Cushman Oregon, voorheen "Project unnamed"

Gestart door Ronald, 20 december 2015, 19:33:08 PM

loebaske


Ronald, heb al een paar keren naar foto 2 gekeken, lijkt alsof je brug hangt te zweven aan de L zijde of komt daar nog een brughoofd ?

Ronald

Eric, hij zweeft niet hoor ;) hij hangt netjes met beide lengtebalken op de trestle. Er moet nog zoals in werkelijkheid een drager van staal extra onder maar daarvoor ontbreekt simpelweg de tijd. Gaat na Eurospoor goed komen :)

Ronald

Samen vanmorgen nog wat groen geplant. Wanda rechts, ik links. Haar werk na een klein uur:

20161026_111644 by Ronald-45, on Flickr

En het mijne:

20161026_111619 by Ronald-45, on Flickr

Ze is er dagen mee bezig geweest en je zet ze weg in 20 minuten..... tja, da's prima zo en we zijn er beide content mee. Er moeten nog wat meer bomen op het stuk achter de lange trestle maar die moeten dus nog bij geproduceerd worden.

Voor Warley eind november is dat zeker te doen maar nu niet meer. We zijn bijna zover dat ze toonbaar genoeg is voor komend weekeinde. Het was best een zware bevalling afgelopen maanden en de laatste weken is het best erg spannend geweest. Veel zo niet alle vrije tijd is er in gestoken en dat merk je. Maar het resultaat is er na.

Ik ga hopelijk velen van jullie zien op Eurospoor en dan alvast de volgende personen:

- Wanda Halma voor de bomen.
- Ronald Koerts voor zijn (grote) aandeel in de electra.
- Steef van der Straeten voor de mooie groene lap.

En uiteraard iedereen voor de input tijdens de bouw, die was zeer gewaardeerd! (y)

Tot vrijdag ;)

sdz1976

De stukken groen die af zij, overtuigen in ieder geval!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

modelbaanHO

Toch een huzarenstuk om op 10 maanden tijd zover te geraken. Chapeau. Zoals Samuel het zei: wat klaar is ziet er overtuigend uit.
Een bezoek aan Eurospoor zit er dit jaar niet in, maar we zullen de baan wel op één of ander evenement waar we wel naar toe gaan tegenkomen.
Veel succes het komende weekend.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Ronald


SuSke

#321
Mooi resultaat dat je bereikt heb Ronald (en team). Veel succes en enthousiaste reacties gewenst op Eurospoor.

Toch typisch dat we allemaal de hoeveelheid werk bijna altijd onderschatten, want dat is toch de teneur die ik lees bij alle draadjes waar een baan af moet geraken voor een dead-line en ook zelf heb mogen ondervinden voor MSM-expo.
Of is het omdat we het allemaal zo perfect mogelijk willen hebben  ;) ;)

Eurospoor zit er voor mij ook niet in dit jaar, maar eens zullen we dit juweeltje wel kunnen bewonderen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald

Dank je Frans. Inderdaad toch meer (onverwacht) werk als voorzien.

In ieder geval staat de baan:

20161027_195525 by Ronald-45, on Flickr

20161027_195500 by Ronald-45, on Flickr

Tot morgen!

Ronald

Eurospoor was goed en ik heb her en der ook nog wat Belgische mannen mogen spreken, dank daarvoor. 3 dagen gedraaid en zonder echte problemen. Wel blijken de rechte wissels in de boogbakken niet te voldoen en worden vervangen door meegebogen exemplaren. Wat dat betreft dus een geslaagde try-out.

Nog wat plaatjes. Eerste dag Eurospoor:

DSCN7085 by Ronald-45, on Flickr

Met trein:

DSCN7088 by Ronald-45, on Flickr

Schaduwstation:

DSCN7093 by Ronald-45, on Flickr

Centrale plus boosters:

DSCN7091 by Ronald-45, on Flickr

Het itrain schakeltableau:

DSCN7092 by Ronald-45, on Flickr

En na een weekeinde Berlijn staat Cornfield Yard weer op zijn plek. Vandaag maar eens de moeite genomen Cushman op zijn poten te zetten in het hok hier. Er moeten nog wat zaken aangepast worden en dat gaat het beste onder eigen licht en als 1 geheel.

20161111_151403 by Ronald-45, on Flickr

Morgen de hele dag beschikbaar voor de klusjes, eens zien hoever ik kom. Later!

sdz1976

Blijf geboeid volgen, wel jammer dat ik er dit jaar niet geraakt ben.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Ronald


D_Loc

Ik heb op Eurospoor diverse opnames van de baan gemaakt, die heb ik zojuist verwerkt tot een filmpje welke op dit moment wordt gerenderd. Na controle wordt ie op YouTube geplaatst.
Eindelijk ook kennis gemaakt met Ronald :)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Ronald


D_Loc

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Chrisrail

#329
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }