Bachmann the American 4.4.0 slipt door

Gestart door Bronco, 22 maart 2016, 22:55:22 PM

Bronco

Beste dreamteam spoorders .

Op een kleine testbaan rijd mijn fleischmann piccolo tender 7000 perfect zelfs met , jawel 10 wagons achter zijn ga.....
De kleine Bachmann  " the American" springt meer over de baan en soms met doorslippende wielen .

Wat kan ik doen ?

See ya.

Bronco

Michiel

Ik ken de bewuste locomotief niet behalve van zien. Ik zou eens onderzoeken of de Amerikaan niet te verzwaren is met lood. Zijn er holtes waar je extra lood in kan proppen? Dat zou de rijeigenschappen kunnen verbeteren.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

welke sporen gebruik jij ?
Ik heb de indruk (zeker als hij "springt") dat er iets met de flenshoogte  versus railprofiel  mis is en dat je lok over de dwarsliggers stuitert met zijn flenzen.
Ofwel ontbreken de antislip bandjes, waardoor de wielen dieper over de railtoppen zakken en je hetzelfde effect hebt.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Bronco

Ik gebruik de piccolo rails met railbed van Fleischmann.
De antislipbandjes zijn vernieuwd.
Ik zie zeer weinig plaats om gewicht te steken ,

Bronco

Michiel

Het blijkt een gekend euvel te zijn met deze loc, alhoewel er vele variaties bestaan, verschillende generaties met verschillend rijgedrag. Maar misschien dat je in volgende link inspiratie vindt om de rijeigenschappen te verbeteren op een of ander manier:

http://www.nscale.net/forums/showthread.php?26268-Adding-weight-to-Bachmann-4-4-0-American

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Bronco


Bronco

Update .

Na nauwgezet bekijken bleek een as wat verbogen van daar het springen . Dus een nieuw stel besteld en na plaatsing geen sprongen meer.
Toen ik de contact punten bekeek opzij aan de motor bleek er een veer schuin te zitten daardoor schokte de motor.

Nu rijd hij    like the devil

Michiel

Super dat je het probleem hebt kunnen herstellen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)