Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Revolte? Mine opinion! - voor fragmentwedstrijd 2 van MTD

Gestart door Gerolf, 28 februari 2016, 14:56:37 PM

Havoc

Plasti Dip? Dat spul dat ze gebruiken om bvb rubber handvaten aan tangen te maken. Misschien wat aan de stijve kant.

Een condoom? :D Ik zie je al bij de apotheek de verschillende kleuren vragen: "Heb je niet iets dat op jeans lijkt?" :D Wel dun en soepel...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Citaat van: Havoc op 21 maart 2016, 00:23:05 AM
Een condoom? :D Ik zie je al bij de apotheek de verschillende kleuren vragen: "Heb je niet iets dat op jeans lijkt?" :D Wel dun en soepel...

en dan ook nog XXXXXXX-small - dat ga ik niet vragen bij de plaatselijke apotheek  ::)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

stevend

Latex handschoenen misschien ?
Of stukje " krimpkous " , maar dan niet opwarmen he .

jean-luc

Die handschoenen, daar zit iets in. Probeer je dit eens Gerolf?  8)

Gerolf

Mijn rups-doek? Dat was eerst zijde (2 pogingen),
maar daarna heb ik gekozen voor nylonkous (pas de tweede - dus eigenlijk vierde - keer OK)
Maar dit is inderdaad een pak kleiner.

Eindelijk wat vrije tijd. De latex handschoenen liggen klaar, ik probeer het waarschijnlijk deze voormiddag nog.
Terzijde: als iemand mij 20 jaar geleden zou gezegd hebben dat ik zelf latex kleding zou maken, zou die een blauw oog hebben gekregen  ::)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

"50 shades of grey" gelezen, Gerolf? De volgende baan is in een dungeon.

Ik vraag me toch wel af of het nuttig is dat het spant? Als ik even nadenk over hoe klein dat allemaal is en welke krachten er maar beschikbaar zijn dan lijk alles wat spant me uit den boze. Het gaat echt van de vorm en speling afhangen denk ik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

#36
Niet spannend, Johan. Je denkt teveel aan latex kleding  ::)  ;D
Prototype doet me denken aan een liedje van Madness:



"Baggy Trousers"  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Citaat van: Gerolf op 26 maart 2016, 21:19:30 PM
Niet spannend, Johan. Je denkt teveel aan latex kleding  ::)  ;D
Prototype doet me denken aan een liedje van Madness:
"Baggy Trousers"  ;)

Catwoman.... :D Maar dat was Spandex dacht ik.

Lang geleden dat ik Madness nog eens opgelegd heb. Niet echt nodig ook, ik zit daar iedere dag volop in.

Buiten de heup ziet het er echter goed uit (*). Met een kleurtje en vanop een realistische afstand (geen macro foto) denk ik niet dat er veel op aan te merken is.

(*) niet dat die heup slecht is, maar dat is eerder zo'n skater met zijn kruis op half-zeven dan een arbeider aan het werk. Mist nog enkel de onderbroek met een brede elastiek en een duur merk erop.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Het is dan ook maar een prototype - om te zien of en hoe het haalbaar is.
Beentjes zijn nog redelijk flexibel, voor de heupen heb ik nog een oplossing in gedachten

Ik heb gisteren ook een start gemaakt met de elektronica:
5 printplaatjes in de maak (en er volgen er nog minstens 2)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Andere vorderingen aan het project: de "interne keuken"
   Ik wou het een stuk onderhoudsvriendelijker dan "Maarschalk Connerie"
=> een soort van lade-systeem:
  - alle "modules" zijn achteraan uit te schuiven
  - bedrading via connectoren: inschuiven is ook inpluggen



Foto geeft een zicht op de achterkant/onderkant van het Microbaantje.
Ietsje meer werk, maar ik denk op termijn ook een stuk minder gesakker  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Bedankt  ;)
Nog wat verder gebouwd:





18 RGB's, 18 Warmwitte en 18 koudwitte = ruim genoeg licht  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: philippe_007 op 07 april 2016, 11:53:27 AM
tja, niet eens functioneel, dit stelt een beetje teleur :-)
Daar gaat de eerste plaats

Geef- m geen ideeën, geef m geen ideeën !!!
Die draaischijf NIET functioneel?  Dat denk ik niet  ;) ::) ;D
En de werkende kolenkraan, de werkende waterkraan, de stoker die de loc op en af gaat, ...
(was er nóg iets, Gerolf ? ? ? )  ;D ;D ;D
Ah ja, de verrassingen ... 
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }