Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

3-railforum lokomotief en wagon actie

Gestart door factageklerk, 05 februari 2016, 18:56:25 PM

efl045

Citaat van: 59erke op 06 februari 2016, 09:12:36 AM
Wil alleen maar zeggen dat ze het klaarspelen om samen te werken met een grote fabrikant.
Ik denk dat je een volledig verkeerd beeld hebt van hoe dit in zijn werk gaat...
Het enige dat je moet klaar spelen is dat je voldoende bestelt.
Als ik of jij morgen genoeg geld op tafel leg bij Märklin dan 'krijgen' we hetzelfde gedaan, ze hebben bij 3rail gewoon gebruik gemaakt van de mogelijkheid een gepersonaliseerd lokje en wagonnetje te laten maken, de service bij Märklin bestaat al een eeuwigheid:
http://www.maerklin.de/de/service/promotionservice/spur-h0/

PietB

Citaat van: 59erke op 06 februari 2016, 09:12:36 AM
dat het model veel meer kost dan het uiteindelijk waard is dat spreek ik absoluut niet tegen.
Wil alleen maar zeggen dat ze het klaarspelen om samen te werken met een grote fabrikant.
Mwah, je tilt een vooraf bepaald aantal exemplaren van de kappen op een zekere plek uit de productie lijn, bv vlak na het spuiten.
En haalt ze onder een andere zeefdrukscreen met andere kleurtjes en tekst heen.
Plaatst ze vervolgens weer in de in de productielijn en laat ze het normale proces verder doorlopen.
et voilà, ein sondermodell!

Dat doet Märklin wel meer

Dit is daar een voorbeeld van.
Maar deze loc heeft ook werkelijk in dat livrei gereden.


grt Piet.

755philippe

Ach, die grote merken moeten er tenslotte ook aan verdienen. Kijk Märklin anno 2010, ze konden op het randje af hun hoofd net boven water houden dankzij de "insolventbemiddelaar".  Hadden ze die niet gehad was het bedrijf nu in andere handen geweest.
Kijk naar de problemen die de laaste jaren waren bij oa Fleischmann, Rocco, Faller, Kibri en Vollmer.
Gelukkig bestaan de meeste van deze bedrijven nog.
Wie geen model wilt kopen van 3-railforum koopt er geen en degene die er één willen die bestellen het. Gelukkig dat smaken verschillen en voor ieder wat wils. Er hoeft niet altijd negatieve kritiek gegeven te worden op de grote spelers. Hun uiteindelijke bedoeling is toch winst maken en verder te blijven bestaan in de toekomst denk ik. Hadden al deze bedrijven van de markt verdwenen zijn dan was onze hobby er ook zeker niet op vooruitgegaan zijn. Dit moest ik toch even kwijt.

Mvg

755philippe

Jurgen

Ik heb zelf als kleine jongen ook zo'n modelletje van een containerwagen van Christiaensen gekocht, helaas helemaal vergeeld door de zon. Dit heeft ook nooit echt bestaan, maar toen vond ik het leuk.
Een ander containerwagentje dat ik heb is er 1 met het bekende Märklin-logo erop bedrukt. Dat heb ik ooit van mijn zus gekregen voor mijn verjaardag.
Beide steken ze nu in mijn kast in de doosjes, maar ik doe ze voor geen geld ter wereld weg ook al gebruik ik ze niet meer. De sentimentele waarde is veel te groot.

Met mijn eerste reactie heb ik alleen mijn eigen mening gegeven over de aankoop van zo'n modellen door mezelf.

Dat fabrikanten dit aanbieden en er ook vanaf geraken wil zeggen dat er toch een markt is voor zo'n modellen.

Mogen ze dus zo'n modellen maken? Ja.
Mag iemand anders zo'n model kopen? Ja.
Ga ik er zelf ooit nog 1 kopen? Nee!

En ergens vind ik het ook logisch dat het 3-railforum gaat aankloppen bij Märklin om een speciaal model te laten maken. Stel je voor, een 3-railforum dat een bestelling doet bij een 2-railfabrikant...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

efl045

Märklin is zelf 2-rail fabrikant, ik heb spoor 1 en spoor Z van Märklin...

OlivierV

Let er dan wel op dat wanneer je als club een eventueel fantasiemodel wil uitbrengen dat je toch op bepaalde zaken moet letten.

Stel je wilt als club een fantasiemodel produceren dat heel erg geloofwaardig overkomt (enkel de opdruk van het bedrijf is dan fantasie).
- Informeer je goed over de tijd waarin het wagentje zich situeert.
- Hou rekening met reglementering en beschrifting van vroeger. (Dit om geloofwaardig over te komen, voorzie je dan ook van voldoende fotomateriaal voor zover mogelijk).

