Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Boek met artikels

Gestart door janieburton, 10 december 2015, 15:24:54 PM

janieburton

Zou het niet mogelijk zijn dat MSM de artikelen in een boek zou kunnen bundelen, door de jaren zijn veel mooie artikels geschreven en die niet meer beschikbaar zijn omdat men MSM niet heeft of dat ze nergens meer verkrijgbaar meer zijn.

Ik denk aan het volgende artikelen over het bouwen van bomen, het weatheren, elektronica schema's, enz....

Het hoeft niet op het super " deluxe" glanzend papier(zoals MSM wordt gepubliceerd) maar eventueel op het "gewone" boek papier.

 

Stieven76

Vind ik eigenlijk geen slecht idee. Een boek met van die artikels kan best handig zijn. Moet zeggen dat ik geen plaats heb om 152 MSM nummers bij te houden dus af en toe zo'n boek met een bundeling van alle artikels zou ni slecht zijn.
Ik dacht dat bv Clickx magazine ook zoiets deed, een dvd met alle doe het zelf artikels van het voorbije jaar.

Martin Welberg

Lijkt me wel wat alle Emmanuel N's gebundeld, ben gek op boekies..

janieburton

Elk boek moet geen joekel zijn van 300 bladzijden maar men kan verschillende boekjes maken van ongeveer 100 a 150 blz met artikels gebundeld over een bepaald onderwerp: eentje over elektronica een ander over DCC, een boekje over scenery enz.; kleinere boekjes(in aantal blz) leest gemakkelijker en men vindt er gemakkelijk iets terug.


 

philippe_007

Boeken van 100 a 150blz, dat betekend dat je dus bijna 1 boek per jaar zal hebben  (nu toch met 11nr's/jaar)
Het wordt wel een monniken werk voor de mensen van de redactie.

OlivierV

Citaat van: janieburton op 11 december 2015, 01:27:40 AM
Elk boek moet geen joekel zijn van 300 bladzijden maar men kan verschillende boekjes maken van ongeveer 100 a 150 blz met artikels gebundeld over een bepaald onderwerp: eentje over elektronica een ander over DCC, een boekje over scenery enz.; kleinere boekjes(in aantal blz) leest gemakkelijker en men vindt er gemakkelijk iets terug.
Het is geen slecht idee, maar het komt precies een beetje over zoals vragen naar een heel dikke MSM zonder advertenties in.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Citaat van: OlivierV op 11 december 2015, 10:15:25 AM
Het is geen slecht idee, maar het komt precies een beetje over zoals vragen naar een heel dikke MSM zonder advertenties in.
Of een bundeling van oude nummers op DVD zoals een bepaalde persoon ooit eens voorstelde (ahem, ahem) ;)

argilla

DVD heb ik jaren geleden al voorgesteld.........dat deden toen alle gerenommeerde modelspoorweg magazines. Nu niet meer omdat alles  online staat en  dus daar kan je alle MSM artikels vinden .
Anders krijg je weer een toevloed van DVD 's en waar ga je die dan weer....
Maar bv waarom niet op een USB stick ?   







argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janieburton

Citaat van: philippe_007 op 11 december 2015, 08:12:59 AM
Boeken van 100 a 150blz, dat betekend dat je dus bijna 1 boek per jaar zal hebben  (nu toch met 11nr's/jaar)
Het wordt wel een monniken werk voor de mensen van de redactie.

Het gaat niet om MSM te bundelen in één boek maar gewoon bepaalde artikels te bundelen.

VB: er zijn zeker verschillende artikels geschreven hoe men gebouwen, loc's, rijtuigen en wagons moet weatheren met penseel, airbrush en poeders; gewoon deze artikels bundelen in één boekje.

Het moet niet 100 a 150 blz zijn, komt men maar aan bijvoorbeeld aan 80blz dan is het een boekje van 80blz maar dan zijn al de artikels gebundeld over het thema weatheren.

Citaat van: argilla op 11 december 2015, 11:25:18 AM
DVD heb ik jaren geleden al voorgesteld.........dat deden toen alle gerenommeerde modelspoorweg magazines. Nu niet meer omdat alles  online staat en  dus daar kan je alle MSM artikels vinden .
Anders krijg je weer een toevloed van DVD 's en waar ga je die dan weer....
Maar bv waarom niet op een USB stick ?   

Ik vind het nog steeds geen voorbijgestreefde media, voordeel van dvd is dat men altijd toegang heeft en niet afhankelijk is van een internet verbinding.
 

efl045


janieburton

#10
Citaat van: efl045 op 11 december 2015, 13:40:13 PM
Citaat van: milocomarty op 11 december 2015, 00:48:33 AM
Lijkt me wel wat alle Emmanuel N's gebundeld, ben gek op boekies..
Is er toch al?
https://shop.vgbahn.info/vgbahn/shop/perfekt+bis+ins+detail-_1197.html

Ja dat begrijp ik maar er zijn op TV ook verschillende kookprogramma's, er zijn ook verschillende kranten, modetijdschriften, vrouwenblaadjes, enz.

Franky, als ik jouw gedachtegang volg moet er ook geen MSM meer zijn om dat er Duitse, Franse, Nederlandse, Britse, enz... modelspoormagazines zijn.

Het gaat niet alleen over weathern maar ook over andere onderwerpen.
 

efl045

Ik heb het er toch enkel over dat er al een boek is van Emmanuel, 'k begrijp je reactie in de verste verte niet...

janieburton

#12
 ???
 

efl045

Ik veronderstelde enkel dat Martin het boek van Emmanuel niet kende...maar jij weet blijkbaar beter wat ik bedoelde...kristallen bol ? :-)

Martin Welberg

Die heb ik al, maar daar staat niet in wat er in de MSM gestaan heeft, deels misschien wel maar lang niet alles..