Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Weer een koopgelegenheid minder

Gestart door jakke, 20 februari 2016, 13:29:27 PM

Peter

CiteerTrouwens het zijn leuke herinneringen aan de momenten dat het virus ons gebeten heeft

+ 1

Wel gemengd met een paar droevige over het verlies van vrienden modelspoorders

en

de afbraak van de Antwerpese Zuidstatie :'( :'( :'(
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Citaat van: Herwig op 29 februari 2016, 13:59:09 PM
Verschooten was enkele jaren gevestigd onder de boerentoren (KBC-torengebouw) kant Schoenmarkt.  ( NABIJ de Groenplaats (Groenplein voor onze noorderburen ....))

En ze zijn nog altijd daar in de buurt gevestigd, niet meer onder de Boerentoren, maar met een ingang aan de parking op de Eiermarkt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

ModelBouw Verschooten & Cie :    of hun hoofdtoegang op de hoek van de Suderman- en de Beggaardenstraat,  Antw..
Als je via de Eiƫrmarkt gaat val je wel meteen binnen i.d. treinenafdeling ... .

(  maar deze hedendaagse actuele info hoort in feite niet meer onder de noemer    "voltooid voorbije nostalgie ..."  )

centauri167

Citaat van: Herwig op 29 februari 2016, 18:42:15 PM
ModelBouw Verschooten & Cie :    of hun hoofdtoegang op de hoek van de Suderman- en de Beggaardenstraat,  Antw..
Als je via de Eiƫrmarkt gaat val je wel meteen binnen i.d. treinenafdeling ... .

(  maar deze hedendaagse actuele info hoort in feite niet meer onder de noemer    "voltooid voorbije nostalgie ..."  )

Ook hier is de treinenafdeling echt klein tov de rest van de modelbouw en zeker niet de moeite om er speciaal naar toe te gaan en dan zwijg ik nog over de prijzen ...

Bundesbahnfreak

In andere steden was het vroeger ook hetzelfde.  Mechelen in de jaren '80; Tenzo, Hobby-Shop,Rijckmans (was wel ne special tist !) Christiaensens en nog een klein speelgoedwinkelke thv de Brusselpoort.  Ik kon ook naar Vilvoorde, Scaletrain.  Later verkaste ik naar Limburg; Hasselt :Broux, Gruitrode:  Olaerts.  Nu schiet enkel Olaerts nog over, gelukkig voor mij nu op nog geen 5 km van de deur.  Zoals Peter aanhaald, Duitsland vroeger in elke stad meerdere wnkles, nu: zucht :(.


59erke

voor wie interesse heeft, dit zat vandaag in mijn mailbox

Geachte Heer, Mevrouw,

Wij houden onze winkel nog open op volgende uren:

maandag:  9.30u tot 12.30u
vrijdag:  9.30u tot 12.30u en van 14.00 tot 18.00u

Het is mogelijk dat de winkel nog op andere uren open is indien wij bezig zijn om de laatste zaken af te handelen, indien u voorbij komt en wij zijn open dan bent u hartelijk welkom maar u mag er niet op rekenen.

Eind deze maand evalueren we of we volgende maand nog open gaan zijn.  Minstens 1 week voor de definitieve sluiting krijgt u nog een mail met de openingsuren van onze laatste week.

Met vriendelijke groeten,

Jean-Pierre

Jean-Pierre Baillien
Modelcenter Baillien
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

59erke

Hiermee wordt het einde van Baillien definitief aangekondigd

Beste klanten,

Wij danken u voor de jarenlange trouw, maar door andere bezigheden zie ik mij genoodzaakt de winkel te sluiten.

De laatste dagen dat u bij ons terechtkan zijn de volgende:

vrijdag 10/6  van 9.30 tot 12.30 en van 14.00 tot 18.00u
maandag 13/6 van 9.30 tot 12.30
woensdag 15/6 van 9.30 tot 12.30
vrijdag 17/6 van 9.30 tot 12.30 en van 14.00 tot 18.00u
zaterdag 18/6 van 9.30 tot 12.30 en van 14.00 tot 18.00u (laatste dag)

Op deze dagen kan u bij ons nog terecht voor uw laatste aankopen tegen verminderde prijzen.  Na deze datum kan u voor plastic modellen en puzzles terecht in de winkel van mijn broer op de Turnhoutsebaan 340.  Modeltreinen stopt spijtig genoeg.  Klanten die bij ons nog reparaties hebben liggen worden gecontacteerd, er zijn nog reparaties die wij van de respectieve fabrikanten moeten terugkrijgen.  Zodra deze aankomen worden de eigenaars gecontacteerd en spreken we af hoe uw modellen terug bij u geraken.

Met vriendelijke groeten en misschien tot ziens.

Jean-Pierre Baillien

Modelcenter Baillien
Turnhoutsebaan 219
B2140  Borgerhout (Antwerpen)
Tel: 03 236 97 08
Fax: 03 235 25 98
mail: info@modelcenter.be
web: www.modelcenter.be
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan