Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

heris

Gestart door Dirky, 21 januari 2016, 20:51:37 PM

Dirky

Vraagje: Is Heris een OK merk?

ik zou me Heris Artikelnummer: 12141 Typ I4/I5 (Sneltreinwagon) willen aanschaffen...

thx

prulleman

best goed. de koppelingen hebben wat teveel speling. eenvoudig te verhelpen. heeft ooit eens in msm gestaan

OlivierV

Die rijtuigen van Heris zou ik me niet aanschaffen.

Ik heb er 3 gehad en al 2 weer weg gedaan, die andere is verbouwd tot een AB C1 livrei, ze hangen wat door  (komen daardoor soms bijna tot tegen de railstaven), ze waggelen enorm, draaistellen hebben een erg plastic look, net zoals het dak (na spuiten is het wel beter ...).

Hun i10 rijtuigen mogen er wel zijn, na verzwaren en aanpassen van de draaistellen zijn ze in orde. Best is om ze in promo te kopen en ze niet veel meer dan €25/rijtuig te betalen. Plastiek is ook van mindere kwaliteit dan bij LS of roco, na plaatsen van sluitlichten in een i10 moet je in tegenstelling tot bij Roco het interieur zwart schilderen anders schijnt het enorm hard door...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje

Ik heb deze maar dan de nr 12221 ( is de latere en verbeterde reeks ) en deze zijn wel OK
Bij Marnan maar 60 € betaald voor een set van 3 nl: A4B6 ; B9 & B11 , Ik denk dat Marnan ze nog altijd heeft.

OlivierV

Ghoh, ok, nja meer kan je er niet over zeggen.

Ik vond in ieder geval:
- Te wiebelig
- Te plastiekerig.
- Het groen kwam heel erg flets over, zeker als je het naast M2's van marklin of K of M1 rijtuigen van OVB plaatst.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje

Ze staan nog altijd bij MN ,  nu wel een pak duurder.