Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Piko sounddecoder V4 M4

Gestart door Val-Rikard, 06 maart 2016, 18:03:49 PM

bellejt

56384 is schaal O en krijg je niet in die lok want is 5 cm lang.
Een gewone loksound V4 werkt erin en dat zou een plux22 en dus 56497 zijn volgens esu site.Waar je dat powerpack gaat steken in zo een kleine lok weet ik echter niet maar vermits het rudi gelukt is moet het  kunnen.

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 18 november 2018, 10:39:46 AM
Een gewone loksound V4 werkt erin en dat zou een plux22 en dus 56497 zijn volgens esu site.Waar je dat powerpack gaat steken in zo een kleine lok weet ik echter niet maar vermits het Rudy gelukt is moet het  kunnen.

Het power pack moet, zoals ik ook eerder al aan Paul uitgelegd heb, in de kabine van de loc komen.
Dat kan niet zomaar...
De kabine is verdeeld in 2 helften, dus dat moet je met het PP ook doen.
Je knipt de draadjes van de condensator gewoon door en herverbindt ze met, weliswaar twee iets langere flexibele draadjes en klaar is Kees(euh...Paul :D)
Krimpkousje niet vergeten....
Zo kan je dan elke helft van de kondensator in elke helft v.d. kabine proppen,
Zo heb ik het tenminste gedaan in mijn 2 Piko's

;)

Paulogic

Dank u Johnny en Rudy.

Ik had ondertussen toch al de correcten loksound gevonden : 56497 of 66497 (met M4, indien gewenst).

En jawel, in die loc zit de print in het midden van de ruimte, dus zo'n batpack zal ik moeten opsplitsen door
de condensator los te maken en met draadjes terug aan de print te solderen. Dan kan ik inderdaad de zaak
er in geprutst krijgen : zie :



mvg,
Paul(ogic)

Stedahult

#18
Laat ik deze even omhoog halen...

Bij het gebruik van een ESU powerpack in
combinatie met de volgende CV waarden.
Werkt deze gewoon WEL met de Piko RH 7300
LokSound decoder, dus een discussie is verder
overbodig.

CV 31 = 16
CV 315 = 0 Deze staat op 1, maar dan werkt
het powerpack niet.
CV 113 = 200

Ik heb deze waarden in alle 3 mijn Piko 73ers
geprogrammeerd, en deze zijn allen voorzien
van de Piko loksound decoder RH 7300.

Voor mijn ESU sounddecoders gebruik ik deze ook.
Mvh. Steef

Michael

Steef goede tip bedankt. Maar nog een vraag waaruit bestaat zo'n powerpack? Wat zit er naast een flinke condensator nog meer in?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stedahult

Dat zou ik je niet kunnen zeggen Michael.
Wat er op het printje zit zegt mij niks. Ik
heb de powerpacks erin gesoldeerd, omdat
ik het zat was wanneer het locje ergens
op blijft hangen de sound weer opnieuw
start. Sowieso zet ik in elke loc tegenwoordig
zo'n PP tenzij die er al inzit. Met een twee of
drieasser kun je gewoon niet meer zonder.
Mvh. Steef

Michael

Snap ik Steef maar maar ik heb even gegoogled op die esu powerpack, weer een flinke aanslag op het budget.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stedahult

Tja, voor 4 tientjes geen ellende meer vind
ik toch ook wel erg fijn.
Mvh. Steef

gekendevent

in een powerpack zit een speciale schakeling om de spanning voor de caps terug te brengen want die bestaan enkel in 5 volt.Bij esu zit er ook nog een schakelingetje in waardoor je toch de decoder kan programmeren zonder het pack te moeten loskoppelen.
Je hebt ook 2 packs :de mini en de maxi.
oud gekende telefoon

Michael

Citaat van: gekendevent op 22 januari 2022, 15:52:28 PM
in een powerpack zit een speciale schakeling om de spanning voor de caps terug te brengen want die bestaan enkel in 5 volt.Bij esu zit er ook nog een schakelingetje in waardoor je toch de decoder kan programmeren zonder het pack te moeten loskoppelen.
Je hebt ook 2 packs :de mini en de maxi.

Dat is wel interessant, aangezien ik met Lissy werk, dan kan je het adres wel programmeren maar kan je de loc decoder verder niet uitlezen, dan moet je eerst de lissy decoder los solderen voordat je verder kan. Misschien toch mar eens zo'n power pack ontleden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154