Nielse Kerst ... een UITDAGING ... in Z ...

Gestart door Steam.N, 09 december 2015, 20:27:59 PM

zschaalzot

Niet gelukt...ik vind dit anders zeer geslaagd...knap hoe je die huisjes maakt. Dit jaar staat ie er toch neem ik aan  :D

Steam.N

#61
Baantje is dit eindjaar afgewerkt:

- de trein rijdt eindelijk goed zijn rondjes
- rechter-achterkant heeft een bos gekregen ipv enkele desolate dennen
- de huisjes zijn goed vastgelijmd en hier en daar hersteld
- de preizerkes zijn talrijker dan vorig jaar
- er is een sneeuwman van 6mm hoog bijgekomen, en na veel gezaag van mijn vrouw en oudste dochter heeft ie een hoed gekregen
- de denneboom aan de kern is versierd tot "kerstboom", met kerstballen van 1mm, en een mooie kerstster
- de plexikap is verrijkt met stroken ledstrips om het geheel mooi te verlichten

De sneeuwbui schrikt de kinderen niet af:


De boom is versierd.  Geen lichtjes want 402-ledjes zijn wat aan de grote kant ...


Een laatste overzicht, met het "bosje" achter de kerk:


Project is bij deze afgesloten  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vyncky

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

Zeer mooi...
Heeft het Z microbe nu toegeslagen of blijf je bij N?

Steam.N

Pieter, de overstap naar Z was een bittere noodzaak: cirkeltje binnen een oppervlak van 40 x 40 cm: lukte niet in N, dus ...
Dit was eigenlijk al mijn tweede overstap, want in NEEB heb ik een tramspoortje gebouwd (Z-schaal om N-meterspoor te benaderen  ::) )
Voorlopig blijf ik dus bij N, alhoewel het soms kriebelt om iets kleins in HO te doen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske


Kriebelt het nog steeds Jean, blijkbaar was de overtuiging niet echt voldoende op de expo !!!

Steam.N

Toch wel Eric.  Niet voor mijn thuisbaan, maar een diorama of zo ...
Wie weet, ooit ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

guydhaese

Dag Jean,
Ik zie dit draadje nu pas, en vind het resultaat erg geslaagd.
Het geeft echt een kerst- en wintergevoel.  Heel sfeervol!
Dank je om dit te posten.
Mvg,
Guy

Steam.N

Dank je wel, Guy   :)

Ondertussen is me gevraagd om tegen het einde van het jaar een nieuw baantje te maken.
Deze keer iets groter (75 x 50), daarom waarschijnlijk in N schaal.
Hopelijk schuif ik het niet te lang voor me uit  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

mahtoska1

CiteerDeze keer iets groter (75 x 50), daarom waarschijnlijk in N schaal.
Allee Jean. Zie het als een uitdaging om nog iets in Z te bouwen.

Steam.N

Citaat van: mahtoska1 op 10 januari 2017, 19:02:34 PM
CiteerDeze keer iets groter (75 x 50), daarom waarschijnlijk in N schaal.
Allee Jean. Zie het als een uitdaging om nog iets in Z te bouwen.

;D 

Wie weet ...
Ik vond dat Z-locje niet erg goed rijden op lage snelheid.
Maar misschien kwam dat door de erg krappe bochten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }