Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM actie 2016

Gestart door pandur, 23 januari 2016, 10:39:57 AM

SuSke

#30
Hou je ook even rekening met de kost (voor de ontwikkeling/uitgave) van een stoomloc (Tp I en II) dan valt die sowieso al buiten de vooropgestelde prijsmarge.
Ik vermoed ook sterk dat je met iets anders dan een loc en/of wagons/rijtuigen amper aan de benodigde aantallen zal raken.
Ga je naar Tp VI dan moet je opboksen tegen de grote spelers die voldoende modellen van die reeksen uitbrengen.
Tp V leunt daar zeer sterk tegen aan, maar heeft wel meer mogelijkheden naar kleurstellingen.

Dan rest er niet veel anders meer dan Tp III of IV en een diesel of elektrische loc met een exclusief pakket wagons of rijtuigen.

En ik heb een sterk vermoeden dat de gesprekken die MSM voert met potentiële leveranciers ook in die richting gaan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

stevend

Als ik m'n bestelling mag doen ? Dan  mag dit voor mij
een ric pakwagen ( liefst de korte ) zijn .
Of de I3 rijtuigen .
Allèz , in ho te verstaan hé

Ludwig

Waarom geen poll organiseren?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Koen

Mijn voorkeur gaat nog eens naar een rangeerloc reeks 70 (7006 bijvoorbeeld).
Maar wat ook interessant is, is een volledige set voor spoorwerken (meetwagen, stel voor het werken aan de bovenleiding, ...)



Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

Citaat van: Ludwig op 24 januari 2016, 14:52:29 PM
Waarom geen poll organiseren?
Tevergeefse moeite.
Is in 't verleden al meermaals gedaan en er antwoordt 20 man op.
Daarmee kan je niet naar een fabrikant stappen.

Wel opletten hé mannen, vergeet nieuwe ontwikkelingen.
Het moeten in principe bestaande modellen zijn, waarvan makkelijk een andere versie kan gemaakt worden.
Enkel dan kan je een mooie prijs bekomen. En dat is toch wat we willen?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bellejt

bij de module club luxemburg hebben ze regelmatig speciale series ism grootleveranciers.Had al eens gezegd met deze mensen kontakt op te nemen om een leuke wagonreeks uit te brengen.Vermits zij het als club kunnen jaar na jaar moet MSM het zeker kunnen.Luc moet die mensen zeker kennen :) .Mooie wagons (reeksen) voor een zeer schappelijke prijs met een prima afwerking. Dan kan er alsnog een rondvraag gedaan worden welke modelletjes men graag zou geproduceerd zien.

philippe_007

De poll niet via het Forum, maar mss via MSM organiseren?
En ook de mogelijkheid geven meer antwoorden te geven....
Als er een loc, wagens of zelf auto's/vrachtwagen of eender wat is dat mij interesseert, dan ben ik kandidaat :-)
En dan is het spijtig dat er niet kan gekozen worden om bv de wagens omdat je reeds voor een loc ja zegt.

59erke

Citaat van: Dirky op 23 januari 2016, 22:46:57 PM
250 is het minimum voor VBV? Er zijn ook andere fabrikanten, niet?
Misschien naast 250 VBV's iets in N door kleinserie-fabrikanten?  :)

Dat lijkt me ook een goed idee, 2 acties in 1 met 250 voor VBV in HO en een 50 tal in N bij kleinseriefabrikanten.
Er zijn er hier wel een paar actief, desnoods laten printen bij Shapeways en de afwerking (onderstel, kleur) bij de kleinseriefabrikant.

Citaat van: Sicco op 24 januari 2016, 07:28:40 AM
Voor wat betreft voertuigen zou ik persoonlijk een tijdperk IV-streekbus (in het oranje-crème) erg leuk vinden.

Dergelijke bus kan je in HO al jaren vinden bij Ferivan

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Peter

Ik moet Luc gelijk geven: een poll is verloren moeite en lost helemaal niets op.

Mijn voorkeur (maar wie ben ik) gaat uit naar diesels van de reeksen 70 71 en 72 of zoals ik al aangehaald heb een elok van de reeks 29, dus het oude type 101


Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

#39
Citeer

Het moeten in principe bestaande modellen zijn, waarvan makkelijk een andere versie kan gemaakt worden.
Enkel dan kan je een mooie prijs bekomen. En dat is toch wat we willen?  ;)

Waarom die rangeerlokomotieven van Piko niet, die zijn er ? De koe-kalf versie en dan kan je daar een paar kolen of ertswagentjes bij doen
 

vyncky

Citaat van: Peter op 24 januari 2016, 15:17:00 PM
Ik moet Luc gelijk geven: een poll is verloren moeite en lost helemaal niets op.

reeks 29, dus het oude type 101

Die vindt je al héél goedkoop. Vorig jaar eentje voor €50 gevonden (NIEUW ) :P

Stoomlocomotieven, ex Duitse, zijn er nog nog veel die ze kunnen uitgeven in een groen kleurtje. En niet altijd de P8 ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Houdini

Citaat van: Koen op 24 januari 2016, 14:55:08 PM
Mijn voorkeur gaat nog eens naar een rangeerloc reeks 70 (7006 bijvoorbeeld).
Maar wat ook interessant is, is een volledige set voor spoorwerken (meetwagen, stel voor het werken aan de bovenleiding, ...)



Mvg
Koen


Het meetrijtuig (en andere werkwagons) zouden mij ook wel kunnen bekoren. En meetrijtuig is een variant van de I11 zeker...?

Houdini

Citaat van: factageklerk op 24 januari 2016, 16:41:49 PM


Citaat van: doomslu
Het moeten in principe bestaande modellen zijn, waarvan makkelijk een andere versie kan gemaakt worden.
Enkel dan kan je een mooie prijs bekomen. En dat is toch wat we willen?  ;)



Waarom die rangeerlokomotieven van Piko niet, die zijn er ? De koe-kalf versie en dan kan je daar een paar kolen of ertswagentjes bij doen

Rangeerloc reeks 84? Momenteel nog niet op de markt, maar kan wel vertrokken vanuit bestaand chassis? En dan heb je volgens mij een goeie oplage gezien die tot op heden enkel in jocadis-kits beschikbaar waren...

Peter

CiteerDie vindt je al héél goedkoop. Vorig jaar eentje voor €50 gevonden (NIEUW )
Jan maar die Roco 29/101 is al heel oud. En vergeet niet dat van de 59 er ook al een Roco en Mä/Trix waren en toch komt  er nu een nieuw VBV model
Met vriendelijke groeten
Peter

stevend

Haha , luc .
Een type 212 ? Deze heeft Van biervliet nog niet uitgebracht .
Enkel de reeks 62. En tevens is het roco model toch eens aan vernieuwing toe .
En veel moet eraan niet veranderen .