Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Een droom baan.

Gestart door 3rail, 04 april 2016, 20:21:36 PM

3rail

Op youtube kom ik deze baan tegen.

Dit is echt schitterend, met bij passend geluid. ;) ;)

Ik wens jullie veel kijk plezier.

Edward.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CuC_LPDG6uw
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

efl045


oebr

zalig !

Peter heeft ze al eens bezocht
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Martin Welberg

Lekker Brandl gehalte  ;)

Kautenbach


Martin Welberg

Alsof ik dat niet weet Wim, maar niet alles  ;)

Johnnytrein

Geweldig mooie baan jammer dat de papieren versie van de tijdschriften niet meer verkrijgbaar zijn.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about


Johnnytrein

Bedankt voor deze links.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Dirky

Inderdaad een super mooie baan...

En of wij dit kunnen?

De meesten onder ons spenderen een massa euro's aan "treinen". Vaak is er amper nog iets over om een baantje te maken.

Bij dergelijke banen wordt er grenzenloos geinvesteerd in scenery. Beeld je een eigen baantje in met 600 bomen (aan 20€/st) en 100 autootjes her en der verspreid. Laat ook wat Faller auto's rondrijden. Zet daarbij de treinen op de mooiste sporen en koop alles dat langs het spoor staat bij Weinert e.d. Koop alleen waardige kits van huizen en andere gebouwen... Op die manier kost een doorsnee baan vlug 20 á 25000€, niet?
Maar dan heb je ook iets wat dicht aanleunt bij wat je hier ziet. Als je dan ook nog de vingers van Brandl of onze cracks hebt... ;)

oebr

Deze baan zit rond de 4000 euro per m² ...   (theater-schuur niet inbegrepen ! )
M'n ex-baas verdiende ze heel goed (of hij heeft mij te weinig betaald, dat kan ook  >:( )

Maar je hebt gelijk dat treinen zelf heel veel kosten, als je ze zo in sessies koopt valt dat niet op.
(wat wel slikken is als je dan achteraf eens een optellingetje maakt, gelukkig is het kalf dan al verdronken en op het droge, want anders begin je er niet aan). Scenery heeft dan het voordeel dat als je zelf de handen uit de mouwen steekt je een groot deel van de kostprijs betaalt in arbeid. Het materiaal dat je nodig hebt voor zo'n boom is uiteindelijk niet echt duur, voor 20 euro kan je al heel veel bomen maken. Als je ze koopt daarentegen loopt het wel in de papieren...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

stond ooit in Dortmund aan een baan vallei met fraaie brug en  3000 boompjes (nog zelf te maken)en eerlijk gezegd kon niet geloven dat er zoveel opstonden !  :-\

Martin Welberg

CiteerDeze baan zit rond de 4000 euro per m² ...

Dat zal alleen Brandl zijn aandeel zijn in de afwerking van de scenery. Zijn prijs ligt compleet gebouwd met alles erop en eraan al snel aan een 9000,-- per m2. Het is de tijd die de grootste kostenpost veroorzaakt en niet zo snel de materialen..

Martin Welberg

Citeerkost een doorsnee baan vlug 20 á 25000€,

Reken bij Brandl maar snel op het dubbele, als het niet 3 dubbel is.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: milocomarty op 07 april 2016, 13:05:20 PM
Reken bij Brandl maar snel op het dubbele, als het niet 3 dubbel is.
mens moet ook eten hé en verplaatsingskosten !  ;)