!!!!! Benelux Plan W !!!!

Gestart door melilla, 23 juni 2006, 00:31:45 AM

melilla

hoi iedereen ik ben nieuw hier op het forum en zit met een nou ja :I klein probleempje.

Ik ben bezig met eeen NMBS benelux trek duw stam te maken heb al de  I4`tjes modellen van LS al maar niet in de benelux kleur(oranje) maar word wel overgespoten en is beter ook want de orginele kleuren waren echt beroert.Tevens zoek ik dus automatisch  de decals daar voor.
Ik zit nu met een kleine twijfel over betreft de Plan W rijtuigen die er bij gaan horen. Roco heeft ze toen uitgebracht maar niet exact schaal 1:87 kwa lengte dan. Ik heb verder nog zitte kijken en merkte da lima de Silberlingen ook had uitgebracht in 1:87 de rijtuigen zijn kwa bijna iedentiek. Nou vroeg ik me af als ik zo`n rijtuig wil verbouwen wat er allemaal verander moet worden want heb zelf niet echt veel kennis nog van dit rijtuig.:I
Kan nog duren voor ik de rijtuigen heb want kan ze moeilijk vinden voor  2de hands.

Mvg Mootje

Gerolf

In spoorwegjournaal 43, pagina 11 en volgende heeft daar ooit een artikel over gestaan. Ik heb dit tijdschrift desnoods in mijn "archief", maar mogelijk geraak je er zelf ook aan.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

melilla

oww oke zijn ze nog te verkrijgen die magazines ???

[:D]

Bert Ossevoort

Wel mootje,

de wijzigingen aan een silverling is het meest in het oog springende het dak [ zal niet mee vallen ] ten tweede de draaistellen ,nog een probleem en tot slotte de bak [kast] bij een silvering na de ramen waar de reizigers zitten loopt deze smaller toe naar de kopwand [van boven af gezien],bij een plan W is de zijwand geheel vlak.

dus werk genoeg succes er mee en laat het resultaat maar zien als hij er is!!

Bert.

loebaske

jaja, bijna alle MSM tijdschriften zijn nog
verkrijgbaar, en je kan daar een boel informatie
in op doen.
Doei

Gerolf

citaat:
Geplaatst door melilla
oww oke zijn ze nog te verkrijgen die magazines ???
Geen idee, eerlijk gezegd. Zelf mis ik ook een aantal oudere spoorwegjournaals.
Vanaf een bepaald nummer is SJ overgenomen door metamedia, daarvoor hoorde het bij een andere uitgeverij.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

melilla

hey gaat goed met het ombouwen van de silberling naar de plan W.
de uiteinde van de hoeken heb ik scherp gemaakt en ben nu bezig met de ribbels en de roosters dat zal niet meevallen[8)]
binnenkort volgen er foto`s[:)]


Johnnytrein

Loebaske, waarom schrijf je dat MSM oude nummers nog verkrijgbaar zijn als het artikel in SJ stond. Waarschijnlijk weer een warmte slachtoffer.[:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about