Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Boek met artikels

Gestart door janieburton, 10 december 2015, 15:24:54 PM

Herwig

Oudste MSMs misschien nog opgemaakt in het pré-digitaal of de allerbegin-periode van digitaal tijdperk ?
Sommige van de allereerste gepubliceerde foto's waren ook nog gekiekt met pré-digitale, analoge, toestellen... .


bericht #41:      "  ...ooit 2 boeken ... over locs & wagens ...  "  :.
" Belgische spoorwegen in Model I & II " van/door Philippe Callaert & MetaMedia      ISBN 90 75686 06 4
Er waren er nog recent verkrijgbaar/te koop, me dunkt.

centauri167

Citaat van: Herwig op 13 december 2015, 15:05:02 PM
Oudste MSMs misschien nog opgemaakt in het pré-digitaal of de allerbegin-periode van digitaal tijdperk ?
Sommige van de allereerste gepubliceerde foto's waren ook nog gekiekt met pré-digitale, analoge, toestellen... .


bericht #41:      "  ...ooit 2 boeken ... over locs & wagens ...  "  :.
" Belgische spoorwegen in Model I & II " van/door Philippe Callaert & MetaMedia      ISBN 90 75686 06 4
Er waren er nog recent verkrijgbaar/te koop, me dunkt.

Klopt, die boeken waren vroeger heel goed, maar volledig out to date, daarom mijn idee voor een nieuwe "bijbel," noem het anders het nieuwe testament ...

Brunel

Wat hier wordt voorgesteld heb ik eigenlijk al. MSM hoort tot de tijdschriften die ik los koop als er bij doorbladeren in de tijdschriftenwinkel interessante artikelen in blijken te staan. Dat is trouwens best vaak zo.  :)
In ieder geval bewaar ik die tijdschriften niet eindeloos, maar haal na verloop van tijd de voor mij interessante artikelen eruit en bundel die per onderwerp in een ordner.

B_Modelbouw

Voila ... Ik heb ondertussen nummers 0 t/m 143 in mijn bezit en deze scan ik nu allemaal in,
voorzien van een unieke tags per artikel (handige zoekterm in thema) ...
Zodoende ik bij een druk op de knop het juiste artikel snel terug vind.

Reclame en zoekertjes verdwijnen en artikels verspreid over meerdere boekjes staan nu gegroepeerd.
En neen, ik ga dit niet publiekelijk maken om geen zever met de uitgever te krijgen  8).

Ja, alles eigenhandig digitaal ... Ik ben geen voorstander van boekvorm, mijn verzameling Electuur
van de jaren 70 - 80 - 90 ligt zo ook hier maar stof te vergaren op zolder. 
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


loco

Veel plezier met het scannen. Dat zal wel wat tijdje in beslag nemen. Ik spreek uit ervaring. Ik scan tegenwoordig alles in wat doenbaar is. Voor mij hoeft het papier ook niet meer. Wat voor een scanner gebruik jij hiervoor?

janieburton

Citaat van: B_Modelbouw op 14 december 2015, 11:09:42 AM
Voila ... Ik heb ondertussen nummers 0 t/m 143 in mijn bezit en deze scan ik nu allemaal in,
voorzien van een unieke tags per artikel (handige zoekterm in thema) ...
Zodoende ik bij een druk op de knop het juiste artikel snel terug vind.

Reclame en zoekertjes verdwijnen en artikels verspreid over meerdere boekjes staan nu gegroepeerd.
En neen, ik ga dit niet publiekelijk maken om geen zever met de uitgever te krijgen  8).

Ja, alles eigenhandig digitaal ... Ik ben geen voorstander van boekvorm, mijn verzameling Electuur
van de jaren 70 - 80 - 90 ligt zo ook hier maar stof te vergaren op zolder.

En hoe voorzie je de tags?
 

Herwig

#51
aan Peter Loco,  PE,                                 

Als ik zo verschillende huidige forumdraadjes samentel, lijkt het stilletjesaan interessant om een MSM-EXTRA of MSM-PLUS te overwegen over kleuren, tinten, livreiën, beletteringen, nummeringen van goederenwagens door de (naoorlogse) tijden héén ...
Van voorbeeld naar model:    groen en bruine wagens,  gelige en witte beschriftingen, 6 of 7-cijferige,  enz. ...

Als notoir kenner van de   "tijdperken"   zou u, Peter, dat binnen een min-of-meer redelijke termijn (?) mogelijkerwijs kunnen verwezenlijken,  of ... ?

vyncky

Citaat van: Herwig op 14 december 2015, 18:49:20 PM
aan Peter Loco,  PE,                                 

Als ik zo verschillende huidige forumdraadjes samentel, lijkt het stilletjesaan eventueel interessant om een MSM-EXTRA of MSM-PLUS te overwegen over kleuren, tinten, livreiën, beletteringen, nummeringen van goederenwagens door de (naoorlogse) tijden héén ...
Van voorbeeld naar model:    groen en bruine wagens,  gelige en witte beschriftingen, 6 of 7-cijferige,  enz. ...

Als notoir kenner van de   "tijdperken"   zou u, Peter, dat binnen een min-of-meer redelijke termijn (?) mogelijkerwijs kunnen verwezenlijken,  of ... ?

+1 (en zo zijn er nog wel thema's:seinen, wissels en andere spoortechniek,... ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

loco

Citaat van: Herwig op 14 december 2015, 18:49:20 PM
aan Peter Loco,  PE,                                 

Als ik zo verschillende huidige forumdraadjes samentel, lijkt het stilletjesaan eventueel interessant om een MSM-EXTRA of MSM-PLUS te overwegen over kleuren, tinten, livreiën, beletteringen, nummeringen van goederenwagens door de (naoorlogse) tijden héén ...
Van voorbeeld naar model:    groen en bruine wagens,  gelige en witte beschriftingen, 6 of 7-cijferige,  enz. ...

Als notoir kenner van de   "tijdperken"   zou u, Peter, dat binnen een min-of-meer redelijke termijn (?) mogelijkerwijs kunnen verwezenlijken,  of ... ?

Binnen drie jaar tijd zie ik dat wel zitten, dan ben ik met pensioen. Zo lang nog moet ik het ministerie overeind houden, of toch doen alsof.
Zoiets schud je niet uit je mauw. Probeer er zelf eens aan te beginnen, dan heb je snel door dat daar toch wat tijd in kruipt.



Peter

Ik zou gaan voor alles op USB stick te zetten. Boeken, en zeker kleine oplagen met veel bladzijden zijn duur en dan heb je direkt een beperkte omzet
Met vriendelijke groeten
Peter

Pol

Ja ... maar met USB is alles wel hééééél snel gekopieerd zonder dat er iemand winst aan maakt hé! ;)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

loco

Citaat van: Pol op 15 december 2015, 18:50:24 PM
Ja ... maar met USB is alles wel hééééél snel gekopieerd zonder dat er iemand winst aan maakt hé! ;)

Ja maar, ... Peter gaat zijn usb zeker aan niemand uitlenen Wat dacht je? Zoiets doet toch niemand?

Herwig

#57
aan Loco,

Zoals je al eens zult vernemen in uw omgeving, zouden gepensioneerden nog minder tijd ter beschikking hebben, zegt men.

Artikels op een deftige wijze in elkaar flansen kost tijd & zweet.

De inspanning die Ph. Callaert toen heeft geleverd voor zijn boeken I & II, zal dan ook belangrijk zijn geweest.  Blijft dan ook nuttig naslagwerk.

janieburton

Citaat van: loco op 13 december 2015, 08:34:14 AM
.
Join de club, ik behoor ook niet meer tot de jongeren, maar dat wil niet zeggen dat ik me oud wil voelen en niet open zou staan voor nieuwe ideeën.

Misschien eens hier een cursus geven "hoe gebruikt men een tablet".

Heb een tablet cadeau gekregen( geen samsung) maar de tabletjes die men overal kan kopen.