Revolte? Mine opinion! - voor fragmentwedstrijd 2 van MTD

Gestart door Gerolf, 28 februari 2016, 14:56:37 PM

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 07 april 2016, 12:53:47 PM
Geef- m geen ideeën, geef m geen ideeën !!!

O jawel hoor - ideeën zijn nog steeds welkom  ;D

Citaat van: philippe_007 op 07 april 2016, 13:56:58 PM
proberen de Gerolf eens op zijn paard te krijgen :-)

Paard? In kolenmijnen werden paarden gebruikt ... hmm ... effe denken ...  ::)  ;D  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 07 april 2016, 15:09:26 PM
Citaat van: philippe_007 op 07 april 2016, 13:56:58 PM
proberen de Gerolf eens op zijn paard te krijgen :-)

Paard? In kolenmijnen werden paarden gebruikt ... hmm ... effe denken ...  ::)  ;D  ;D

't Zijn kanaries, Gerolf, die je niet mag vergeten !!!  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

een kooi en kanarie in 1/87, leuke uitdaging,
zeker als je de kanarie zijn/haar vleugels laat bewegen, kopke draaien of snavel laat open/dicht gaan.
Of nog realistischer, de kanarie van zijn stokje valt door gas in de mijn.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Dat schijfke ligt er nu toch niet in zonder bedoeling, maar ik zie ze niet.
In een vorige post staat dat het niet functioneel is, of heb ik dat niet goed begrepen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Niet functioneel = inderdaad niet bewegend. Maar het heeft natuurlijk wel een bestaansreden ...

Een eerste filmpje: http://meb.gerolf.be/home/bm/Micro2/MIJN/f0.mp4
... waaruit blijkt dat er nog wat werk aan is ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Hoeveel doosjes pilletjes neem je per dag Gerolf ??

Weer een staaltje van modelbouw...

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Pfft ... na heel wat werkdagen eindelijk nog wat tijd,
  en dan behoorlijk wat tegenslagen
Maar uiteindelijk toch ook enkele stapjes verder: http://meb.gerolf.be/home/bm/Micro2/MIJN/f1.mp4
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Die 'sprietjes' achteraan het eerste wagentje zijn die van een 'getemde' kakkerlak die op de pedaaltjes trapt?  ;)


Oooh, Waaawww! ...  ...Ik kon het niet laten  :D


Weeral een staaltje prachtige (gemechaniseerde) modelbouw!  Hoed af!
Groetjes, Peter


Gerolf

Mooie stap verder:



... en het beweegt: http://meb.gerolf.be/home/bm/Micro2/MIJN/f2.mp4

Nog wat dingen te corrigeren:
- stapt te snel - maar dat is een kwestie van de aandrijving iets minder spanning te geven (PWM - komt wel)
- stappen te groot - ook niet zo moeilijk om te corrigeren ( denk ik  ::) )
... en dan natuurlijk nog afwerken ( die rare kont verbergen en zo  ;D )
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

#57
Schitterend hoor! Knap stukje miniatuurelektromechaniek. Wanneer ik dit zie... respect hoor. Heel knap, vooral wanneer je de puntjes van aandacht, zoals je zelf al opsomde, zou kunnen bijwerken.  8) 8) 8)

Voor mij is het nog steeds een half raadsel hoe die twee bakwagentjes aangedreven zijn.  :o  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Gerolf kennende, met een eigen brouwsel van een magnetorail of iets dergelijks.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

jean-luc