Auteur Topic: NMBS seinen plaatsen  (gelezen 6698 keer)

Offline mark7758

  • Forumlid
  • Berichten: 2.296
    • http://www.belux.lu
  • Voornaam: Mark
Re: NMBS seinen plaatsen
« Reactie #60 Gepost op: 05 maart 2016, 19:01:28 pm »
Dat zijn wel echte NL relaiskasten. Die Belgische zien er anders uit.
BELUX Lid/contact persoon.
Ge├»nteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van Belgi├ź en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, ontwerper Treinbeveiliging NL.

Offline raf

  • Forumlid
  • Berichten: 4.177
  • Voornaam: raf
Re: NMBS seinen plaatsen
« Reactie #61 Gepost op: 05 maart 2016, 19:04:00 pm »
verkeerd merk het is alsacast
gr raf

Offline jodo

  • Forumlid
  • Berichten: 66
  • Voornaam: john
Re: NMBS seinen plaatsen
« Reactie #62 Gepost op: 17 april 2016, 11:38:39 am »
Beste,
Het sein dubbel geel zou ik plaatsen aan de inrit van het station,het sein in het station (aan het perron) zou dan op rood moeten staan.
Het sein rood/groen zou ik zetten aan de uitrit van het station (aan het einde van het perron ) omdat het volgende blok of sectie zoals je zegt vrije doorrit toelaat.
Met groeten.

Offline reeves

  • Forumlid
  • Berichten: 1.058
    • http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29465.0
  • Voornaam: Tom
Re: NMBS seinen plaatsen
« Reactie #63 Gepost op: 17 april 2016, 14:44:05 pm »
Dank voor de reactie!
Groet Tom

Offline Powered By Diesel

  • Forumlid
  • Berichten: 314
  • Voornaam: Wim
Re: NMBS seinen plaatsen
« Reactie #64 Gepost op: 05 januari 2019, 15:03:18 pm »
Ik ben bezig aan het signalistieplan voor een klein station aan enkelsporige lijn.
Kunnen de signalisatieexperten mij hiermee verder helpen.

- Rangeerseinen nodig of niet ? Waar plaatsen ?
- Snelheidsborden: waar plaatsen ?
   Idee is station aan lijn met refertesnelheid 90 km/h die plaatselijk beperkt is 70 km/h en ter hoogte van station tot 40 km/h
- Zijn er zaken teveel / ontbrekende zaken ?

Onderstaand versie 1 van het plan.


Signalisatieplan_station_enkelsporige lijn by W Daelmans, on Flickr
running on heavy fuel