Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ronet, Ardeense baan in de jaren tachtig

Gestart door ThierryDS, 06 december 2015, 11:08:49 AM

ThierryDS

Dag Gerolf, dat is misschien een oplossing.  :) ik moet er nog over denken...

niko

Zoals Gerolf al zei zou een tunnel achtig iets hier inderdaad het beste op zijn plaats staan , zeker gezien naar de tijds geest van de baan .
mvg Niko

ThierryDS

Ik ga dat inderdaad eens proberen. Ik heb al een ideetje... :). Ben nu nog bezig aan de achterwand, deze is bijna af. :)

ThierryDS

Hallo iedereen,
Een tijdje ben ik hier niet geweest. Was bezig aan een oldtimer. Ondertussen de draad terug opgepikt en achterwand plaatsen aan de baan. Fotokes volgen...


marc goovaerts


OlivierV

#66
Citaat van: ThierryDS op 26 juli 2016, 23:46:16 PM


Gerepareerd.

Oei, toch niet.

Oei, toch wel.  :o

Zal er dan ook de rest bijplakken.



- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ThierryDS

Olivier,
bedankt voor de hulp, kreeg het weer niet gefixt.

Update van mijn baan 'Ronet': zie vorige foto's met de hulp van Olivier  ;)

- Achterwand geplaatst, geschilderd en voorzien van 'wolken', wordt nog wat gedetailleerd,
- tussen de sporen al begonnen met basalt.  Dan kan ik stillekes aan mijn tunnels gaan plaatsen en vervolgens de berg.

Groeten

Wim66

#68
Citaat van: OlivierV op 20 december 2015, 10:45:01 AM
Indien je een los/laadplaats voor hout maakt dan moet er wel iets meer ruimte zijn voor de machines die de wagens beladen ... en ook nog altijd een soort van toegangweg voor de machines die de boomstammen aanvoeren. ;)

Al hoewel ik geen onbekende ben op dit forum maar even ben weg geweest heb ik dit draadje pas zojuist voor het eerst gelezen en zeer interessant ook voor mijn Ardense baan

Voor het lossen van hout afkomstig uit de VTG wagons doet men dit zo in Courtil (Gouvy) dus je hebt niet zoveel ruimte nodig?







Zo is dus de aanvoer met 3x reeks 77/78 normaal gesproken in de nacht maar bij uitzondering ene keer overdag:



En zo is de afvoer met de lege VTG wagons in de middag met slechts 1 reeks 77/78




Wim

Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Metpetergaathetbeter

fraaie foto's en ik dacht al dat wij elkaar van vroeger kenden ! ;)

Wim66

Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

ThierryDS

[][/img]
03/08/2016: plaatsing van tunnelportalen, verdere opbouw berg.

[][/img]

Gerolf

Je achterste tunnelportaal zou ik iets dieper in de berg leggen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ThierryDS


ThierryDS

#74
[][/img]
07/08/2016: werkzaamheden berg, rivier, ...
[][/img]