Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Mijn favoriete lijn: Lijn 52

Gestart door Peter, 12 februari 2016, 14:08:30 PM

Herwig

#60
 >    Reactie #49 Gepost op: Vandaag om 12:37:34 »
Citaat:   'k Heb er ooit mooie in H0 gekocht en ingebouwd van    BFM~Boelens Frank Messingmodelbouw.
BFM is gestopt maar zou iemand anders de produktie overgenomen hebben ?

>     Reactie #50 Gepost op: Vandaag om 12:44:18 »
Citaat:  helaas niet

>     Reactie #54 Gepost op: Vandaag om 15:54:00 »
Citaat:   Bestaat er eigenlijk al een fatsoenlijk H0 model van deze krokodil/kontaktgever
Jocadis heeft er ooit gemaakt (wel wat te lang) en Gerolf heeft er ook gemaakt, maar voor de rest??

>     Reactie #58 Gepost op: Vandaag om 16:12:58 »
Citaat:   FBM (Frank Boelens) heeft er vroeger op schaal gemaakt. 

>>>>>  Sorry, maar BFM=Frank Boelens zou géén  opvolger/overnemer hebben ,  tot nader of ànder bericht .
                              Of weet iemand toch iets meer ?



GDE

Citaat van: Koen op 19 januari 2017, 16:12:58 PM
Citaat van: Peter op 19 januari 2017, 15:54:00 PM
Bestaat er eigenlijk al een fatsoenlijk H0 model van deze krokodil/kontaktgever
Jocadis heeft er ooit gemaakt (wel wat te lang) en Gerolf heeft er ook gemaakt, maar voor de rest??

Je FBM (Frank Boelens) heeft er vroeger op schaal gemaakt.

Mvg
Koen
Die man had echt prachtige dingen in zijn catalogus . Iets heel simpels bv Belgische antennes . Waar moet ge dat nu vinden ? Jammer dat Frank Boelens daarmee gestopt is .

Peter

Erger is het feit dat niemand het wou overnemen van hem (O ja een paar wel, maar dan moest het gratis zijn >:()
Met vriendelijke groeten
Peter

GDE

Tja Peter dat overnemen zou wel goed geweest zijn maar dan is er ook nog de gedrevenheid om verder te doen en weten wat de gaten in de markt zijn . K vraag me nu soms nog af hoe de catalogus van BFM er nu zou uitzien moest hij toen daarmee kunnen verder doen .

mark7758

Krokodillen waren te koop op Leuven. (3D print. En ik vond ze er goed uit zien.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Ik dacht dat ik krokodillen ooit in MSM had zien staan bij de nieuwigheden-pagina's. Een Italiaans (klinkend) merk, Catalina of zo iets.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Een beetje Google'en brengt je voor een Memor krokodil (H0) bijvoorbeeld bij:
Sud-Modelisme
Carmina (vb oude aanbieding ebay)
KMD (foto van Biscatrain)
Shapeways
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

TBCédric

https://www.teqmodels.com/webshop/product/114-nmbs-memor-krokodillen

In mijn ogen een beetje duur, maar heeft nog veel andere producten. Veel NS maar bon.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Peter

Een tijdje geleden maar toch weer een "recentere" foto
Overweg station (stopplaats) Hoboken-Polder op 10/07/2015

OLYMPUS DIGITAL CAMERA by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Vandaag nog eens naar 't stad (de stad voor niet Antwerpenaren ;)) en sinds een paar dagen hebben we een nieuwe uurregeling, dus om het half uur i.p.v. om het uur en nu ook op zater- en zon- en feestdagen en.....Desiro stellen die hier gebruikt worden waarvoor ze gemaakt zijn, dus korte ritten.
Heerlijk en een verbetering (properder) dat de AM 75 stellen.
Maar ik blijf bij mijn mening: die Desiro stellen voor Antwerpen-Oostende ...dat is een ramp

Nog een wat oudere foto van lijn 52, genomen aan de overweg vlak naast het station (Stopplaats)

P2020015 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

ward

Maandag had ik de 'eer' de verdubbeling op L52 te doen met de desiro.
Vanaf heden dus:
1x per uur L trein naar Roosendaal met MR75
1x per uur L trein naar Essen met MR08

Over het gebruik van de desiro op deze trajecten kan ik Peter alleen maar bijtreden.
Vind het persoonlijk fantastisch materiaal om mee te rijden, en als L trein heel geschikt.
Hopelijk zijn de M7's er snel, dan zullen de desiro's volledig gebruikt worden waarvoor ze dienen..

Hierbij nog een kleine sfeerfoto voor vertrek in het station van Essen:

L2584 Essen-Puurs by ThaWard, on Flickr

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Michiel

#72
Ik vind de Desiros zelfs als stoptrein niet aangenaam: je zit als in een autobus te kort op elkaar gestapeld, 2 aan 2, zonder knieruimte, met harde, slecht ontworpen en oncomfortabele zetels. Alle klassieke tweetjes, varkensneuzen, M4's, en zelfs Breaks en Duikbrillen reizen zoveel keer aangenamer en comfortabeler als L-trein dan die Miseros. Het concept van zetelindeling 1-1/2 + 2-1/2 is zo buitengewoon handig met ons Belgisch spul: in de daluren breder zitruimte, tijdens de spits veel zitplaats. En men kijkt er niet kort op de nekharen van je voorzitter. De Desiros zijn trams met ergelijk trage deuren; druk op de knop en je wacht eeuwig voordat ie open gaat; Net de tijd dat je de aansluitingsbus ziet voorbijrijden. Misero! ... "de tram voor de pigmee"
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vyncky

Citaat van: ward op 14 december 2017, 21:02:11 PM
Maandag had ik de 'eer' de verdubbeling op L52 te doen met de desiro.
Vanaf heden dus:
1x per uur L trein naar Roosendaal met MR75
1x per uur L trein naar Essen met MR08

Over het gebruik van de desiro op deze trajecten kan ik Peter alleen maar bijtreden.
Vind het persoonlijk fantastisch materiaal om mee te rijden, en als L trein heel geschikt.
Hopelijk zijn de M7's er snel, dan zullen de desiro's volledig gebruikt worden waarvoor ze dienen..

Hierbij nog een kleine sfeerfoto voor vertrek in het station van Essen:

L2584 Essen-Puurs by ThaWard, on Flickr

Mvg,
Ward

Vindt die nieuwe trein benaming wel vreemd....
L is lokaal en stopte overal...

nu de extra nieuwe L (met de veredelde tram )op L12, stopt enkel in de IC stations +noorderdokken en luchtbal.   Kortom veel mensen blij gemaakt met een dode mus, en veel verwarring gezaaid bij de reizigers...

Ik reis toch ook liever met het oude materieel, of de M6...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

B_Modelbouw

Om geen afbreuk te doen op Peters favoriete lijn 52 ... Mooie foto van de besneeuwde Desiro op mijn favoriete lijn 12.

Door de nieuwe dienstregelingen is 't aanbod uitgebreid met enkele treinen op sommige lijnen, maar zie je ook ander
rollend materiaal over de lijn voorbij komen ... Dat wordt weer kosten doen om het gelijke aanbod ook in model te voorzien ;)

M6'en werden M5'en en nu rijden er ook M4'en ... Als dat zo verder gaat zitten we binnenkort terug met stoomtreinen op de lijn.
HAHA. En de Varkensneuzen blijven maar beklad rondbollen.
       
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC