Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Belgische kijkdoos TPIII-TPV

Gestart door DFS, 17 januari 2016, 13:30:41 PM

DFS

Merci mannen,
Kwa kleuren dacht ik het volgende,
Chassis kaki groen, carrosserie 'NMBS' groen,
Alleen het zeil twijfel ik nog welk kleur het gehad zou hebben...


Peter

Peter bedankt voor de link naar dat oude draadje. Ik heb hier al geruime tijd een paar Wiking Magirus vrachtwagens (met open bak) liggen die wachten op een ombouw.
Heeft er toevallig iemand een foto van de achterzijde van die wagen, was die in NMBS groen, en waar vind ik de decals voor deze wagens??

Bedankt alvast voor jullie info.
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Jocadis had vroeger decals maar zijn bestaan niet meer. VBV heeft een deel van zijn stock opgekocht. Misschien daareens horen.
Mvg

755philippe

DFS

inderdaad, bedankt voor de link, een schat aan informatie die tal van vragen beantwoord,

;D

OlivierV

Let wel die decals zijn niet zo veel meer waard, een forum/clublid kocht er voor een 73 van jocadis en het stelde niet veel meer voor ... alhoewel hij ze wel was vergeten te vernissen....
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

Al even geleden dat ik hier iets gepost heb, maar dit wil niet zeggen dat er niets gebeurd is...

Tijdens het kerstverlof de rails gelegd, aangesloten, getest, wisselmotoren geïnstalleerd en getest,

Het geheel ziet er dan als volgt


Vorige week dan al eens geëxperimenteerd met leggen van voetpadje in pluimkarton



Dan tussen het spuiten van mijn Amerikaans materiaal heb ik ook eens de twee begonnen vrachtwagens afgewerkt en decals aangebracht,

Het geel is niet super gelukt, volgende keer fijner afplakken en spuiten is de les...
Om verwarring te vermijden toch even melden dat deze foto's genomen zijn op mijn Amerikaanse baan :-)











De shell vrachtwagen moet wel nog een laag matte vernis krijgen en geweatherd worden...

Tot volgende!

OlivierV

Is er een specifieke reden waarom je niet met 'n houten onderbouw werkt?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

Is eerder een voorlopige praktische oplossing,
Heb niet super veel plaats over en op deze manier kan het tegen de muur int kot voorlopig,
In de toekomst komt er nog een houten onderbouw onder!

DFS

Ondertussen alweer even geleden, maar door de minibaantjes wedstrijd terug drive gekregen...

Ja inderdaad ik overweeg dit baantje aan te passen om mee te doen aan de mini baantjes wedstrijd, het betekend wel dat ik het sporenplan moet aanpassen en een onderbouw (van het begin deze keer  ::) ) moet maken. Alvast begonnen met het verder afwerken met de goederenloods, Dit weekend beginnen de schilderwerken eraan, maar nu even de status nu...


DFS

Voila de eerste kleuren zitten er op,

hier en daar nog wat foutjes wegwerken en dan eens aan de deuren en luifels beginnen


Gerolf

Tof dat je terug verder gaat  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

De inschrijving is een feit, zonder tegenslag aanwezig op de minibaantjes 2018. Het concept blijft ongewijzigd, een 'belgische kijkdoos' het sporenplan is wel aangepast voor een optimale presentatie op de expo. Het nieuwe sporenplan hou ik bewust nog even 'geheim'...

Afgelopen weken de oude set up ontmantelt en het nieuwe sporenplan uitgelegd op de nieuwe ondergrond. Omdat het meeste al be-draad was van ervoor ging het leggen en aansluiten relatief snel. Vrijdag kon ik dan ook al test rijden. bijgevoegd de (wazige) foto's van de eerste tests.

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Vandaag een dag op hotel voort werk, dan maar verder gedaan aan de goederenloods 'Brugge'. Kleine correcties gedaan, loodsnummerjtes opgehangen, luifels gemaakt en de deuren geschilderd en vervolgens geplaatst. De trapjes liggen nog thuis, dus ontbreken op deze foto...

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Vervolgens aan het snijden gegaan met Auhagen muurtjes aangevult met Slaters platen. Hier komt een groot overslag bedrijf van stukgoederen

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot later voor meer updates!



sdz1976

Die ene is al een keiknappe loods, en de andere is er 1 in wording  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw