Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

uitschakelen sound rangeerstoomloc type 53 olaerts

Gestart door factageklerk, 25 januari 2016, 00:00:42 AM

factageklerk

Ik heb een probleem , ik krijg het rijgeluid niet uitgeschakelt van  deze loc andere functies wel. Van zodra ik hem op de baan zet maakt hij geluid. Ik heb geprobeert met de centrale 6021 en met het mobile station , niets lukt
 

Snobby Crash

Misschien de decoder eens resetten naar de fabrieksinstellingen...
Ik dacht dat je dan waarde 8 in CV 8 moet schrijven.
Let wel als je dit hebt gedaan heeft je loc wel terug adres 3 he !

Nadien kan je de loc terug het adres geven wat je zelf wil.

Geert

SuSke

Even vragen bij je leverancier als die lok nogmaar net gekocht is (gebruik van de garantie ??).
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

factageklerk

Ik heb hem toch al een tijdje, maar had er een hele poos niet meer mee gereden. Hij komt van bij olaerts zelf.  De garantie termijn is inmiddels verstreken. Ikzelf ben echt een leek op dit vlak maar ik krijg het geluid niet uitgeschakelt en de andere functie's reageren wel zowel met de control unit 6021 als mobile station
 

Peter

Joris,

Eerst de decoder zoals hiervoor al vermeld resetten naar de fabrieksinstelling. Geen angst daar doe je NIETS verkeerd mee.
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

Kan je me uitleggen hoe ik dat kan ,er zat geen handleiding bij de loc en momenteel gebruik ik het mobile station (eerste versie) Ik heb al eens gebladert in de handleidingen maar het is nog steeds chinees voor mij. Ik  :-[ me wel eigenlijk dat ik dat na al die jaren niet kan :'(
 

reeves

Ff mailen of bellen met Olaerts als het niet lukt, hebben prima service na verkoop.

Groet Tom


Snobby Crash

joris waar woon je ergens ?
kom gerust even bij me langs in Temse en ik help je wel even om hem te resetten.
of anders dinsdagavond op onze clubavond te Sintniklaas bij het spoor

Geert

loebaske

Dat is soms het probleem, dat de profiels niet volledig zijn ingevuld en dan weet men niet waar iemand zijn thuis is....

reeves


Martin Welberg

Voor het resetten is het misschien wel belangrijk om te weten wat voor een sounddecoder erin zit, aan/uit van de sound kan onder een andere functietoets zitten..

Snobby Crash

Klopt, maar ik heb een ecos en die gebruik ik voor het uitlezen van decoders en het programeren ervan. Verder rij ik liever met mijn Roco Multimause, is handiger qua bediening, maar moeilijker om uit te lezen en te programmeren... allee, niet echt moeilijker, maar de MMI, man machine interface, is iets meer complex om hiermee te werken... Heb ook nog een Zimo Mx1 centrale, en das pas leuk om een decoder te programmeren ! Maar eens je het onder de knie hebt is ook dit een leuke uitdaging hoor !


En inderdaad, het zou leuker zijn dat er bijvoorbeeld je woonplaats tevoorschijn komt in je profiel,
maar dat is dan weer iets wat niet iedereen wil he !

Geert

Martin Welberg

Gaat mij even om de functie toetsen, geluid uit bij ESU locsound V4.0 is F1 als ik het goed heb, kill de sound bij mijn US decoders met F8, de vraag is waar je het geluid mee uitzet. Dus een reset is waarschijnlijk niet nodig als je maar weet onder welke toets het zit..

pandur

#14
Bij diverse stoom types van Olaerts , komt het nog al eens voor dat de "Sound" niet kan uit gezet worden , wegens de functie mapping .
Zelfs enkel bij het inschakelen van de licht functie heb je de bijhorende geluiden v/d stoomdynamo .
Op alle V4 Sounddecoders kan je de " Fader " gebruiken op een functie toets , om hem volledig stil te zetten , uiteraard moet de CV 133 op 0 staan
Je kan altijd terecht bij Olaerts voor een gratis aanpassing van de CV's , best ga je zaterdags na afspraak ( met de technieker )
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)