Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

led verlichting

Gestart door DIORAMABOUWER, 02 februari 2016, 20:58:14 PM

59erke

Ik heb mijn led strips eens gekocht in de aldi, rolletje RGBW met bediening voor een euro of 40 dacht ik.
Heb ze eens getest en terug in de doos gestoken en ergens op zolder gezet.

Voor mij voldeden ze niet, kwestie van kleurtemperatuur en lichtintensiteit.
Nu heb ik strips gekocht bij ledsky en deze zijn echt wel goed.

Heb ze boven mijn baan hangen, in mijn bestelwagen van het werk en hier en daar in mijn interieur.
Werken perfect en hebben een mooi warmwitte kleur en voldoende lichtintensiteit.

Bovendien kon ik op de site alles apart kiezen (voeding, afstandsbediening,...) naargelang het gebruiksdoel
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

DIORAMABOUWER

Hallo,bedankt voor alle info,ik zal toch maar eens bij de chinees langsgaan ;)denk ik,als ik zie dat die leds 20000  uur branden!!!!Met m'n tentoonstellingbaan "HALTE STRAND" zal ik wel geen 20000 uur op tentoonstellingen staan!!!!gr
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

bellejt

bestel wel niet meer dan 22 euro per bestelling.Dit om bijkomende kosten te vermijden( inklaring,douane en taxen).Ik heb hier zeer goede ervaringen met die strips.Zowel de gewone als de RGB.In mijn keuken heb ik chinese RGB als indirekte verlichting en deze branden regelmatig 3 uur lang.De verbruiksmeter duid een minimum aan en ze worden helemaal niet warm.Ook de geschakelde voeding 12 V 2 amp niet.
Een simpele opmerking trouwens : heb bij meerdere belgische gerenomeerde zaken voor mensen ledstrips gekocht en geinstalleerd.Bij nazicht van de verpakking bleek deze identiek aan deze die ik in china had besteld.
Mijn leverancier voor mijn aquaruium ledlampen (een zeer goede vriend van mij) koopt ze zelfs ginds aan omdat ze via import hier stukken duurder zijn.
De verklaring dat die chinese dingen minderwaardig zijn is larie en apekool.Ik koop en verkoop verschillende dingen van ginds en mijn kopers zijn allen heel tevreden want het prijsverschil is te groot.En kwaliteit is meestal hetzelfde.
Ff zoeken loont de moeite.Een leuker voorbeeld maar off topic zijn mijn cowboy boots.Kosten in Belgie op bestelling 258 euro en in UK 25 euro zonder verzendkosten.In identieke verpakking en zelfde kwaliteit en leverancier.Kwestie van lekker veel winst te maken hier.Ik ga regelmatig in BXL inkopen doen in een galerij aan het central station en daar heb je kleren en gadgets spotgoedkoop door rechtsreekse import.Of je nu een lamp van philips uit china koopt of uit belgie : ze maken geen aparte lampen hoor :) . Heb 2 jaar wasmachines verkocht van 5 verschillende merken en deze waren identiek intern.Enkel de carrosserie (buitenkant) was anders.Maar toen wel een prijsverschil van 500 euro tussen de duurste en goedkoopste.
Maar er zullen altijd mensen zijn die liever bij de lokale verkoper gaan.Is hun recht en sponsoren onze economie.Ik denk anders en onze lokale economie moet maar wat aan die enorme winsten afdoen om nog te verkopen.Voor een paar euro ga ik ook niet bestellen ginds.

Havoc

Citaat van: bellejt op 03 februari 2016, 21:58:22 PM
bestel wel niet meer dan 22 euro per bestelling.Dit om bijkomende kosten te vermijden( inklaring,douane en taxen)........

Heb 2 jaar wasmachines verkocht van 5 verschillende merken en deze waren identiek intern.Enkel de carrosserie (buitenkant) was anders.Maar toen wel een prijsverschil van 500 euro tussen de duurste en goedkoopste.

Moet zeggen dat dat meer een probleem is als je van de US bestelt dan in China. Mijn laatste bestelling was een 60-tal euro en gewoon direct geleverd. Maar dat kan geluk geweest zijn.

