
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

#244
Spaakwielen op een Volvo   PV445 Duett   ?                   Sorry, maar dit is   géén   MG-roadster hoor. 
Deze sobere, handige Volvo had vanaf het begin simpele volle stalen velgen.

De oudste   PV 445   (A°1953) had nog wel een tweedelige voorruit:  gans voorzichtig zou men een verticaal staafje op het H0-model kunnen kleven (?)
Vanaf   +/- A°1960   werd het een   P210   met een 1-delige voorruit.

( Op 1/1, in 't écht, is hij ondertussen (on)behoorlijk duur en je mag ermee niet meer in de LEZ-Antwerpen .... )

Stedahult

Kom je uit je werk, ligt eindelijk dit kleine lieffie voor je klaar. Iets groter dan een NS Sik.
De Ardelt 110 van McK, weer een machtig stukje detail op spaakwielen.



Mvh. Steef

Herwig

#246
Was dit sympathieke Deense dieselding (mét spaakwielen) ietwat vergelijkbaar, groter-dan-wel-kleiner, met de NMBS-locotractor type 230/reeks 91 ?     
(   http://www.cooltrain.be/index.php/grote-treinen/locomotieven/nmbs-reeks-90-en-91 )

Stedahult

Ik zou bijna denken dat de Belg zo mogenlijk nog kleiner is Herwig.
Mvh. Steef

Stedahult

De Ølvogn van Tuborg is ook binnen. Met 30 kratjes erbij. Ding moet nu nog
in elkaar gezet worden. Een kleurijk geval van Epoke Modeller. Waar bestellen
overgens geen zin meer heeft. Per is per afgelopen week gestopt. Een winkel
gaat zijn voorraad nog verkopen, maar veel is er niet meer te krijgen. Wederom
een, voor de Deense modelspoorder, goede kleinserie fabrikant minder in DK.






Mvh. Steef

Stedahult

Mvh. Steef

mahtoska1

Dit lokje rijdt precies wel goed. Ik kan me inbeelden dat je heel tevreden bent.

Stedahult

René (Fyns Modeltog) heeft de decoder percies goed ingeregeld Pieter.

Terwijl de appeltaart in de oven staat, samen met de jongste van de mrs. gemaakt.
Toch nog even boven een foto gemaakt van de Me, blijft een guitig railbussie.

Mvh. Steef

Michiel

Mooi, maar wanneer zien we nog eens kleurenfoto's? Zwart/wit is wel eens grappig voor een keertje, maar het blijft toch mooier en levendiger in kleur, vind ik.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stedahult

Ik ben de beroerdste niet Michiel, anders lag ik wel op bed....

Mvh. Steef

Michiel

Ah! Bedankt! Zo zien we je modelbouwkunst in alle glorie! Want het is ronduit indrukwekkend mooi. Vakmanschap op modelbouwvlak.  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)