Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dirty Stuff

Gestart door Martin Welberg, 01 april 2016, 01:59:20 AM

Michiel

Martin, ik volg je verweringswerk met uitemate veel bewondering. Maar ik vind nu wel dat men kan zien dat je nog niet helemaal vertrouwd en gemakkellijk bent met H0 (ik kan me volledig vergissen, maar dan hoor ik het wel). Ik vind de kleurcontrasten van "het vuil" nogal hard (vb het fel licht-gele stof onderaan, de wash-vlekken op het dak.). Naar mijn gevoel mist het nog net iets subtlilteit in de blending om het op het fantastiche niveau van het grote-schalen-werk te krijgen.

Maar nogmaals, ik doe je dit niet niet na. Het resutlaat is al verbluffend, maar ik voel dat er marge voor verbetering is met H0 modellen. Kwestie van wennen? Misschien iets aanpassen van technieken? Geen idee. Jij bent de meester.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Martin Welberg

Het is idd nog niet helemaal wat ik zoek. Niet de eerste keer dat ik H0 doe maar het USA spul is toch een aardige slag groter. Ben nog wat aan het nadenken over vervolg stappen. Contrasten zijn soms wat groot maar die zoek ik vaak bewust wat op. Modelbouw is vaak ook een beetje overdrijven.

Martin Welberg

Werk momenteel aan diverse vervuiling projecten die alle in een stap voor stap gefotografeerd gaan worden voor toekomstige artikelen. Zit zelfs nog te denken over een boek....bij deze wat voorproefjes van een DE1 en een BNSF GP9....de laatste is compleet naar voorbeeld foto's, van de DE1 is het een combinatie van diverse foto's die ik ondertussen in mijn collectie heb..zoek nog een gele en een blauwe..




Martin Welberg

Excuses, is dus een SD-9.





Steam.N

iet er erg realistisch uit, Martin !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Wanneer kan die naar de wasstraat, of gingen die dingen daar niet naartoe?


Netjes gedaan Martin  ;)
Maar zijn we anders van je gewend  ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Johnnytrein

Volgens mij heeft hij nog geen wasstraat :-)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Michiel

Die rooie Hollander heb je erg mooi vuil gemaakt, Martin Dat ziet er erg homogeen en overtuigend uit. Erg knap!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Martin Welberg

Merci !! Op de koppen na toch wel bijna af..


loebaske

#235
Pure topklasse TOPPIE

Ben op dat gebied nog niet zo goed in verweren....

chef garde

Zeer mooi Martin!  Er zijn weinigen die hun reizigersmateriaal (durven) weatheren.  Bij goederenwagens kan je al eens een fout maken, bij reizigersmaterieel ligt dat helemaal anders, een teveel aan weathering kan een rijtuig ronduit lelijk maken, maar wat u hier presenteert is topklasse!

Martin Welberg

Merci mannen !
Ok, de finale. Uiteindelijke platen. Verder wil ik niet gaan al is er vast wel een versie die nog viezer en waarschijnlijk ook rot is in de nadagen van de rode bakkies...








mahtoska1

Stel je dit eens voor in een mooi landschap...
Prachtig gewoon.

Martin Welberg

Het is alweer een tijdje geleden dat ik aan de USATC tanker gewerkt heb, geloof dat ik hem nu wel klaar vind, hopelijk vindt Big Mike hem ook ok...