Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Weer een koopgelegenheid minder

Gestart door jakke, 20 februari 2016, 13:29:27 PM

PaulC

Citaat van: Herwig op 23 februari 2016, 15:05:24 PM
Men hoort wel ook rekening te houden met de pijlsnelle verloedering van de Antwerpse/Borgerhoutse Turnhoutsebaan, en dit reeds vanaf de jaren 1990 .

Daar heb je wel gelijk. Maar zijn broer (de RC tak) doet het wel goed op diezelfde "verloederde" Turnhoutsebaan in Borgerhout.
Ik denk dat de hoofdreden voor de sluiting hier reeds door andere forumleden werd aangehaald : de houding van de uitbater


59erke

Citaat van: Herwig op 23 februari 2016, 15:05:24 PM
( wie weet nog:    voltooid verleden historie:   modeltreinenwinkel  "het Locje"   ( of zoiets dergelijks ) op de Grote Steenweg Antwerpen/Berchem ? )


Je had vroeger nog een speelgoedwinkel in de Driekoningenstraat te Berchem.
Nadien is dit de Speelgoedark geworden dacht ik.

Op de benedenverdieping zat de vrouw des huizes met allerlei speelgoed zowel nieuw als tweedehands
Maar eenmaal boven zat de heer des huizen met niets anders dan treinen en toebehoren. Die man had pas passie voor modeltreinen.
Weet nu wel niet of deze nog bestaat ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rochevalien

Citaat van: 59erke op 23 februari 2016, 17:32:14 PM
Citaat van: Herwig op 23 februari 2016, 15:05:24 PM
( wie weet nog:    voltooid verleden historie:   modeltreinenwinkel  "het Locje"   ( of zoiets dergelijks ) op de Grote Steenweg Antwerpen/Berchem ? )


Je had vroeger nog een speelgoedwinkel in de Driekoningenstraat te Berchem.
Nadien is dit de Speelgoedark geworden dacht ik.

Op de benedenverdieping zat de vrouw des huizes met allerlei speelgoed zowel nieuw als tweedehands
Maar eenmaal boven zat de heer des huizen met niets anders dan treinen en toebehoren. Die man had pas passie voor modeltreinen.
Weet nu wel niet of deze nog bestaat ?

Neen, die bestaat ook niet meer. De heer des huizes was wel een rasechte commerçant maar zat ook niet om een krasse uitspraak verlegen .Niet iedereen kon daar mee om (heb ik daar zelf een paar keer meegemaakt)

Peter

Nog vroeger was er een winkel in de Statiestraat in Berchem, bijna aan het punt waar de helling voor onder de brug te rijden.
Er was ook een modelspoorwinkel in de Begijnenvest (niet verwisselen met Begijnenstraat met het gevang) die later verhuisd is naar de Kasteelpleinstraat. De zeer vriendelijke man en zijn zoon, zijn later gestopt en de man zelf heeft nog jaren op diverse markten gestaan (met andere artikels)
Wat is Antwerpen een armzalige stad geworden wat modelspoor betreft.

Als troost: ook in Duitsland is het niet beter. In Aachen waren er vroeg minsten 4 zeer goede modelpoorwinkels, namelijk Hünerbein (die is er nog) dan nog Hobby-Ponter, Schaefer-Prinz en Danhausen, en nog een paar kleine. En wat is er over 1 enkel Hünerbein en voor de rest overal in uitsland en enorme verschuiving naar webshops (zelfs Müller, de grootste drogerie/parfum keten verkoopt in haar winkels modelspoor (beperkte keuze, maar heeft wel een heel ruime webshop)
Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

Citaat van: Peter op 23 februari 2016, 18:05:23 PM
Wat is Antwerpen een armzalige stad geworden wat modelspoor betreft.


TJa enkel Verschooten en HST Verhaegen blijven nog over denk ik.

