Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Revolte? Mine opinion! - voor fragmentwedstrijd 2 van MTD

Gestart door Gerolf, 28 februari 2016, 14:56:37 PM

marc goovaerts

Dat loopt als gesmeerd ! En dan ook nog zo goed als geruisloos.

loebaske


Niet normaal
Tja we zijn dat ook gewoon van Gerolf  ;)

Michiel

Gerolf, gefeliciteerd! De pech overstegen. Pure klasse!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Knap resultaat Gerolf. Het ziet er zelfs nu al beter uit dan de vorige versie.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Thanks !
Het vordert goed. Ik zit al een eind in de volgende bouwfase (pakweg 600 dwarsliggertjes kleven)

Citaat van: SuSke op 25 augustus 2016, 18:42:04 PM
Knap resultaat Gerolf. Het ziet er zelfs nu al beter uit dan de vorige versie.

Dat is natuurlijk een voordeel als je iets een tweede keer maakt:
Minder proberen, minder fouten, minder oplapwerk, ... dus een beter resultaat  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Huidige stand van zaken:



en ter vergelijking bij de eerste bouw:



... het gaat nu duidelijk beter dan eerder  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Extreme detailfoto ...



Ter informatie: die dwarsliggers zijn 0.5 mm breed  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Bedankt ;)

In kleur sinds gisteravond:



Ik ben nu ongeveer even ver als toen het noodlot toesloeg (op 30/7)
  Het ballast moet nog, maar intussen ook andere dingen gemaakt, dus netto pakweg 4 weken verloren
Het baantje staat nu te roderen, om verdwaalde stukjes fijn te malen ...
  Gisteravond liep het moeizaam, nu hoor ik nog af en toe geknars
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Knap Gerolf hoe je de tegenslagen toch weer positief weet om te buigen alleen al voor al jou werk ga ik kijken of het mogelijk is om zondag 23 oktober naar jullie tentoonstelling te komen, die primeur lokt mij wel.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Nog iets minder dan 8 weken, dus ijverig verder doen:



Onderste plaatje is 0.1, bovenste 0.2 mm dik.

Ik had een stevige beginnersfout gemaakt: Vergeten de vasthouders te tekenen
   toen ik het zag, was het plaatje al half geëtst, dus gauw met etsbestendige inkt uit mijn vroegere elektronica-tijd wat stipjes en streepjes getekend  ::)
En tot overmaat viel het dunne plaatje uit de houder
  dus gauw de etsbak leeggemaakt, plaatje opgevist, nieuw etsmiddel voor de laatste loodjes ...
Eigenlijk prutswerk, maar het resultaat is nog goed bruikbaar  :-[
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts


Gerolf

Tja  ;D

Even gepast, en het moest niet groter zijn ...

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Ik volg gefascineerd je verslag. En het etsen ben je ook niet verleerd. De kiosk ziet er prachtig uit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Bedankt. 't Is een eigen ontwerp, en effe-gauw samengeplooid om te zien of het past. Net wel, dus  :D

Als alles goed gaat komen er nog enkele leuke dingen in die tuin  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw