MSM schaal-N actie 2016!

Gestart door Michiel, 01 februari 2016, 15:37:40 PM

Heb je interesse in een MSM Schaal-N actie

Ja! erg geïnteresseerd!
27 (37%)
Nee, geen interesse, sorry.
37 (50.7%)
Hmmm, mogelijk maar zou er meer over willen weten.
9 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 73

Stemmen gesloten: 31 januari 2017, 15:47:58 PM

Dirky

Michiel, eventjes terug met je beide voeten op de grond aub:
Wil je nu echt op 3 dagen een antwoord hebben van producenten? Ik denk persoonlijk dat die mensen wel iets beter te doen hebben...
My 2 cents:
In de wereld van "make parts", dat zijn dus stukken die je laat maken (of zelf maakt) beginnen de prijzen pas interessant te worden bij aantallen boven de 100. Als er een matrijs aan te pas komt verhoogt dat aantal vlug naar 500.
Vergeet het dus maar dat er ook maar iemand op de kar zal springen voor 25 stuks.

b.t.w. ik heb de (brute) oefening gemaakt voor een type 11 voor N schaal; als je er 100 van koopt kan ik die leveren aan 824€ per stuk... :(



Steam.N

Of we moesten het pad volgen waar een bestaand model de basis vormt, en via herschildering en kleine details een gewenst model benaderd wordt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Citaat van: Dirky op 10 februari 2016, 09:32:32 AM
Michiel, eventjes terug met je beide voeten op de grond aub:
Wil je nu echt op 3 dagen een antwoord hebben van producenten? Ik denk persoonlijk dat die mensen wel iets beter te doen hebben...
Ik verwacht geen volledig geformuleerd voorstel van de aangeschreven fabrikanten, maar enkel al een bevestiging van: "bedankt voor uw mailtje,  we hebben wel/geen/misschien interesse om iets in die richting te onderzoeken... blabla... " Dat kost geen moete, en een dergelijke antwoord leidt een dialoog in om meer precies te formuleren wat het project zou kunnen inhouden. Nu is er niets, zelfs geen bevestiging van ontvangst. Dat is toch een teken dat men het veel te druk heeft met interessantere dingen dan "iets" in schaal N te gaan realiseren. Zoals je zelf zegt: "ze hebben wel wat beters te doen."

Misschien is het een wereldje van "ons-kent-ons". Waarschijnlijk ben ik veel te naïef, maar ik blijf het vreemd vinden dat er geen enkel signaal is van nieuwsgierigheid of interesse.

En, Dirk, ik verwijd jou niets (het type 11 zou voor mij een schot in de roos zijn, maar €800+ is veel geld). Ik verwacht geen volledige nieuwe ontwikkeing van een loc voor een "mogelijke" oplage van 25 stuks. Ik zou al blij zijn met een intentie om ooit een wagonnetje een andere livrei te geven. Ik eis niets, Ik verwacht niet veel, maar wel een bereidwillendheid om eens te zien wat mogelijk is. Meer niet  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 10 februari 2016, 10:25:44 AM
... Ik verwacht niet veel, maar wel een bereidwillendheid om eens te zien wat mogelijk is. Meer niet  ;)

+1
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

#64
zie ik ook niet als verwijt Michiel! ;)

In het wereldje van fabrikanten is het uitblijven van antwoorden geen uitzondering. Zelfs bij bestellingen moet ik vaak meerdere keren om antwoord vragen... we leven nu eenmaal in een wereldje waar €'s primeren boven respect en hulpvaardigheid...

Ik wil hier niet verder over blijven doorbomen maar vrees dat je met 25stuks, eender wat, niet zal scoren...
Misschien zoek je beter iets in de zin van (exclusieve) scenery?


Michiel

Citaat van: Dirky op 10 februari 2016, 10:56:51 AM
Misschien zoek je iets in de zin van (exclusieve) scenery?
Ik zat een tijdje al met mezelf te brainstormen naar iets degelijks. Maar eerst wou ik toch eens de loc/wagon-horizon aftasten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Even een kleine opmerking.

Ik denk inderdaad dat je een beetje meer geduld moet hebben Michiel.

Nu eerlijk gezegd ken ik ook niets uit dat wereldje maar anderzijds vroeg ik mij af of je de fabrikanten of de belgische invoerders hebt gecontacteerd ?

Ik meen mij te herinneren  uit het verleden dat de belgische invoerders soms wel een sterke invloed hebben op de fabrikanten.
Was het niet in het verleden dat er door toedoen van een B. invoerder een belgisch model in HO kwam van een bepaalde fabrikant ?

Als je die invoerder kan warm maken dan is er misschien hoop.
En waarom zou het bij die 25 exemplaren blijven, als ze een (beperkte) lijn opstarten dan is de kans toch reëel dat er meerdere verkocht worden (niet alleen door het forum hier maar mensen buiten het forum) en die 25 van hier op het forum die hebben ze al zeker.

Trouwens als er beslist wordt om goederenwagens te produceren kunnen de aantallen nog oplopen, want ik denk toch dat 1 persoon meerdere goederenwagens zal aankopen (ik in ieder geval toch)

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

#67
Wel, Koen, ik ken het wereldje ook helemaal niet. Ik weet niet wie wie is. Ik heb een 5-tal constructeurs gecontacteerd, die vind ik makkelijk. Ik weet niet waar de invoerders zitten, of wie ze zijn.

Ik heb ondertussen van Kato 1 kort antwoord gekregen: 2000 stuks minimaal, met maximaal 5 varianten in groepen van minimaal 400stuks. Met dergelijke argumenten is er weinig onderhandelingsruimte. Ze hebben zich duidelijk uit de Belgische markt gemanoevreerd. (Maar Luxemburg bedienen ze wel) ;D

Zouden er een aantal invoerder hier meelezen? Geen idee. En als ze zo machtig zijn, wie zou eens kunnen polsen wat er mogelijk zou zijn?

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Vandaag nog even wat groen gaan halen in Antwerpen.

Daar wist men mij te vertellen dat er een fabrikant bezig was met het uitbrengen van een Belgisch N schaal model.
Jammer genoeg kon hij niet zeggen om welke fabrikant of model het ging  :-\
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

JC2180

Zou er naast Fleischmann in 2016 met een stoomlok 64 tijdperk 3 + rijtuigen dan nog een andere initiatief nemen? Zo ja ikke blij  :)
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

niko

Hoi Michiel

Misschien een beetje laat maar heb het nu pas even door kunnen lezen .
Eerst en vooral een top initiatief dat je probeert te nemen (met de nodige hindernissen 8)).
Ik heb op "misschien" gestemd omdat ik zeker interesse heb maar dan hangt het wel van het model zelf af.
zoals je zelf al aangaf ;
"Een reeks 77/78 van de Minitrix G120x (niet helemaal gelijkend want geen G1205, kortere huifels)
Een reeks 29 van Hobbytrain reeks 28 (geen idee of hier publiek voor is)"
hier heb je (mij toch al zeker  ;D) denk ik wel publiek voor, daar dat er  toch best wel wat verschillende fabrikanten  tijdperk 5/6 wagons uit hebben gebracht maar er geen juiste Belgische trekpaardjes voorhanden zijn.
Stoom locs laat ik aan mij voorbij gaan omdat die me niet echt aanspreken.
Misschien eens zoals als eens is gezegd polsen bij een invoerder om eventueel een model, zoals de traxen ( reeks 28)  of de G2000 in een B jasje ( reeks 57) te late produceren.

mvg NiKo
mvg Niko

marc goovaerts

Terwijl ik e-bay afspeur, blijkt wel dat bv in Duitsland heel wat Belgische goederenwagens terecht gekomen zijn.
In tegenstelling tot locs en personenwagens gaan die natuurlijk ook meer de grens over in de realiteit.

59erke

Citaat van: JC2180 op 12 februari 2016, 19:00:01 PM
Zou er naast Fleischmann in 2016 met een stoomlok 64 tijdperk 3 + rijtuigen dan nog een andere initiatief nemen? Zo ja ikke blij  :)

Daar wist ik niets van, staat dat ergens vermeld  ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

JC2180

Staat al enige tijd met foto's op menzels-lokshuppen.de om vooruit te bestellen 😉
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Michiel

Ik had de aankondiging ook gezien in de "neuheiten" van Fleischmann ergens in de loop van januari. Voor mij is deze lok 2 tijdperken te laat. Welke onverlaat kiest er nu voor tijdperk Ie?  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)