Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nielse Kerst ... een UITDAGING ... in Z ...

Gestart door Steam.N, 09 december 2015, 20:27:59 PM

Steam.N

Carlo, het is de Märklin 81841 geworden:  een volledig setje rails, trein + wagons en regelaar.

Ik heb eerst geprobeerd om een rondje te leggen met een Z-spoor flexrail dat ik nog had liggen van het NEEB-project.
Maar om dié in een cirkel met diameter 36cm te leggen, kwam er teveel kracht op die sporen te liggen, en ik was bang dat die ging losschieten.
Dus Z-bochtjes gaan zoeken ... en op dat setje gevallen: daar zat alles bijeen wat ik nodig had.
Die bochtjes moest ik ook wel verder buigen, maar met veel minder kracht.  Nu blijft alles mooi liggen, en ben ik gerust.

Na een tussenpauze ben ik terug aan het krassen.
Gisteren heb ik gietfouten moeten bijwerken: grote luchtgaten daar waar ik bakstenen moest krassen: onmogelijk te camoufleren.
Dus dichtplaasteren, en wachten dat alles mooi uitgehard was ...

Benieuwd hoever ik vandaag geraak ...
Ik durf na zoveel dagen geen uitspraak meer te maken  :-[
Gelukkig ben ik tevreden met het resultaat  :)
Nog even doorbijten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

zschaalzot

Heb zonet hetzelfde setje onder mijn kerstboom gelegd. :D

You know...the difference between man and boy is the price of his toy  ;D

Kijk uit naar het resultaat.

Steam.N

Nieuwe tussenstand:



Achterste lange gevel is ook half gedaan.
Noestig verder krassen, nu ...  ;)

Spijtig: gezien het tijdsgebrek ga ik het gebouw NIET uithollen, om de glasramen licht te geven   :-\
Later ... ooit ... misschien ...

In elk geval is dit kraswerk een nuttige oefening voor mijn (tijdelijk onderbroken) Pira-N's Crossing project  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Chrisrail

#33
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

philippe_007

inderdaad mooi werk, nog 3 dagen en het is kerst...
Ik wil de druk niet verhogen hoor  ;D ;D ;D

Steam.N

Nog maar DRIE dagen ? ? ?
WWWOOOOAAAAAAHHHHH ...

Gelukkig leg je geen druk  ;D ;D ;D

't is niet voor het één of 't ander, maar ik ben wat shortcuts aan het nemen:
Achterste lange gevel: groot glasraam is dichtgemetst   ::) ::) ::)



Daarmee is die gevel AF !
Nu de volgende ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

voila zie,
als en mens onder tijdsdruk komt te staan dan is hij nog creatiever :-)

Steam.N

Kraswerk is achter de rug, grootste deel van het schilderwerk is gedaan:



Ik denk niet dat ik de voegen een ander kleurtje ga geven: even op een oefenstukje bezig geweest:
je ziet véél meer de kras-onvolkomenheden, dan dat het extra kleurtje een meerwaarde geeft ...

Deuren nog doen, en ik begin aan de scenery ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Daarnet probeerde ik sneeuw te strooien op een onbewerkt plaasteren dak:  geen zicht.
Daarom eerst pannen leggen ...



Gelukkig heb ik voldoende redutex om de drie gebouwen af te werken.
Straks het baantje zelf vorm geven.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Lang geleden nog gezien, dit draadje. Mooi !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

De drie gebouwtjes staan even geparkeerd ... besneeuwd ...



Volgende stap: de beide tunnelingangen krassen ...
De grote werken zijn gedaan, maar de tijd begint te dringen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Inderdaad de tijd gaat dringen en het eindresultaat kijk ik naar uit.
Niet te druk op het forum schrijven maar werken, hard werken Jean.

grt Piet.

Dirkh

Het ziet er al goed uit maar de deadline komt wel heel dicht bij  ???

Steam.N

Ik doe mijn best, ik doe mijn best  ;)

Tunnelingangen zijn gekrast en geschilderd, ballast is gelegd, brugje is gebouwd, deel van de "berg" iheeft vorm gekregen ...
Boom-productie is gestart (geen "Grove-Den"-kwaliteit, natuurlijk: zou een overkill zijn, hier) ...

Nog redelijk wat te doen, maar blijkbaar heb ik tot morgenmiddag ...



Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

59erke

dat wordt boompjes draaien tijdens het kerstdiner vanavond  :D

Goed bezig
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan