Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM schaal-N actie 2016!

Gestart door Michiel, 01 februari 2016, 15:37:40 PM

Heb je interesse in een MSM Schaal-N actie

Ja! erg geïnteresseerd!
27 (37%)
Nee, geen interesse, sorry.
37 (50.7%)
Hmmm, mogelijk maar zou er meer over willen weten.
9 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 73

Stemmen gesloten: 31 januari 2017, 15:47:58 PM

Michiel

Hahaha! Koen, grapjas!  ;D

Maar ik denk dat we zowaar aan het plafond komen van het aantal active N'ers hier op het forum. Tel daar de stemmers van het franstalig forum bij, dan komen we op zo'n 25 geïnteresseerden, en zo'n 9 twijfelaars.

Maar zoals Dirk al zei, er zijn waarschijnlijk meer schaal N MSM lezers dan forum surfers. Laat ons hopen. In elk geval hebben we een richtgetal.

Met dit getal is het nu de uitdaging om iets te vinden waarbij we een mooi voordeel halen door deze gezamelijk inzet. Hoe? Wat? Wie? Waar? Hoeveel? Het zijn voor mij ook open vragen. Maar er moet toch IETS mogelijk zijn, nee?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ATBtrein

een M2 rijtuig zou zeker welgekomen zijn en ook de mogelijkheid te gebruiken in meerdere tijdperken

is er iemand die weet of dat de reeks 51 van MTE in productie komt, ik heb dit model een jaar geleden gezien op een beurs en dit was wel ferm.
nu weet ik niet of dat de model functionele lichtjes had, maar het model op zich was echt mooi.
 

Peter

Wat met de FAS goederenwagens van Goovers, die zijn toch niet mis
Met vriendelijke groeten
Peter

stefan

Citaat van: ATBtrein op 04 februari 2016, 15:52:54 PM
een M2 rijtuig zou zeker welgekomen zijn en ook de mogelijkheid te gebruiken in meerdere tijdperken

is er iemand die weet of dat de reeks 51 van MTE in productie komt, ik heb dit model een jaar geleden gezien op een beurs en dit was wel ferm.
nu weet ik niet of dat de model functionele lichtjes had, maar het model op zich was echt mooi.

Deze zijn al een geruime tijd te koop.

groeten Stefan

59erke

Citaat van: Michiel op 04 februari 2016, 14:09:59 PM
Maar ik denk dat we zowaar aan het plafond komen van het aantal active N'ers hier op het forum. Tel daar de stemmers van het franstalig forum bij, dan komen we op zo'n 25 geïnteresseerden, en zo'n 9 twijfelaars.

Hebben we aan franstalige kant maar 1 geïnteresseerde ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

59erke

Citaat van: ATBtrein op 04 februari 2016, 15:52:54 PM
een M2 rijtuig zou zeker welgekomen zijn en ook de mogelijkheid te gebruiken in meerdere tijdperken

is er iemand die weet of dat de reeks 51 van MTE in productie komt, ik heb dit model een jaar geleden gezien op een beurs en dit was wel ferm.
nu weet ik niet of dat de model functionele lichtjes had, maar het model op zich was echt mooi.

Heb die 51 van MTE ook gezien, was inderdaad de moeite.
Wat die M2 betreft had David toch al een prototype laten zien, maar verder dan dat hebben we nooit niks vernomen
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,19459.0.html
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Citaat van: 59erke op 04 februari 2016, 18:22:57 PM
Hebben we aan franstalige kant maar 1 geïnteresseerde ?
Twee plus drie twijfelaars, maar mogelijk hebben een aantal franstaligen hier al gestemd. Hoe dan ook, zitten we rond de 25 geïnteresseerden, en samen zouden we toch iets moeten kunnen doen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

David heeft het heel erg druk met de afwerking van een aantal heel succesvolle projecten. Eenmaal hij wat meer ademruimte heeft, zullen we wel op hem kunnen rekenen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Zijn er al plannen welk model we gaan proberen te laten maken en door wie ?

Ik heb anders een voorstel wat mij nog redelijk haalbaar lijkt.

Een diesel reeks 85 met als basis Hobbytrain H2855  (V36 diesel van de FS)

Aanpassingen zijn volgens mij minimaal (herspuiten, dubbele koplampen, en de balustrades)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Hallo Koen,

ik heb een aantal mails gestuurd naar fabrikanten, en Luc ging ook eens links en recht polsen. Ik wacht dus een beetje de antwoorden af.

In verband met de herschilderde V36, kan je dan beter niet meteen een type 231 maken? Goed, er waren er maar 2 operationeel in Belgische dienst, maar dan zou het model toch vrij redelijk aansluiten bij het grote voorbeeld. Een reeks 85 maken van een V36? Het is een voorstel, maar de verschillen zijn toch vrij kenmerkend. Ze "moelen" beide anders, and dan wordt het lastig overtuigen.

Maar dat is mijn mening. Ik ben heel blij met elk voorstel. Ik vraag me af wat andere ervan vinden.

Andere vrij voor de hand liggende opties zijn:

Een reeks 77/78 van de Minitrix G120x (niet helemaal gelijkend want geen G1205, kortere huifels)
Een reeks 29 van Hobbytrain reeks 28 (geen idee of hier publiek voor is)
Een goene bolle neus van Kato's Luxemburger (Kato is maar niet te strikken)
Een reeks 76 van Piko's NS 2200 (maar heel beperkt inzetbaar, enkel op/tijdens HSL werken)

Rijtuigen zijn ook gegeerd, maar het probleem is dat men dan meteen een 1st, 2de, bagage, stuurstaand... nodig heeft, wat de spoeling erg dun maakt. Van goederenwagen heb ik totaal geen verstand, en weet helemaal niet wat interessant is, waar men op wacht, en wat kán mits wat schilder en decal werk. Stomers zijn meteen al heel prijzig, ook kwa herspuitwerk, en sluit ik eigenlijk al uit. en betreffende kits en kappen, wie gaat dat allemaal monteren, op een kwalitatief hoogstaande manier dat aan de verwachtingen voldoet? Ook dat is onbetaalbaar duur.

We zitten met een oplage van grootteorde 25 stuks. Daar doe je geen grootse dingen mee, maar zou voldoende kunnen zijn als hefboom...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Goederenwagens zijn natuurlijk ook een goede optie, waarom dan geen colli wagens ?
Guytoonet van n160 heeft die trouwens eens 3D getekend.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Daar zit misschien wel brood in! Ik zal vanavond guy eens polsen. Eens zien wat hij ervan zegt. Maar, steeds hetzelfde verhaal, een kap allee maakt geen model. Het vraagt nog heel wat werk om er een aanvaardaar model van te maken. En de Belgische colli kennede, met z'n eigenzinning radstand...
Maar het is een prima idee. ;-)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Bon, beste N'ers,

er blijkt geen enkele producent interesse te hebben, want ik krijg geen antwoord. Ik krijg van mijn losse, vrijblijvende informatieaanvragen bij een 5-tal kandidaat producenten geen enkele reactie. (noem mij maar naïef, maar ja, een mens hoopt toch een beetje...) Een teken dat men dus niet op ons zit te wachten. Er blijkt geen nieuwsgierigheid naar het geformuleerde voorstel. De aanpak moet dus anders!

Ik heb de indruk dat men persoonlijk contact moet opzoeken met producenten en invoerders, een dossier op tafel leggen met concrete intenties, en de voorwaarden onderhandelen. Bikkelharde zakelijke stuff waar ik persoonlijk, wegens familiale en professionele redenen zo meteen geen tijd voor heb.

Is er toevallig iemand dat zich geroepen voelt om eens een rondje producenten en invoerders af te lopen met concrete voorstellen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Mmmmhhhh ... geen verrassing: 25 stuks is een productiereeks waarmee ze moeilijk  uit de kosten geraken ...

Rondje producenten en invoerders: net als jij kan ik op dit ogenblik om persoonlijke en professionele redenen onvoldoende vrij maken ...
Bovendien is me dat wereldje volledig onbekend ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ward

Zoals hierboven al gezegd.. Zeer laag aantal voor een speciale en lage prijs?
Ik vrees ervoor dat er velen voor staan te springen, maar niet te min heel veel succes ermee!

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--