Dit weet ik ondertussen uit eigen ervaringen met dergelijke zaken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

3rail

Dat dat 3 rail wagonnetje geliefd is bij die mensen moeten ze zelf weten.
Ik vind het een leuk initiatief, maar voor mij hoeft het niet.
Exclusief is het voor mij al helemaal niet, maar dat geld ook voor de Insider modellen van de firma M.

Het is alleen maar een bot voor houden van een nieuw model wat 2 jaar later voor bijna de helft van de prijs op
de beurs ligt.

Sterker nog, ik zelf had destijds een 05 van M besteld (insider), kosten 499,-.
Zelf zat ik nog te wachten op de uitlevering van haar en loop op de beurs in Houten.
Zie ik daar een Duitse handelaar staan met wel 3 van die dingen op tafel, en een prijs van 399,-.

Ik vraag aan hem hoeveel die er kan leveren, hij antwoord: al wil je er 10, kan ik ook nog wat aan de prijs doen.

Ik bedoel maar EXCLUSIEF. pfffffff
Hierna meteen mijn insider lidmaatschap op gezegd.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

wimhelsen

Beste iedereen,

ik begrijp jullie reacties.

Maar vanuit het 3railforum is het een actie om het 10 jarig bestaan te vieren.
Iedereen kan hier vrijblijvend aan mee doen.

Zijn de loc en de wagons realistisch, zeker en vast niet, toch niet in die kleurstelling.
Het is gewoon een leuk verzamelaars item.

vriendelijke groeten

Wim
HO märklin digitaal, NMBS, III

philippe_007


SuSke

Citaat van: OlivierV op 07 februari 2016, 13:37:16 PM
Let er dan wel op dat wanneer je als club een eventueel fantasiemodel wil uitbrengen dat je toch op bepaalde zaken moet letten.

Stel je wilt als club een fantasiemodel produceren dat heel erg geloofwaardig overkomt (enkel de opdruk van het bedrijf is dan fantasie).
- Informeer je goed over de tijd waarin het wagentje zich situeert.
- Hou rekening met reglementering en beschrifting van vroeger. (Dit om geloofwaardig over te komen, voorzie je dan ook van voldoende fotomateriaal voor zover mogelijk).

Dit weet ik ondertussen uit eigen ervaringen met dergelijke zaken.

Eigenlijk gewoon "bull**"
Het gaat toch om een FANTASIE - wagon.
Zorg dan dat die op gelijk welke modelbaan kan meelopen en biedt hem aan in 2-rail EN 3-rail versie.
Het gaat hem daarbij toch altijd over het STEUNEN van een vereniging

Wie dat niets vindt, koopt het niet en wie de vereniging wil steunen, koopt het wel.

Ik zou verder niet willen weten hoeveel "FUN-wagons" er rondrijden op banen die zelfs niet eens bestaan hebben.
Is gewoon de beleving van je hobby: alles tot in de puntjes nauwkeurig of met een flinke kwinkslag - AGEMORLEUTHET
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 17 februari 2016, 11:05:11 AM
Citaat van: OlivierV op 07 februari 2016, 13:37:16 PM
Let er dan wel op dat wanneer je als club een eventueel fantasiemodel wil uitbrengen dat je toch op bepaalde zaken moet letten.

Stel je wilt als club een fantasiemodel produceren dat heel erg geloofwaardig overkomt (enkel de opdruk van het bedrijf is dan fantasie).
- Informeer je goed over de tijd waarin het wagentje zich situeert.
- Hou rekening met reglementering en beschrifting van vroeger. (Dit om geloofwaardig over te komen, voorzie je dan ook van voldoende fotomateriaal voor zover mogelijk).

Dit weet ik ondertussen uit eigen ervaringen met dergelijke zaken.

Eigenlijk gewoon "bull**"
Het gaat toch om een FANTASIE - wagon.
Zorg dan dat die op gelijk welke modelbaan kan meelopen en biedt hem aan in 2-rail EN 3-rail versie.
Het gaat hem daarbij toch altijd over het STEUNEN van een vereniging

Wie dat niets vindt, koopt het niet en wie de vereniging wil steunen, koopt het wel.

Ik zou verder niet willen weten hoeveel "FUN-wagons" er rondrijden op banen die zelfs niet eens bestaan hebben.
Is gewoon de beleving van je hobby: alles tot in de puntjes nauwkeurig of met een flinke kwinkslag - AGEMORLEUTHET

Dat weet ik ook he, maar het doel was een zo realistisch mogelijk wagentje ontwerpen. Van de wagen van ons 40-jarig bestaan werd er binnen de club genoeg gezegd, dat het maar dwaas was om zoiets op de baan te hebben.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan