Belgische kijkdoos TPIII-TPV

Gestart door DFS, 17 januari 2016, 13:30:41 PM

Herwig

#105
Bij voorkeur de petroleumtank met de grotere diameter om de linker hoek in te vullen .  Een nog hogere & bredere tank zou misschien nog meer op die plaats passen.   Als je er in de (totale) breedte ten minste plek voor hebt.

Hangt ook af van het door u gekozen tijdperk.  Uw bakstenen magazijn is antieker dan uw  'moderne'  loods van de laatste foto's.
Die slanke petroleumtank(jes) zouden eerder thuishoren in het verleden, denk 'k.


DFS

Bedankt voor de Feedback, ik had zelf ook al een lichte voorkeur voor de grote tank...

Citaat van: 59erke op 15 maart 2018, 20:16:26 PM
Citaat van: PeterVG op 15 maart 2018, 18:44:43 PM
Citaat van: Gerolf op 15 maart 2018, 17:55:38 PM
Ik zou voor de grote tank gaan ;)

+1

+1, ik zou tevens ook iets wijzigen aan het dak van het gebouw ernaast.
Ofwel het dak volledig uitvoeren in meerdere puntdaken ofwel allemaal halve puntdaken en geen combinatie van de 2 zoals nu

Ik zal het nog eens herbekijken Koen, de inspiratie en uitvoering van de daken komt uit een foto reeks van ons lijfblad en vond het wel een intressante opzet. Maar soit even laten bezinken dus...

Tot slot, iemand kleur advies voor de binnenkant van een werkloods (allerhande las en metaalwerken) in TPIII?

Groeten!

SuSke

#107
Citaat van: DFS op 16 maart 2018, 09:43:29 AM
...
Tot slot, iemand kleur advies voor de binnenkant van een werkloods (allerhande las en metaalwerken) in TPIII?

Groeten!

Muren waren toen gewoon wit gekalkt. Die kalk krijgt na een tijdje een bruin-grijze tint van het rondvliegend stof van het branden en slijpen.

Ik zou dus eerst los gaan met een bleke beige iets dikkere verf om de kalk te imiteren. Daarna gewoon met poeders en washes de bruin-grijze kleur er in brengen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

DFS

Bedankt Frans! Zal de binnenkant dan een basis van ivoor wit geven ofzo en dan mij uitleven met wat poeders.

Vandaag een onverwacht uurtje modelbouw tijd gevonden, het halve wagonnetje dan maar gesuperd met wat onderdelen van PB messing.

Gesuperd met PM messing onderdelen by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot slot een lantaren paaltje inelkaar geflikkerd en eens alles samen gezet voor een compositie testje

Compositie test by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot devolgende!


Gerolf

Daar zou ik toch een "volledig halve" wagon voor gebruiken - nu is het ding wel héél kort door die spiegel ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Ik vindt het hele spiegel-gedoe er een beetje "over". Een baantje stopt ergens en dat is het.
Akkoord, het verlengt het zicht van de baan, maar je moet heel goed opletten met welk stukje scenery je waar zet.
De opmerking van Gerolf is er een.

Ik zou die halve wagon ook helemaal tegen de spiegel zetten, zo heb je geen naad.
De lantaarnpaal zou ik ruim 10cm meer op de baan schuiven, nu staan de paal en zijn spiegelbeeld onrealistisch dicht bij elkaar.
Het zelfde met die legertruck. Die zijn spiegelbeeld ...

Soms is een idee prachtig, maar de uitwerking is meestal niet zo eenvoudig.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

DFS

Bedankt voor de feedback, de wagon is zo kort omdat anders de andere wagens niet mooi meer uitkomen aan de laadkaaien en is in deze opstelling ook maar provisoir tegen de spiegel gezet. Bij de finale opstelling zal ik deze minimaal proberen houden om de naad te minimaliseren. De truck krijgt inderdaad uiteindelijk later een ander plaatsje, ben er zelf niet 100% tevreden over. De tip van de lantaren neem ik mee, ofwel zet ik hem helemaal tegen de spiegel, dan is het een 'dubbele'  :-\ Kortom, we experimenteren verder en de feedback is zeer geapprecieerd...

sdz1976

Mooie update idd  8) 8)

Maar de spiegel kan mij ook niet bekoren.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS

We laten de spiegel even voor wat ze is en laten alles bezinken.
Dan maar begonnen met de fabriek voor de laatste doorkijk,

Kijkdoos, site gistfabriek - update by Sven De Fruyt, on Flickr

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr



Ergens volgende week het dak afwerken en dan is deze ook klaar voor de primer...

DFS

Al even geleden sinds mijn laatste post hier. Afgelopen weken vooral bezig geweest met het bouwen van de T58 op basis van de PB messing kit en parallel ook het superen van mijn roco 96. Gisteren en eergisteren verder gedaan aan de chemie fabriek,
De tussenstand

Inspired by E.N. by Sven De Fruyt, on Flickr

Groeten

chef garde


DFS

Bedankt Wouter,

Na wat stilstand afgelopen weken probeer ik terug 'een half uurtje' per dag verder te doen. Vandaag iets langer, want in het weekend zal ik niet veel modelbouw tijd hebben

de update van vandaag

Update, by Sven De Fruyt, on Flickr

Volgende week de kleuren nog wat bijwereken en weatheren

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

Groet Pierre.


modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be