Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Belgische kijkdoos TPIII-TPV

Gestart door DFS, 17 januari 2016, 13:30:41 PM

DFS

Bedankt voor de aanmoedigingen Samuel en Gerolf!

Afgelopen week minder kunnen doen dan gehoopt. (Ik probeer toch minstens om de twee dagen een half uurtje hieraan te prutsen)
Maar toch volgende progressie gemaakt

De klinkers aan de loods "Brugge" geplaatst alsook de ernaast liggende baan voorzien van boordstenen en goten. Hier en daar moeten wel nog wat spelde puntjes weg gewerkt worden...

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

vorige week ook al de helft van de 'overweg' of wat de Amerikanen zouden noemen "street running" gelegd.

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

De klinkers voor de grote stukgoederenloods zijn ook al uitgeduwd in gepeld pluimkarton alsook de stoep voor de elektriciteit cabine, maar helaas ben ik hier mijn foto's van kwijt, ik probeer deze opnieuw te nemen en te posten eens ik terug thuis ben.


DFS

Afgelopen week wat verder gewerkt aan het grote pakhuis, o.a. de laadkaai, ook de betonbaan is al verder door getrokken

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot slot het pakhuis in de primer gezet

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot de volgende update

OlivierV

#62
Mooi werk Sven!
Kijk er naar uit om het in het echt te kunnen zien!

Tot morgen op de nieuwjaarsreceptie?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

Citaat van: Gerolf op 07 januari 2018, 00:43:02 AM
Veelbelovend  8)

Kan me der alleen maar bij aansluiten  :) 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Volgens mij gaat dit helemaal goed komen. Knap werk. ;)
Groet Pierre.


DFS

Citaat van: OlivierV op 06 januari 2018, 18:36:09 PM
Mooi werk Sven!
Kijk er naar uit om het in het echt te kunnen zien!

Tot morgen op de nieuwjaarsreceptie?

Zonder tegenslag morgen aanwezig Oliver!

Bedankt voor de aanmoedigingen!

DFS

Afgelopen week een pakje in de bus gekregen van PB, zoals altijd correcte service

PB kit NMBS Type58 by Sven De Fruyt, on Flickr

Zoals vermeld is de kit op basis van een 0 6 0 van Bachmann met DCC aan boord. Voor we de ombouw starten kon ik het toch niet laten de loc even te testen in zijn natuurlijke habitat op mijn UP depot baan

PB kit NMBS Type58 by Sven De Fruyt, on Flickr

Vandaag voor het werk weer een dagje hotel, dan maar begonnen aan het inkleuren van de gevel 'compagnie maritime'

Gevel compagnie martime by Sven De Fruyt, on Flickr

Nu even gaan ontbijten, straks gaan we de boton stukken inkleuren...

Pierre

Groet Pierre.


DFS

Voila de stukken steen/beton hebben hun eerste kleur gehad,
Ook de ramen al geplaatst. Tot slot gexperimenteerd voor de steunen van de overkapping te maken, maar ben zelf nog niet overtuigd, het zou toch fijner moeten kunnen? Ik zal moeten overwegen om te leren etsen...
Iemand tips?

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

het volgende op de to do lijst is de betonnen laadkaai wat bijkleuren...

Tot de volgende!

vyncky

Citaat van: DFS op 12 januari 2018, 09:36:36 AM
Afgelopen week een pakje in de bus gekregen van PB, zoals altijd correcte service

PB kit NMBS Type58 by Sven De Fruyt, on Flickr

Zoals vermeld is de kit op basis van een 0 6 0 van Bachmann met DCC aan boord. Voor we de ombouw starten kon ik het toch niet laten de loc even te testen in zijn natuurlijke habitat op mijn UP depot baan


Gefeliciteerd met je aankoop! Ik ben er ook eentje aan het bouwen :)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SuSke

Mooi stukje gevel aan het worden. Vergeet niet het te voorzien van de nodige "leefsporen" :-)

Citaat van: DFS op 12 januari 2018, 12:44:53 PM
... Tot slot gexperimenteerd voor de steunen van de overkapping te maken, maar ben zelf nog niet overtuigd, het zou toch fijner moeten kunnen? Ik zal moeten overwegen om te leren etsen...
Iemand tips? ...

Wat dacht je van de iets dikkere aluminiumfolie (wegwerpovenschotels uit de AVA)

20170924_180445 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Doornroosje

Of met aluminium van blikjes, is iets steviger materiaal (en vlijmscherp!) maar dankbaar materiaal.

DFS

Citaat van: SuSke op 12 januari 2018, 14:58:43 PM
Mooi stukje gevel aan het worden. Vergeet niet het te voorzien van de nodige "leefsporen" :-)

Wat dacht je van de iets dikkere aluminiumfolie (wegwerpovenschotels uit de AVA)


De "leefsporen" worden zeker nog aangebracht, eerst als ik thuis ben de letters op de voorgevel aanbrengen en vervolgens een algemene weathering.

Bedankt voor de tips betreffende de steunen (ook bedankt Dennis/Doornroosje) Ik bekijk het eens die alu folie.

Groeten

DFS

Citaat van: vyncky op 12 januari 2018, 12:56:09 PM
Citaat van: DFS op 12 januari 2018, 09:36:36 AM
Afgelopen week een pakje in de bus gekregen van PB, zoals altijd correcte service

PB kit NMBS Type58 by Sven De Fruyt, on Flickr

Zoals vermeld is de kit op basis van een 0 6 0 van Bachmann met DCC aan boord. Voor we de ombouw starten kon ik het toch niet laten de loc even te testen in zijn natuurlijke habitat op mijn UP depot baan


Gefeliciteerd met je aankoop! Ik ben er ook eentje aan het bouwen :)

Yannick

Yannick, laat je weten hoe de ombouw vlot? Waar op te letten enzo, ik ben benieuwd...

Vandaag thuis gekomen, de schilders konden het niet laten om de naam op de gevel te schilderen, we hebben gebruik gemaakt van Woodland afwrijf letters, wel eerst op een blaadje papier uitgepast...

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

met als eindresultaat

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

de laatste 5 letters hadden wel wat dichter bij de "R" mogen staan, maar we hebben niet genoeg letter om het opnieuw te doen, hopelijk valt het minder op na het weatheren...

PS: de laadkaai is trouwens al geweathered