Les Roches de Godinne

Gestart door Michael, 21 december 2015, 14:09:24 PM

Michael

Afgelopen maanden ben ik bezig geweest met het maken van een diorama, Les Roches de Godinne, een soort laatste test die ik mezelf heb opgelegd om te kijken hoever ik sta met allerlei technieken, het kan altijd beter maar voor nu ben ik tevreden.
Het was tevens mijn inzending voor de diorama wedstrijd welke afgelopen vrijdag en zaterdag georganiseerd was door de ModelSpoor Vrienden Dronten (MSVD) in de bibliotheek in Dronten.
Mijn diorama is gebaseerd op een echt bestaand stukje langs de Maas maar waarbij ik de dichterlijke vrijheid heb gebruikt om wat dingen weg te laten en om ook wat zaken toe te voegen.
Bomen en struiken zijn gemaakt volgens het "Grote Den "principe, rotsen via het Evan-gelie, huizen bouwpakket van Dirky, en het begrassen met de techniek van Milocomarty.
De invloed van het forum is dus behoorlijk groot geweest bij de bouw van dit diorama.
Verlichting een aantal warm witte ledstrips en 2 RGB strips waarmee ik een dag cyclus heb na gebootst, zonder de nacht, RGB controler van Conrad.

De situatie die ik in mijn hoofd had voor het ontwerp van dit diorama, de tunnel van Godinne en de daarop volgende bergwand.





Het diorama














Nu eerst flink opruimen en daarna ga ik mij volledig richten op lijn 154, die heeft om allerlei redenen het afgelopen jaar staan verstoffen.
Edit: Foto's waren niet zichtbaar.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stieven76

Nou nou, dat ziet er toch wel knap uit hoor! Top  ;D ;)
Heb je daar nog meer foto's van?

doomslu

Awel awel... zo zonder ons iets te verklappen komt hij meteen met zo iets op de proppen!
Je hebt in ieder geval goed geleerd hier. Bravo!  :P

Dit is een goeie: "Evan-gelie".  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

oebr

knappe rotsen !
en de sfeer van die plek heb je goed te pakken, dat belooft voor de baan Michael !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Steam.N

Heel knap, Michael !
Het is allemaal mooi gelukt: bomen, rotsen, begrassing ...  Proficiat !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts


OlivierV

Je mag terecht tevreden zijn Michael.

Ik zal ook maar eens een cursus gaan volgen bij Evan wat betreft rotsen maken, het is toch weer enkele slagen beter dan waar ik nu sta.

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

Je hebt duidelijk de knepen te pakken Michael! Ik kijk al uit naar je lijn 154... ('k zal me wat haasten om de gebouwtjes van TrainWorld in kit uit te brengen  ;) )

59erke

Gewoon schitterend diorama, Michael
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Martin Welberg

Naizzzzzzzzzzzzzzzzz Michaël, smaakt naar meer..

Kautenbach

supe Michael, ik heb em al kritisch mogen bekijken 8) 8)

Goed gedaan, en op naar het vervolg 8), erg fraai gedaan, netjes afgewerkt ;)

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michael

Mannen allen bedankt voor de mooie veren, Dirky ik neem met jou nog contact op om te kijken wat mogelijk is, ik wil zonder iemand te kort te doen toch nog even mijn dank uitspreken, omdat ik zonder deze mensen nooit was gekomen waar ik nu ben.

Evan, Jos, Martin en Erik uit Almere ( Heeft hier wel een account maar niet zo actief) Mannen bedankt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

Amai Michaël zeer mooi en realistisch afgewerkt....dikke pluim

Michael

Citaat van: Stieven76 op 21 december 2015, 14:17:22 PM
Nou nou, dat ziet er toch wel knap uit hoor! Top  ;D ;)
Heb je daar nog meer foto's van?
Stieven wat voor foto's zou je nog meer willen zien?

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154