Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Leuke handel?

Gestart door PietB, 17 januari 2016, 13:14:36 PM

sdz1976

Hier weten ze er al meer van:

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Ben

Het is rommel, heb een 21MTC uitgebreid getest en het doet niet wat het moet doen: netjes rijden.

Motor regeling is vast ingebakken en niet te tunen. Maximum snelheid is niet omlaag te krijgen en op sommige decoderstappen schiet de lok vooruit. Met een Faulhaber is helemaal niet te rijden. Als de motorregeling uit gezet is rijdt het beter maar dan heb je geen cruise control.

Functiemappen werkt wel prima met instelbare effecten. Programmeren kan met elke DCC centrale of een LokProgrammer. En eventueel ook via POM op de baan.

Heb getest in een Trix 1200 (Faulhaber) en een Elotrack 1505 (standaard 5 polige middenmotor), 2-rail en uiteraard DCC.

Op z'n best hou je van je €12 investering er een nette functie decoder aan over. ;)





De blauwe en zwarte draad die je ziet geeft de mogelijkheid de decoder met een capaciteit te bufferen maar dat heb ik niet nodig en dus ook niet getest.

Gr, Ben.

anne w

Beste Lezers,

Op het Benelux Forum staat na de identieke bijdrage van Ben een bijdrage van iemand anders die wel positieve ervaringen heeft.....

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Ben

Klopt Anne, Frits heeft er ook serieus werk van gemaakt en heeft kennelijk een beter exemplaar.

De resultaen van de serieuze testers op diverse fora is nu: 1 voor - 3 tegen. ;)

Gr, Ben.

Michiel

Een Faulhaber motor is heel lastig voor een locdecoder. Zelfs een ESU krijgt zo'n motor niet goed geregeld (ervaring, en bij ESU in Duitsland kregen ze het ook niet in orde). Om te zeggen dat ik nog steeds benieuwd ben naar de regelmogelijkehden van deze decoder met een klassiek type motor. Hoe dan ook ga ik deze decoder zelf ook eens proberen, maar veeeeel later.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Ik ga het dan maar bij een ESU Lokpilot 4 houden.
Een 220ohm weerstand op de motoraansluiting en de Lais is inderdaad dan een goedkope functiedecoder.

grt Piet.

bellejt

voor amper 6 euro verschil heb ik dan liever de ESU locpilot FX als functiedecoder.

PietB

#22
Citaat van: bellejt op 09 februari 2016, 10:13:29 AM
voor amper 6 euro verschil heb ik dan liever de ESU locpilot FX als functiedecoder.
Mooie uitspraak Johnny, maar ik laat die Lais niet werkeloos in de rommelbak liggen.
Ook heb ik de FX van Esu nog nergens goedkoper gezien dan €20,00 en ze zijn een stuk groter van afmetingen dan de Lais.

grt Piet.

bellejt

#23
in heerenveen 18,62  en google verschillende onder 19 euro.Is mss iets groter maar je hebt dan eigenlijk ook 6 uitgangen.En ja die decoder kan je natuurlijk nog ergens inbouwen hé.
Zelfs eentje in Duitsland gevonden voor 15,86 euro (bij de beer)

rgp

Beste,

Ik lees Faulhaber moeilijk af te regelen ?  Bij De Pijl rijden we al 30 jaar met Faulhabers en sinds het begin van het digitaal tijdperk met ZIMO decoders (eerst ZIMO verfahren en daarna ZIMO DCC).  En ze zijn perfect af te regelen.

mvg

janieburton

Een voorzichtige conclusie? Niet echt aan te bevelen.
 

PietB

Citaat van: bellejt op 09 februari 2016, 14:01:06 PM
in heerenveen 18,62  en google verschillende onder 19 euro.Is mss iets groter maar je hebt dan eigenlijk ook 6 uitgangen.
Moet je eens kijken wat ie kost als ie bij jou in de bus ploft.
Ergens doen ze het echt verkeerd hoor, €6,95 bezorgkosten.

Citaat van: bellejt op 09 februari 2016, 14:01:06 PM
Zelfs eentje in Duitsland gevonden voor 15,86 euro (bij de beer)
En de vezendkosten?