Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dirty Stuff

Gestart door Martin Welberg, 01 april 2016, 01:59:20 AM

Gerolf

Citaat van: milocomarty op 19 maart 2017, 23:17:04 PMhopelijk vindt Big Mike hem ook ok...

Dat zou toch moeten, lijkt me   8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

Het is niet omdat er een profi-haak aanhangt ...
Dit is wel degelijk een ex-KleinModellBahn, nu Roco ,  niet ?
Is dat laadopening-deksel origineel of een fine-scale onderdeeltje ?

Martin Welberg

Is idd een Roco, of het ex Kleinbahn is weet ik niet..geen extra details toegevoegd.

Michael

He Martin hoe staat het met het Belgische materiaal, nog wat inspiratie kunnen vinden?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Belgisch materiaal gaat de goede kant op, binnenkort de reeks 77, 62 en de 59 klaar. Moet er dan alleen nog een artikel bij schrijven..

Meer geknoei met de oilbrushers, even een kant van een 2400 onder handen genomen. Contrasten tussen de panelen verhoogd en wat verbleekte lak..






Michael

Martin dit wordt eng, zijn er ook nog effecten die je niet kan realiseren?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

oebr

Verbleekte lak !  Perfect. Verwering is immers niet alleen een gevolg van stof, drup en slijtage, maar ook het resultaat van
verschroeiende zonnewarmte. Straf dat je dat met die Ammo-sticks hebt gerealiseerd. Kijk al uit naar de artikelenreeks.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Martin Welberg

Citaat van: Michael op 04 april 2017, 09:27:12 AM
Martin dit wordt eng, zijn er ook nog effecten die je niet kan realiseren?

Nou echt eng is het niet, veel effecten zijn aardig te schilderen met de meeste voor de hand liggende mediums..je moet alleen even weten wat je gaat gebruiken om een bepaald effect te krijgen. Info voldoende onder de militaire jongens in de modelbouw.

Michael

Martin, ik hoop ooit nog eens antwoord te krijgen op een mail ivm een workshop. Hier in de buurt is helemaal niets te vinden van die militaire boys, op internet natuurlijk wel maar voor sommige dingen is het wel leuk als je het even kan zien hoe het daadwerkelijk gebeurd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Blijf het moeilijk vinden ivm droogtijden om alles in een dag uit te leggen..maar denk er nog steeds over hoe, wat en wanneer..

Michael

Citaat van: milocomarty op 04 april 2017, 20:12:22 PM
Blijf het moeilijk vinden ivm droogtijden om alles in een dag uit te leggen..maar denk er nog steeds over hoe, wat en wanneer..

Inclusief overnachting i.v.m. de droogtijd? ;D ;D ;D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Machtig mooi alweer, Martin  :P

Die oilbrushers ga ik toch eens ergens proberen te vinden. Lijkt me bijzonder handig  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Citaat van: Michael op 05 april 2017, 09:24:48 AM
Citaat van: milocomarty op 04 april 2017, 20:12:22 PM
Blijf het moeilijk vinden ivm droogtijden om alles in een dag uit te leggen..maar denk er nog steeds over hoe, wat en wanneer..

Inclusief overnachting i.v.m. de droogtijd? ;D ;D ;D

Een hele week  ??? ;D

Martin Welberg

Voor mij is deze NME getreidewagen Tagnpps wel klaar, zie zo niet meer wat ik er nog aan moet doen. En dat is meestal het moment voor mij ermee te stoppen. Als onderdeel van een verloting tijdens OntraXS! in samenwerking met Bentink modelspoor en Hobbytime is de nieuwe eigenaar er zometeen erg blij mee.






Metpetergaathetbeter

dat is wel een hele mooie die vuile wagon ! ;)