Dat van die wasmachines kan ik bevestigen. Ben ooit via een vorige werkgever in een bedrijf terecht gekomen waar wasmachines getest werden. Daar stonden zeker een 5-tal merken en men verzekerde ons dat die allemaal van dezelfde fabrikant kwamen (maar ze hebben niet gezegd de welke). Was ergens in de buurt van Berlijn en dat bedrijf werkte voor de fabrikant, maakte zelf niet de machines.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Cord

Als je niet zolang wilt wachten: Chinese prijzen vind je ook bij de Action: ik heb daar een hele voorraad setjes ledstrips gehaald. Ze zijn per led los te knippen en te solderen. Bovendien werken ze prima op een USB-adapter. Geen gedoe met weerstandjes en voedingen: gewoon een USB-kabel uit elkaar trekken en aansluiten.


Ook voor verf, secondenlijm, mesjes en lijmklemmetjes ga ik eerst neuzen bij de Action.  8)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Martin Welberg

Citaat van: DIORAMABOUWER op 03 februari 2016, 21:35:47 PM
Hallo,bedankt voor alle info,ik zal toch maar eens bij de chinees langsgaan ;)denk ik,als ik zie dat die leds 20000  uur branden!!!!Met m'n tentoonstellingbaan "HALTE STRAND" zal ik wel geen 20000 uur op tentoonstellingen staan!!!!gr

Voor een tentoonstellingsbaan zou ik gerust de eBay of andere strips kopen, de branduren haal je niet..let wel op, voor fatsoenlijke verlichting uitkijken naar 5050 leds met 60 per meter..

loco

Citaat van: DIORAMABOUWER op 03 februari 2016, 21:35:47 PM
Hallo,bedankt voor alle info,ik zal toch maar eens bij de chinees langsgaan ;)denk ik,als ik zie dat die leds 20000  uur branden!!!!Met m'n tentoonstellingbaan "HALTE STRAND" zal ik wel geen 20000 uur op tentoonstellingen staan!!!!gr

Als je bij de chinees langs gaat, bestel dan ook de voeding.

DIORAMABOUWER

http://nl.aliexpress.com/item/2015-New-180led-m-5630-LED-Strip-Light-220V-Flex-Tape-Ultra-Super-Bright-Pack-1m/32379417204.html
Hallo,wat denken jullie van deze aanbieding,180 leds/m,smd 5630 warm witte leds,1200 lumen,mijn conclusie:je moet 3 keer minder strips voorzien daar er reeds 180 ipv 60 leds op een meter zitten(kan mss ook een té fel licht geven!),of zie ik het verkeerd?gr
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

philippe_007

ik heb op mijn baan 60 LEDs/m gebruikt, maar wel 3 rijen naast elkaar (met 10 cm tussen), dan is het licht mooi verdeeld over de baan.
1 strip van 180 LEDs /m gaat volgens mij veel te veel licht geven in een bundel en zo schaduw creëren op de baan.

janieburton

Citaat van: loco op 04 februari 2016, 12:45:56 PM

Als je bij de chinees langs gaat, bestel dan ook de voeding.

Speciale reden?
 

Dirky

1200 lm is wat een kleine TL geeft... zeker niet overdreven.

DIORAMABOUWER

Citaat van: philippe_007 op 07 februari 2016, 22:26:09 PM
ik heb op mijn baan 60 LEDs/m gebruikt, maar wel 3 rijen naast elkaar (met 10 cm tussen), dan is het licht mooi verdeeld over de baan.
1 strip van 180 LEDs /m gaat volgens mij veel te veel licht geven in een bundel en zo schaduw creëren op de baan.
ik had ook al zoiets gedacht,dat het licht niet genoeg verdeeld zal zijn,gr
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

stoomlokje

heb verleden week ook 2 ledstrips gekocht ( wel in alu met plexi staafje ).
2 x 40 cm , Warmwit ( niet voor de treintjes ) bij de Ikea   prijs 50 eurokes , MADE in CHINA
Dat is daar ook al, al wat de klok slaat ,Chinees

philippe_007

En waar is het niet made in China ?
zelfs als er iets anders opstaat dan komen de meeste wisselstukken toch uit China....