Dirty Stuff

Gestart door Martin Welberg, 01 april 2016, 01:59:20 AM

Martin Welberg

Zo, tussen door weer wat lopen kutten met die Duitse plastic bak..om toch wat van de harde contrasten en het super bleke af te komen er even wat filtertjes eroverheen gekwast. Te beginnen met een AK filter for brown wood, die me eigenlijk wat te oranje was. Dan maar een eigen filtertje van een brown wash van MIG productions. Deze weer zwaar verdunt met wat odourless thinner, wat dus een filter eigenlijk is. 2 tot 10% verf en de rest verdunning. Soms is mijn verf fetish wel makkelijk, een zooi van die rommel staan om uit te kiezen. Maar weer eens laten staan voor een dag "zucht"en daarna op de deuren een begin gemaakt met artist oil paints van Winsor and Newton. Deze zijn heerlijk te blenden met Ammo odourless thinner. Heb een urned umber gebruikt om toch weer iets naar de bruinige tint van de originele kleur te gaan...













In case I forget to post, join me on my blog https://dirtystuffbymartinwelberg.wordpress.com/2016/08/25/a-german-gmhs-53-boxcar-part-3/

GVL

Mooi. De eerste uitvoering was inderdaad nogal bleek.

Lucaslolman

Heel mooi vuil gemaakt  :) ;)

Martin Welberg

Dank u !

Toch wat werk gedaan tijdens de demonstraties in Hochdorf Zwitserland. Beetje roest op de top met Ammo trackprimer, Chipping met grijs en chipping rust van Ammo..nu verder met wat roest washes..












evan

Knap effect die chipping.

Doe gezellig verder  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

3rail

#95
Erg mooi gemaakt.

het ziet er erg goed uit die roest chipping op de las naden van de ketelwagon.
Ben erg benieuwd naar het resultaat als dit geheel achter 1 van jouw loks hangt. ;)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

loebaske


Martin, zou het mogelijk zijn om eens in geuren en kleuren uit te leggen hoe je zo een chipping voor mekaar krijgt....

Martin Welberg

Eric, ik denk dat het bekijken van deze https://www.youtube.com/watch?v=JcpMdsYM2nk met wat daarop volgende meer inzicht geeft in het chippen dan ik ooit in tekst kan uitleggen..

loebaske


Inderdaad Martin, beter dan duizend woorden, is een engelen geduld maar het resultaat mag er zijn, weet wat ik me in Leuven extra ga aanschaffen > heel fijne penseeltjes....

Martin Welberg

Voor dit soort werk haal ik ze meestal in de winkel voor kunstemakers, de Winsor en Newton series 7 of de DaVinci series 10. Aquarel penselen met een fijne punt en wat langere haren. Duur maar erg goed. Maak wel altijd voor gebruik de penseel vochtig in wat water, dan kruit de verf niet in de schacht en is beter voor het behoud van je penseel. Tussendoor regelmatig schoonmaken..

loebaske


Nuttige tips Martin, bedankt.

Johnnytrein

dan kruit de verf niet in de schacht ??
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Martin Welberg

Kruipt, mijn toetsenbord heeft zomz wat kuren  :P

Johnnytrein

En uwen avatar blijkt gepikt of nog steeds in verlof
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Michael

Citaat van: Johnnytrein op 06 september 2016, 15:16:00 PM
dan kruit de verf niet in de schacht ??

Als je net zo snel leest als Martin typt, heb je geen probleem om te begrijpen wat er staat, rivetten hoef je in de tekst niet te tellen. ;D ;D

Penselen kan je ook bij Harolds bestellen Eric. Super winkel en vlotte levering.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154