Schakelingetje voor led te laten knipperen

Gestart door reeves, 16 januari 2016, 19:27:59 PM

raf

haha das meer dan genoeg
ik zal kijken wat het allemaal gaat kosten en dan doe ik je een PB
opsturen met kiala is het goed koopste
maar ik moet eerst zeker weten dat het werkt dus een test bordje dan maar
van de week in elkaar flansen
heb ik nog een 555 liggen is maar de vraag
dus aan sluiten gaat makkelijk zijn
de ledjes hebben als het goed is de weerstanden in de mast zitten dan kan je met 2 draden alle sop het printje aan sluiten
schema komt mee
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Svendw

Raf, weerstanden zitten er nog niet op, maar das het probleem nie. Heb er zelf liggen van 1k2..

Ben is benieuwd ;-)

Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Koen

Misschien een domme vraag maar waarom gebruik je geen decoder van Vanbiervliet? Deze heeft al deze functies in zich en bovendien zijn ze eenvoudig in te stellen.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Svendw

Bij mij is het zo dat de rijwegen vast komen te liggen. Dus het sein dat rechts zal staan van de 2-sporige rijweg zal altijd pinken om tegenspoor uit te beelden.. Dan is zo'n schalelingetje goedkoper dan een decoder he..

Voor de andere die op de juiste rijweg liggen ga ik wel decoders gebruiken. Omdat deze elk seinbeeld moeten kunnen uitbeelden..

Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

raf

koen wat kost zo een decoder van VBV
als die goedkoper is moet ik geen moeite doen een te bouwen hé

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Svendw

50€ voor 10 seinen Raf (volgens de website)

Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

bellejt

Aansturen van 1 tot 4 lichtseinen afhankelijk van de configuratie. 10 uitgangen betekend niet 10 seinen.

raf

50€ voor 10 seinen
pak nu dat mijn basis opstelling 10€ kost
daar kun je dus een 10 tal signalen op aan sluiten
elke volgende blok kost 10 cent en daar kun je weer 10 seinen op aan sluiten

leren ze in school niet meer tellen of watte
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Koen

Tja, je kan altijd het water opnieuw proberen uit te vinden hé.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

raf

#39
tja koen
je kunt ook alles laten bouwen als ge geld genoeg hebt en dan achter een pc gaan zitten en start drukken


efkes iets in elkaar gezet



is dit te snel of is dat ongeveer goed
ik ga zien of ik het met een potmeter kan doen dan kun je de snelheid zelf in stellen maar dan moet ik gaan zoeken waar ik er nog een heb liggen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

peking

Hallo mannen,

Bedankt voor de help, dan voor Raf bedankt voor het tekenen van dat schema , en dit lijkt wel interessant , maar voor alleer ik daar aan begin ga ik U van de weekend toch eens alles juist geven van zo'n sein en tevens een foto nemen van zo'n sein met die keepers en snelheids bord eronder , tevens zal ik u zeggen gedetailleerd wat de + en gemeenschappelijk - is , dan kun je me eens zeggen hoe het schema er uit ziet en tevens kun je me misschien de printen dan leveren , want het probleem is ik kan zulke printen niet zelf etsen, de onderdelen zal ik wel gaan kopen bij Gotron in Aalst.
Dan voor alleman hier verwittig ik jullie dat die decoders dat Van Biervliet verkoopt voor zijn seinen dat die niet voor analoog te rijden zijn , enkel voor digitaal dus hetzij DCC en andere, trouwens als ik mijn seinen daar gekocht heb dan zeiden ze me decoders van hun zijn voor digitaal en dan moest ge ook bij hun die electronica modules kopen van uso of zoiets , maar goed bij mij blijft alles analoog , ik heb geen interesse voor digitaal te rijden.
Ok tot later en goed weekend allen , zondag ben ik er terug met foto van de seinen en gedetailleerd uitleg.
Groeten Marc

raf

het door mij gemaakte printje word tussen de gemeen schappelijke aan sluiting gezet van de signalen
het doet alleen pinken meer niet
maar alle op het signaal aan gesloten ledjes gaan dus pinken als de modulle ze aan stuurt
dus V keepers en andere balken gaan mee pinken of je moet ze met een aparte draad verbinden
dit heeft dus niets met digitaal of analoog te maken het is een knipper ding
ik heb een processor geprogrammeerd in plaats van die ne 555 omdat die meer kan
zo heb je meteen ook knipper lichten voor een spoor over gang
en een snel pinkend ledje voor een politie auto of verkeer omleiding
dus de mogelijkheden zijn

1 aansluiting  regelbaar voor signaal palen
2 aansluitingen voor andreas kruis
1 snelle flits voor politie wagen
1 puls voor een schakeling voor verkeers omleiding deze moet appart bijgezet worden en dan kunnen max 10 ledjes achter elkaar oplichten (looplicht)
het enige dat ik moet weten is gezamenlijke + of - voor signaal en andreas kruis
dus er komt alleen een volledig getest en opgebouwd printje ter beschikking 
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

de schakeling is in elkaar gesoldeerd en straks de pic programmeren en testen

aan  de rechterkant is een stekker waar 8 tot 12 volt opgezet moet worden want die is de voeding voor de pic en de rest van de printjes

aan de linker kant zie je een stekker waar de vervolg printjes op kunnen aangesloten worden

BV die knipper verlichting voor de wegenwerken die plugt daar zo in met een adapter kabeltje
de print voor het andera's kruis plugt daar ook in en elke volgende print die met timing te maken heeft
je kunt dus wel de snelheid aan passen maar je kunt met deze print niet iets aan zetten
dat moet weer gebeuren op de vervolg modulletjes
de print is nu gemaakt voor tegenspoor signalen te laten knipperen
zowel de gemeenschappelijke positief als de negatief kunnen hier mee gestuurd worden zij het niet tegelijk
heb je beide op je baan dan moet er voor de andere signalen een printje bij komen
hier zie je zo een configuratie
er kunnen dus 5 onafhankelijke knipper functies gekozen worden
op elke print kun je een 10 tal signalen aan sluiten
op een van de twee pennen waar nu die rode stekkers op zitten komt een brugje als de weerstanden reeds in de signaal leidingen zitten verwerkt(sommige signalen hebben smd weerstanden op het shield zitten)anders komt hier een weerstand over te staan

hopelijk begrijpbaar voor iedereen die er interesse in heeft
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Svendw

Komt er dus op neer een voeding aan te sluiten op de print, en een led. Niks losse weerstanden ofzo dan (want die zitten er zonder dat brugje)?

Groet
Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

raf

#44

het komt ongeveer zo over een
de print is gemaakt voor 5 volt en die maakt ze zelf met een µa7805
de ledjes branden ook op die 5 volt maar elke kleur heeft een verschillende weerstand nodig
ik ga nu straks testen wat de verschillen zijn tussen groen ,rood en oranje
ik denk dat die verschillen minimaal gaan zijn
als je BV tegen spoor altijd groen wil laten branden omdat je toch geen tegen spoor rijd dan heb je maar 1 weerstand nodig en die zit inderdaad op dat brugje
wil je de signalen mee van kleur laten veranderen met het normaal spoor (ik weet niet of dat gedaan word)dan heb je wel voor elke led een weerstand nodig (die zijn normaal bij elk signaal bijgeleverd )
als de verschillen minimaal zijn wat helderheid aan gaat dan zou ik het zo laten als het nu is
dat heeft een mooi zacht beeld wat niet te fel is het zijn geen verstralers hé
filmpke zegt meer maar ik ga mijn signaal opzoeken en dan kijken hoe het op een signaal mast over komt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.