Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Gebouwen maken uit het niets

Gestart door The Railwarrior, 21 februari 2016, 23:57:31 PM

Peter

 Bjorn, begin met een gemakkelijk modelletje om ervaring op te doen.
Heb ik, net als andere forumleden, ook gedaan. Als je hulp nodig hebt zijn er altijd forumleden die je met raad en daad willen bijstaan.
Moest je in de buurt wonen mag je ook altijd eens langskomen.

Mijn eerstelings modelletje ( het seinhuis van Hoboken-Kapelstraat)

Met vriendelijke groeten
Peter

The Railwarrior

Goh wat is in de buurt? Ik woon in het Limburgse zolder... Ik heb eigenlijk meerdere ideeën en plannen, en eigenlijk is het meer de bedoeling om deze aan de realiteit te toetsen. Zelfbouw zal daar zeker in voorkomen. Vandaar dat ik dit ballonnetje oplaat.
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Martin Welberg

Zelf bouwen is niet zo moeilijk Bjorn, gewoon een kwestie van doen. Begin eens met wat papier, karton of foamboard (pluimkarton). Maak foto's en vraag advies. De meesten zullen je voldoende tips geven. En al doende leert men het meest.

SirGresley

Inder tijd heb ik veel folders van aannemers en bouwfirma gebruikt. Daar staan de verschillende modelwoningen in meestal op schaal 1/100. Met wat aanpassingen en fantasie maak je dan je eigen woningen.
Ik heb veel het steentjes karton van Vollmer gebruikt, je kan nu ook veel steentjes papier online vinden en scan die dan in, goedkoper.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama