Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dirty Stuff

Gestart door Martin Welberg, 01 april 2016, 01:59:20 AM


Martin Welberg

Zo, gaat langzaam vooruit met de coal hoppers. Droogtijden dat zijn toch wel de ergste nachtmerries van een modelbouwer. Hier en daar wat roestige vlekken op de grijze die eens zwart is geweest. Allerlei potjes van AK, Ammo, Vallejo en wat olieverf. De roodbruine heeft een basis fade gekregen met wat andere smerigheden door middel van Panpastels. Wou dit medium toch eens wat meer proberen en bevalt best ok, alhoewel de nauwkeurigheid er wat minder mee is. De lagen tussendoor geseald met AK interactive ultra matte varnish. Super rommel die mega mat is...










loebaske

I like it zelfs de koppeling is mee verweerd zoals ik doe

Kautenbach

Damn, dat ziet er wel heel erg goed uit Martin  ;)

Martin Welberg

Merci...nu maar eens wat leuks zoeken voor een artikel in een bekend weatherings magazine  ;)

oebr

Awel, ik zou wel eens een nmbs reeks 62 of zo willen zien die door jou onder handen werd genomen.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

GVL

Mooie hoppers, Martin.
De Panpastel poeders breng ik ondertussen aan met een nummer 0-borsteltje waarvan de haartjes zeer kort geknipt zijn. Laat een iets betere controle toe.

Martin Welberg

Citaat van: oebr op 18 juli 2016, 16:15:07 PM
Awel, ik zou wel eens een nmbs reeks 62 of zo willen zien die door jou onder handen werd genomen.

Als ik tijd over heb  ::) wil ik er wel eens een proberen, geen punt..

Citaat van: GVL op 18 juli 2016, 17:00:34 PM
Mooie hoppers, Martin.
De Panpastel poeders breng ik ondertussen aan met een nummer 0-borsteltje waarvan de haartjes zeer kort geknipt zijn. Laat een iets betere controle toe.

Hmm, plat of rond ? Oude kwasten en penselen zat zal het eens proberen..

GVL


Martin Welberg

En geprobeerd, gaat idd erg goed..


Martin Welberg

Probeer me ondertussen wegwijs te maken in een Nikon D5300 met een 60mm micro en een 18-105. Kan dat ding later dit jaar waarschijnlijk overnemen vanwege de aanschaf van een full frame door een kennis. Kan hem zolang fijn gebruiken. Wel effe wennen, kloten met de wit balans en andere zaken, afdrukken met je telefoon als afstandsbediening is wel grappig, evenals de live view...








Michael

Martin veel plezier met je Nikon D5300, genoeg mogelijkheden als je dat ding op handmatig zet.
Die wagon mag er trouwens ook wel zijn, mooi gedaan, ben zelf de afgelopen dagen druk met zoeken op Youtube naar wat weathering filmpjes, er zit veel rotzooi tussen maar soms tref je weer wat leerzaams.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Die Nikon is voor als eerst nog een kopzorg, krijg de WB niet zoals ik hem hebben wil. gelukkig schiet ik ook in RAW en kan het met PS aardig oplossen..

Michael, zoektermen Mig Jiminez, Adam Wilder, Carlos Mendez..en er komen leuke tutorials voorbij..

Michael

Citaat van: milocomarty op 11 augustus 2016, 12:27:35 PM

Michael, zoektermen Mig Jiminez, Adam Wilder, Carlos Mendez..en er komen leuke tutorials voorbij..
Martin bedankt voor de tip.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154