Dirty Stuff

Gestart door Martin Welberg, 01 april 2016, 01:59:20 AM

arnaud

Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Binco

Verweren is ook de kunst van het tijdig stoppen.
Het getoonde model toch wat te uitbundig verweert naar mijn idee.
De kast met uitzondering van het dak wordt in de meeste gevallen netjes gehouden.
Verder zitten niet al je rubbere dichtingen rond het mororgedeelte op hun plek.

Mattias

Hoewel de lok een waalse stelplaats heeft, vind ik de verwering ook te ver.
Daar moet ik Binco wel bijtreden.
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Martin Welberg

Jullie hebben gelijk....



SuSke

 ;) ;) 8)

't zal er een beetje van afhangen waar ze rijden zeker...  8) 8) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Thommy

Citaat van: SuSke op 06 maart 2018, 22:36:16 PM
;) ;) 8)

't zal er een beetje van afhangen waar ze rijden zeker...  8) 8) ::)

Meeste hier in Zeebrugge zien er vrij proper uit zulle. Soms het idee dat die wekelijks zeker naar de wasstraat gaan (ze zijn meestal zelfs properder dan m'n moto die ik dagelijks gebruik)
Greetz

Thommy

Martin Welberg

Ze zijn er ook redelijk schoon..

Michael

7738, Martin ik vind die er fantastisch uitzien. Denk zo dat ik zaterdag heel blij zal worden. 8)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

GDE

Weer knap gedaan Martin . Patineren is meestal volgens eigen smaak en kunnen . Ieder heeft zijn eigen technieken en producten . Belangrijk is goede voorbeeldfoto's te hebben en hier vind ik Martin zijn werk mooi overeen komen met de foto's van het werkelijke voorbeeld . Persoonlijk vind ik Martin zijn patineer kunsten perfect . Nergens ligt de verf te dik of te felle opvallende penseel strepen, wat niet altijd gemakkelijk is . Hopelijk kan ik dit ooit ook zo goed

Martin Welberg



Ik heb nu zo'n schatje op mijn werkbank staan, plus een type 62. Zijn die af dan heb ik wat ruimte om op regelmatige tijden te publiceren.

RD25

Citaat van: milocomarty op 07 maart 2018, 22:27:48 PM
https://farm7.staticflickr.com/6102/6235110642_e7d1e30891_b.jpg

Ik heb nu zo'n schatje op mijn werkbank staan, plus een type 62. Zijn die af dan heb ik wat ruimte om op regelmatige tijden te publiceren.

9118 GCR (AT Charleroi)   ;)    Bedankt.  8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Martin Welberg











Wat zooi teruggevonden en wat nieuws bijgekocht, erg interessant die potloden en wat je er mee kunt doen

loebaske

Ben benieuwd en kijk al uit wat je er mee kan toveren  ;)

Martin Welberg

Om maar kort te beginnen met de basis, vond dat een aantal panden op mijn werf toch wel erg hun kleur hadden verloren door een aantal snelle weathering washes. Daar heb ik als eerste de Karisma's, die helaas niet meer gemaakt worden op geprobeerd.



gebruik 3 tinten blauw, de donkerste vlak bij de overlapping van de plankies, de lichte op de rand.



eindresultaat:



Ook de Faber Castell Polychromos werken prima, en veel wax of olie basis potloden zijn goed met een odorless thinner te bewerken.