Infrabel

Gestart door Chrisrail, 09 januari 2016, 23:03:46 PM

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

en maar hakken op de gewone werknemer die soms metde best bedoelde reden staakt maar ja mensen denken alleen aan zichzelf, maar op het ogenblik dat men in hun broekzakken zit dan is Belgie te klein ! ::) ??? :-\ :( >:(

janieburton

Heb spijt dat ik me niet kandidaat heb gesteld voor de sociale verkiezing van dit jaar in mijn bedrijf.  ::)
 

rgp

Hallo,

Lees het artikel eens aandachtig en denk na (de journalist heeft alleen aan bladvulsel gedaan) >:(

Roland

janieburton

Roland,

Het is een feit dat als je op de lijst staat van de sociale verkiezing dat je 4 jaar lang extra bescherming geniet en als je werkgever je wilt ontslaan(met uitzondering van ontslag om dwingende redenen) extra moet betalen bovenop de normale ontslagvergoeding om dat je op de lijst hebt gestaan.
 

rgp

Jannie,

Ik zei toch Juist lezen.

Hun werkgever is niet infrabel: ze werken als consultant voor Infrabel.

En btw bij de NMBS zijn er geen sociale verkiezingen.

Roland

Havoc

Goed lezen Roland: "Zeven ontslagen vakbondslui bij een IT-filiaal van het spoor ..." Hun maatschappelijke zetel is nog altijd in de Tweestationsstraat.

Hoeveel de spoorwegen uitgeven aan consultancy is inderdaad bladvulling.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Citaat van: rgp op 10 januari 2016, 21:01:19 PM

En btw bij de NMBS zijn er geen sociale verkiezingen.

Roland

Als er geen sociale verkiezingen zijn wie bepaald dan wie de vakbondsvertegenwoordigers zijn? Of zijn er "geen" officiĆ«le vakbonden bij de NMBS. 
 

ACFI

Dat wordt gebaseerd op het aantal leden van de vakbonden.

janieburton

Citaat van: ACFI op 13 januari 2016, 14:05:03 PM
Dat wordt gebaseerd op het aantal leden van de vakbonden.

Dat kan ik begrijpen maar wie bepaald dan wie dan vakbondsvertegenwoordiger mag worden? Of worden die vertegenwoordigers aangewezen "als Chinese vrijwilligers" of door de NMBS top?
 

ACFI

De vakbonden zelf bepalen dat.

SuSke

m.a.w. "f*ck" de mening van het werknemersvolk, als mijn eigen maatje er maar staat. Prachtig voorbeeld van hoe je een "cultuur" staande houd tegen alle publieke kritiek in.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chrisrail

#12
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

janieburton

Citaat van: SuSke op 13 januari 2016, 16:50:58 PM
m.a.w. "f*ck" de mening van het werknemersvolk, als mijn eigen maatje er maar staat. Prachtig voorbeeld van hoe je een "cultuur" staande houd tegen alle publieke kritiek in.

+1