MSM schaal-N actie 2016: de goederenwagen-poll

Gestart door Michiel, 27 februari 2016, 20:32:13 PM

Welk Belgische type schaal-N goederenwagen zou u willen kunnen kopen?

Gkklms - typisch Belgische gesloten wagon (type coli)
19 (65.5%)
Fal - Cockerill type zelflosser
3 (10.3%)
Ibces - Koelwagen type Stella Artois of Interfigo
1 (3.4%)
Rs of Rems - platte of lage boord wagen, of mogelijk containervervoer
3 (10.3%)
Shmmns/Shis - staalvervoer (voor staalrollen)
3 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 29

Stemmen gesloten: 26 februari 2017, 20:32:13 PM

SuSke

Citaat van: Michiel op 03 maart 2016, 11:05:25 AM
Plankenuitvoering vind ik ook boeiender, maar die multiplex uitvoering (en ik die dacht dat het metalen wanden waren  ;D) is zo bepalend geweest voor het beeld van het goedervervoer bij de NMBS gedurende de tweede helft van de 20ste eeuw. Met een multiplexuitvoering bereik je een veel grotere inzetbaarheid, en dus ook interesse bij een grotere groep N'ers.

De 'durvers" kunnen de lanken er dan zelf in graveren  8) :-[
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 03 maart 2016, 14:50:19 PM
De 'durvers" kunnen de lanken er dan zelf in graveren  8) :-[
volgens mij ben bij onvoorzichtig geweest want onder het kwijlen heb jij schijnbaar bij het graveren in je tong gesneden, of kom jij net van bij de neeneem Chinees ? ;D ;)

59erke

Citaat van: Michiel op 03 maart 2016, 11:05:25 AM
Plankenuitvoering vind ik ook boeiender, maar die multiplex uitvoering (en ik die dacht dat het metalen wanden waren  ;D) is zo bepalend geweest voor het beeld van het goedervervoer bij de NMBS gedurende de tweede helft van de 20ste eeuw. Met een multiplexuitvoering bereik je een veel grotere inzetbaarheid, en dus ook interesse bij een grotere groep N'ers.

Hier moet ik Michiel wel in bijtreden.
Bovendien voor de liefhebbers van TPIII is er nog altijd de groene set van Hobbytrain, met houten wanden
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan