Revolte? Mine opinion! - voor fragmentwedstrijd 2 van MTD

Gestart door Gerolf, 28 februari 2016, 14:56:37 PM

Gerolf

#15
Veel beter :

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eddy


Floris


Gerolf

#18
Bedankt, Floris

Dit prototype had ik donderdag al gemaakt:



... en nu proberen om die beentjes zo identiek mogelijk na te maken ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GVL


SuSke

Citaat van: Steam.N op 13 maart 2016, 09:49:10 AM
Als dít werkt, wint Gerolf niet alleen de éérste prijs, maar ook de tweede, de derde, de ...

En na deze aanmoediging: hop, iedereen aan het werk  ;D ;D ;D

Bedankt voor de aanmoediging Jean. We hadden net overwogen om voor de eerste prijs een "uitzonderlijke vermelding" te voorzien, zodat de 2de, 3de en volgenden ook nog iets zouden hebben  ;) 8)

MAar ik heb het prototype donderdag op de club kunnen aanschouwen, en het ziet er in "real life" toch iets mooier uit dan op een macrofoto.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

#21
Stap voor stap ...



;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


Gerolf

Het gaat wat trager, nu - veel werkdagen in de rest van de maand  ::)

De "doos" van het baantje is in wording, het principe van de inwendige constructie is uitgedacht.
- het is de bedoeling dat alles wat gemakkelijker te demonteren is dan "Maarschalk Connerie",
   zodat er gemakkelijker dingen aangepast/hersteld/... kunnen worden

Verder is mijn gloednieuwe ultrasoonreiniger aan het werk. Leuk toestel  8)

Citaat van: SuSke op 16 maart 2016, 15:48:01 PM
Citaat van: philippe_007 op 16 maart 2016, 10:13:03 AM
Zet Gerolf aan het werk aan Vearwegh dok, dan heb jij tijd en Gerolf wat minder :-)
Doen we al  ;) , maar waarschijnlijk nog niet goed genoeg  8)

;D  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jean-luc

Gerolf,

Goe bezig zou ik zeggen  ;)

Is de volgende link je inspiratie, of kan hij nog dienen ?

http://www.belfieldhall.co.uk/belfield/ngr/walkingman_01.html

Metpetergaathetbeter

hoewel leuk gevonden, maar ik dacht eens in beweging dat die wagon in beweging zou moeten blijven en niet telkens opnieuw stil vallen en wachten tott hij opnieuw vooruit geduwd wordt !  :-\ ;)

jean-luc

@Gerolf: inderdaad schaal 0e

@Peter: Je hebt gelijk maar misschien kan Gerolf dit wel. 't Zou zeker leuk zijn  :P
Ik heb dit ooit in HO geprobeerd met tandwieltjes ipv veertjes en met plasticard profielen ipv metaal.
Een mannetje zou al stappend een rolbareel moeten openen...
Mijn probleem was het maken van de rivetten waar Gerolf nu wel in slaagt.

Ik kijk alvast met grote interesse uit naar de vorderingen van Gerolf  :D

Gerolf

Oe ... dat is een pak groter dan "mijn" H0f

De hortende beweging van het karretje op de link lijkt me ook niet logisch. Alsof zo'n karretje geen inertie zou hebben ...

Waar ik op het moment nog over zit te denken:
een "broek", zodat je de scharnieren niet ziet.
Dat moet héél soepel materiaal zijn. Ik denk aan heel dun textiel ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jean-luc

een "broek", zodat je de scharnieren niet ziet.

Gerolf, ik dacht een een dunne rubber, synthetisch stofje, dat je aan elkaar kunt lijmen en daarna schilderen. Soort 'keukentafelkleed'.
Daarmee vermijd je het uitzicht van de geweven draden van een katoenen stofje.
Het broekje is best iets te groot omdat de beentjes bewegen en de stof, door de kleine oppervlakte, niet elastisch genoeg is.

Gerolf

Ik dacht eerst aan nylonkous voor het "textiel",
maar misschien is "verven" met (gekleurde) siliconen een beter idee
hoewel, voor dat kleine beetje: tien druppels silicone, een halve druppel verharder, een kwart snuifje pigment, ...  :o

Citaat van: Havoc op 20 maart 2016, 17:41:13 PM
Al de spieren vervangen door geheugendraad?
Geheugendraad heeft een aandrijving nodig (stroom, en vaak nogal wat)
=> leuk idee, maar naar mijn mening niet haalbaar met zulke korte stukjes "bot"  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw