Revolte? Mine opinion! - voor fragmentwedstrijd 2 van MTD

Gestart door Gerolf, 28 februari 2016, 14:56:37 PM

Gerolf

Ik dacht dat het al duidelijk was ... hier een foto van het tijdelijk ingepaste ding:



;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

blijkbaar ferme kerel om dat deksel van binnenuit te openen(omhoog/open te drukken) of heeft hij hulpmiddelen ? :-\

Gerolf

Het deksel (en het kader er voor) moet nog gemaakt worden, maar zal er naast liggen.
Die sukkelaar probeert gewoon uit de strxxx te geraken  ;)
... en dat is meteen ook het centrale thema voor hel het project  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Update:



Sleuf voor de parkbaan is volledig aangelegd, en net resin gegoten die nu rustig kan uitharden
Een beetje gemorst, minder dan de vorige keer, en het is niet zo moeilijk om "seffens" te verwijderen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

ik heb de indruk dat de "spoorbreedte" ook groter is dan de vorige oplossing   8)

Back on track Gerolf   ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Die sleuven worden nog grotendeels afgedekt, en zullen een pak smaller ogen.
Het resin is al deels hard, en uit de sleuven gehaald. Na verder uitharden wordt morgen alles vlak geschuurd, en dan komt de railbedding er op.
Nu kan ik:
1: er voor zorgen dat de deze sleuven overal OK zijn om de ketting vlot te geleiden (dus schuurwerk)
2: de aandrijving voorbereiden (kettingtandwiel, reductie, motor)
3: de ketting voorzien van opstaande veerdraadjes die de trein zullen steunen
Geen verveling ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


Heeft het wel zin dat je mee doet Gerolf ?
Zou voorstellen dat je meteen de winnende envelop in de hand neemt en daar op MTD je pronkstuk gewoon tentoon stelt.... ;)

Is zowat zoals 30j geleden, toen nog vogel tentoonstelling meegedaan en de Jean(reeds overleden) woon altijd alles, kon van mijn part al
meteen alle trofee's en prijzen meenemen naar huis, was minder werk om die uit te stallen....



Gerolf

Hhhm ... maar dan moet ik het eerst wel volledig gebouwd krijgen, hé.
Door die tegenslag met dat rivierwater ben ik ongeveer anderhalve maand kwijt   :o
En ik heb geen idee wat de andere deelnemers uit hun hoed zullen toveren  ::)

Item 1 en 2 van het lijstje zijn afgevinkt, even wachten (droogtijd lijm)
Straks een eerste test met motor, en hopen dat de ketting vlot draait ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

De aandrijving is gisteravond getest, en was niet OK  :(
Ik had niet gedacht aan het verschil tussen een ketting en een tandriem:
een tandriem heeft wél eigen stijfheid. Als je een ketting "opdrukt" gaat die plooien
Rond het tandwiel had hij niet genoeg "langsgeleiding", en nu hopelijk wel

De aandrijving zelf is intussen afgewerkt, klaar om te plaatsen en te testen:





... en de ketting is voorzien van nogal wat steuntjes (0.2 mm verenstaal in 0.3 mm gaatjes)
Nu de sleuf nog eens grondig checken, alles monteren en een tweede (hopelijk succesvolle) test  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts


Gerolf

Citaat van: marc goovaerts op 25 augustus 2016, 09:52:19 AM
We duimen !

... met dank, want het heeft geholpen.  8)
De ketting loopt rond. Filmpje lukt nu nog niet, want de ketting ontsnapt te vaak uit de goot.
Dus nu eerst die sleuf deels afdekken, omdat alles dan veel mooier wordt, en om de ketting "beneden" te houden  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


Was er gerust in dat het je wel zou lukken...
We kijken uit naar je filmke.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }