Dirty Stuff

Gestart door Martin Welberg, 01 april 2016, 01:59:20 AM

RD25

welk artiest, werk voortreffelijk  :)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Martin Welberg

Merci.
Vroeg me af of het ook mogelijk is een lichtere vervuiling te bewerkstelligen met een beperkt aantal kleuren. Heb alleen W&N raw umber and burned umber olieverf in erg dunne lagen toegepast.
De Rio Grande is mijn test stuk.








GDE

Nu ben ik wel benieuwd Martin , met de airbrush of penseel gedaan ? Alvast zeer geslaagde patine   ;)

Martin Welberg

Penseel hoofdzakelijk. Alleen het onderstel een dun laagje tracksprimer van Ammo met de airbrush

GDE

Bedankt voor de info Martin . Ik blijf vol bewondering  ;) telkens prachtige verweringen !

Martin Welberg

Nog steeds lekker aan het knoeien met olieverf, 2 kleurtjes gewoon omdat het kan..




Alex

Super detail van de vervuiling onder de klep, die ook wel eens open staat natuurlijk.
Daar heb je echt voorbeeldfoto's voor nodig om het zo uit te voeren lijkt me.

Alex

SuSke

mooi Martin  8)


('k heb nog wat te doen voor mezelf eer ik daar ben)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Merci ! Olieverf, een dankbaar medium...

CiteerDaar heb je echt voorbeeldfoto's voor nodig om het zo uit te voeren lijkt me.

Soms is een beetje logisch nadenken ook voldoende, kijken waar vuil zit en zo en wat het doet..

Alex

Dat is natuurlijk waar, resultaat is in ieder geval erg mooi.
Heb je dit met de oilbrushers gedaan Martin?

Martin Welberg

Nee, deze twee tinten zijn van Winsor en Newton, raw en burned umber.

Michael

Martin heb je nog eens nagedacht, ik zou wel een paar lesjes willen volgen bij je.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

modelbaanHO

Zeer knap gedaan; zoals steeds
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Martin Welberg

Citaat van: Michael op 31 juli 2017, 19:53:46 PM
Martin heb je nog eens nagedacht, ik zou wel een paar lesjes willen volgen bij je.

Yup, werk eraan. Een dezer dagen zul je een gewillig slachtoffer worden  ;)

Michael

Citaat van: milocomarty op 31 juli 2017, 21:15:19 PM
Citaat van: Michael op 31 juli 2017, 19:53:46 PM
Martin heb je nog eens nagedacht, ik zou wel een paar lesjes willen volgen bij je.

Yup, werk eraan. Een dezer dagen zul je een gewillig slachtoffer worden  ;)

Dat komt mooi uit want vanaf 14 aug heb ik alle tijd gedurende 3 weken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154