HST heb ik geen ervaring mee
Verschooten vond ik vroeger (met die oudere man) beter dan nu. Als ik daar kom en ik zeg dat ik voor N schaal kom bekijkt die man me alsof ik voor een rariteit kom, ook zijn aanbod is bedroefend.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Peter

Tja, en dan vergeten we nog Christiaensens (Huidevettersstraat), de Grand Bazar(Groenplaats), de Innovation (Meir) en de Au Bon Marche (Groenplaats), en vele speelgoedwinkels waar je vroeger "treintjes" kon kopen. En dan spreek ik enkel over Antwerpen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Het is de winkel waar ik, meer dan twintig jaar geleden, mijn eerste Belgische modeltreinen kocht. Ik wist niet anders en het was het makkelijkst te bereiken vanuit Nederland. Daarna.... ach ja. Ik herken me in de opmerkingen van anderen in dit topic. In dat licht neem ik de opmerkingen in het artikel ook met een hele grote korrel zout. Ik denk dat elke winkelier die zo lang niet met de tijd meegaat het moeilijk krijgt.

raf

in de brederode straat kon je ook treinen kopen toen ik nog in de kortevanpeld straat naar school ging

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

#23
Ik zou verdorie mijn goede vriend  Jacques Peeters vergeten in de Brederodestraat. Hoofdzakelijk modelbouwdozen maar ook modelspoor (hoofdzakelijk H0) en een weinig speelgoed (was Nieke, zijn echtgenote haar afdelingske) Helaas, kort nadat hij gestopt was (gezondheid) is Jacques overleden.
Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

Citaat van: Peter op 23 februari 2016, 18:49:40 PM
Ik zou verdorie mijn goede vriend  Jacques Peeters vergeten in de Brederodestraat. Hoofdzakelijk modelbouwdozen maar ook modelspoor (hoofdzakelijk H0) en een weinig speelgoed (was Nieke, zijn echtgenote haar afdelingske) Helaas, kort nadat hij gestopt was (gezondheid) is Jacques overleden.

Kan mij vaag wel daar een winkel met bouwdozen van legervoertuigen herinneren. Spreek dan wel ergens einde jaren 90.
Heb er wel nooit treinen in de vitrine zien liggen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

755philippe

In Berchem was er ook het lokcenter op de Grote steenweg. Heb er geen ervaring mee maar reed daar regelmatig voorbij.
Wat gaan we krijgen over 10 of 15 jaar, of wat als de grote spelers er mee gaan ophouden ? Waarschijnlijk alles via internet vermoed ik.
Mvg

755philippe

59erke

Citaat van: 755philippe op 23 februari 2016, 19:10:36 PM
Waarschijnlijk alles via internet vermoed ik.
Mvg

755philippe

Is dat nu ook al niet het geval ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

OlivierV

Citaat van: 59erke op 20 februari 2016, 18:31:21 PM

Degene die geen webshops hebben en op de proppen komen met eigen producties overleven het de dag van vandaag niet

Precies of de webshop van Olaerts trekt op veel ... Die van Van Biervliet is dan weer pakken beter, maar er staat niet echt veel in de webshop...

De webshops van buitenlandse winkels zitten kwalitatief veel beter in mekaar (werken vlot, pagina's laden snel), kijk maar naar Lippe, AnW, eHattons.... Natuurlijk een deftige webshop kost wel wat geld.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Kost niet veel meer dan een andere webschop, je moet enkel de moeite doen om die up to date te houden en dat kost vrije tijd....meer niet...


Herwig

Historische Antwerpse TreinenWinkels:

1.   Mijn vraag in                          #14:       de naam van de treinenwinkel Grote Steenweg: was dat het Locje-of-zo-iets ...   ?
      Antwoord door Philippe in      #25:       "  ...het LocCenter... "  .
Deze benaming was 't.     
Wat deze winkel aan de Grote Steenweg en die van de Kasteelpleinstraat gemeen hadden, waren de getoonde verzameling Rivarossi-Amerikaanse BigBoys en dergelijke, in hun etalage en/of winkel ...

2.   Ook voor de geinteresseerden:  de winkel in de Statiestraat  1ste verdieping:                 
      't Flodderke Inkoop-Verkoop, werd later SpeelgoedArk         p/a  Statiestraat 137      2600 Berchem/Antwerpen (tel. 03 239 49 55 ...)

3.   De treinenman van de fa Verschooten was jarenlang:  de Frans (of Cois ...)