nieuw gestart met marklin..

Gestart door Dobermann, 05 maart 2016, 17:17:22 PM

philippe_007

@Franky,
ik weet niet wat het probleem is met Raf zijn antwoorden, of ze al dan niet relevant zijn laat ik in het midden, maar ik heb toch nergens een aanval gelezen (of ik heb er over gelezen).

Maar in uw antwoorden zie ik meer aanvallen op het adres van Raf.
Discussies moeten kunnen, iedereen zijn mening en argumenten, maar het is niet omdat iemand een andere mening heeft of vragen stelt dat jij niet relevant vindt dat je moet aanvallen.

En nu ga ik stoppen met dit topic te vervuilen, wil je antwoorden of in discussie gaan,  dan doe je dit maar in een ander topic of via PB.



nmbssncb

Citaat van: OlivierV op 05 maart 2016, 17:39:18 PM
Dat is wel mooi, maar dan ben je nog niet van die geometrie vanaf waar er tussen 2 sporen een voetbalveld past.

Märklin is niet direct voor de modelspoorfundamentalisten...  Het is in veel opzichten vaak robuuster dan de meer modelgetrouwe modellen van andere merken.  Ik heb de NMBS-SNCB/SNCF INOX rijtuigen van Märklin en LSM en de uitvoering van Märklin is een stuk steviger.
Een natuurgetrouwe baan met met reële bochten vergt een ruimte van tientallen meters breed en/of lang.  Dus de bochten zullen meestal niet modelgetrouw blijven op de meeste banen.
Märklin zorgt ervoor dat met de (te) grote afstand tussen parallelsporen wel een Big Boy door de bocht kan zonder een trein te raken op het parallelspoor, en dat geldt ook voor rijtuigen die tegen of 30 cm lang zijn.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============