Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Een droom baan.

Gestart door 3rail, 04 april 2016, 20:21:36 PM

oebr

Geloof ik graag Martin. Maar jullie hebben in NL veel naar RTL4 gekeken, dus dat extra te completeren deel komt dik in de chacosse...  ;)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Martin Welberg

Kun je je daar nader verklaren  ??? Geen flauw idee wat RTL met Brandl te maken heeft..en zijn prijzen..

oebr

met Brandl niks, met Bertelsmann heel veel. Tot vorig jaar was RTL vor 90% eigendom van Dieter en z'n familie. En als je ziet hoeveel winst er de afgelopen jaren gemaakt werd, kan er gerust een Brandl-baantje vanaf hoor. En ook dat laatste stukje zal geen probleem geweest zijn. En Nederland was een van de sterkhouders, zorgden voor een flink deel van de winst. België leverde een bescheiden bijdrage, en Luxemburg veegde daar een beetje van weg. ( maar daar werd al een mouw aan gepast, vandaar m'n ex-baas  8) )
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Martin Welberg

Ah, get it...wij betaalden jouw salaris  ;) ;D

Kautenbach

Onderdeeltje van de Panama Gate ???

Wel waardevast, of... Enorme stijging van de prijzen...

oebr

Jawel Martin, vooral wie bij Albert H. of c1000 inkopen deed toch  :)

Maar geef toe, liever dat die centen opgaan in zo'n mooie Brandl, dan ergens
in een Panamese kast te liggen liggen.


Wat bij die Brandl trouwens wel jammer is is dat er geen ontkoppelaartje voorzien werd.
Die lepel plots in dat filmpje...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

3rail

Ja dat ben ik wel met je eens, ze hadden voor dat geld er best wel een ont koppelaar in kunnen zetten.

Even de verf spuit er overheen om hem te camoufleren en klaar.
Wat mij eigenlijk ook tegen viel was de stoom locomotief van Liliput, dit is een zwaar veroudert model.
Er een van Brawa had dit toch wel af kunnen maken.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

oebr

ja inderdaad, of een straffer lokje dat zichzelf kan ontkoppelen. Gezien het baanplan is dat iets wat toch meermaals moet gebeuren.

Maar zowel scenery als baanplan zijn echt wel subliem he, vooral de eenvoud en soberheid vallen me op.

Trouwens modelisten als Martin en Evan + Patrick  hier op 't forum komen aardig in de buurt van Brandl en Langmesser vind ik. We zijn in goed gezelschap.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Peter

Edward, bedoel je de baureihe 75 ?
Het Brawa model is niet de juiste 75 voor op de Hintere Höllentalbahn, namelijk het deel tussen Neustadt  en Bonndorf, Donaueschingen  of Lenzkirch.
Volgens mijn info was de 75 op het deel tussen Freiburg en Titisee meestal een ander type 75 (info de verschillende boeken van de 75 en de boeken over de Hollentalbahn.
Nog ter info: Alle loks op de baan werden allen omgebouwd door Raphael Reichenbach van de Die Baehnlewerkstatt.de in het Glottertal. Niet echt goedkoop, maar.... ::)
Liliput heeft trouwens nog niet zolang geleden een 75 uitgebracht.

Nog het goede nieuws, zoals ik een tijd geleden al gepost heb: er komt in juni nog een extra uitgave, namelijk over het deel tussen Wiehre (Freiburg) en Neustadt. Ziet er alvast weer super uit.

Met vriendelijke groeten
Peter

efl045

#24
Voor wie de eerste 3 gemist heeft, er komt binnenkort een 4de deel:
http://tinyurl.com/gvwnr8k