Ronet, Ardeense baan in de jaren tachtig

Gestart door ThierryDS, 06 december 2015, 11:08:49 AM

ThierryDS

[][/img]

'Probeersel' van vandaag, rotsen uit gips zonder mallen...

755philippe

Mooi werk. Ik gebruik voor rotsen sculptamold ipv gips. Langere verwerkingstijd en lichter van gewicht.
Mvg

755philippe

Grote stomer

Het ziet er een mooie baan in wording uit! Leuk thema ook.
Toch een opmerking: zou je niet eerst muur en plafond van de ruimte afwerken?
Weet dat onder invloed van UV uw dampscherm zal vergaan!
Is misschien ook handiger als je met een achtergrond gaat werken...
Uw keuze uiteraard
 

ThierryDS

Dag grote stomer,
Ja afwerking zolder boven de baan zit in de planning voor ik echt verder ga naar de achterkant van de baan. Ik begin er in januari 2016 aan. Nu gaat dat nog lukken omdat ik nog vlot overal aan kan.
Groeten

OlivierV

Citaat van: ThierryDS op 06 december 2015, 14:38:27 PM
@ Olivier: op dit gedeelte komt geen schaduwstation.  Ik ben van plan eventueel later uit te breiden naar rechts waar ik een 'open' schaduwstation' zou maken.  Dan zie ik m'n treinen nog bij stilstand.

Wat betreft de afwerking zolder: ik ben van plan na Nieuwjaar platen te plaatsen en tot dan komt er aan de achterkant geen afwerking.  De platen schilder ik dan tot aan de toekomstige fries...  :)
Dat zou ik echter wel gaan doen, zeker achteraan, je zou daar bv. 6 doorgaande sporen kunnen hebben waar 6 treinen op kunnen staan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ThierryDS

[][/img]

update 13/12/2015, afgelopen week wat verder gedaan...

[][/img]

[][/img]

test met eerste preiserkes waar toekomstige camping komt...

ThierryDS

Nog wat verder gewerkt, voorzijde baan.
[][/img]

ThierryDS

[][/img]

[][/img]

De rechterkant van de baan... Afgelopen week uitgevoerd. Stilaan ga ik nu pauzeren ivm feestdagen. Vanaf januari volgt afwerking boven de baan en verdere aanleg nevenbaan. Groeten

59erke

Ziet er alvast niet slecht uit.

Maak mij juist de bedenking dat de ruimte rond uw goederenloods wel heel krap is.
Kan mij niet voorstellen dat een vrachtwagen makkelijk aan de andere zijde van de loods kan geraken om zijn goederen op te halen, als hij daar tenminste al geraakt want de weg erheen is ook heel smal rekening houdend met het ballastbed van de rails en de bergwand.

Ga je de bergwanden nog bewerken want nu zien ze er wel heel vlak uit, tenzij je ze gaat laten begroeien met gras of bomen ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

OlivierV

Indien het Ardeens wordt zal er heel wat bebossing en struiken op de helling komen.
Wat betreft die goederenloods klopt 59erke zijn uitleg wel, tenzij er enkel bediening per spoor plaatsvind natuurlijk. :D
Misschien is het dan logischer om er enkel een houthandel van te maken, dus een plaats waar houten balken op de trein geladen worden, vers van het bos zeg maar.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ThierryDS

59erke, ik ga die bergwanden inderdaad nog bewerken hoor.  Heel veel 'Ardeens groen' zeg maar... :.)

Er komt inderdaad heel veel bebossing en struiken.  Naast het spoor is nog een ruimte maar de loods waar ik eventueel nog een toegangsweg kan maken. Ofwel volg ik Olivier zijn voorstel, bediening per spoor van hout...


sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

OlivierV

Indien je een los/laadplaats voor hout maakt dan moet er wel iets meer ruimte zijn voor de machines die de wagens beladen ... en ook nog altijd een soort van toegangweg voor de machines die de boomstammen aanvoeren. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

59erke

@ olivier

Als hij gewoon de loods wegneemt, kan hij daar al veel stammen leggen hoor.
Zet er nog een kleine vaste kraan bij of een vrachtwagen met een kraan op gemonteerd.

Ik vermoed dat dit zeker kan lukken, misschien wel het spoor inkorten ...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

OlivierV

Koen, het spoor is lang genoeg naar mijn mening. Stel je doet een bediening met een 73 of andere loc en een 4-5 tal rongenwagens. Dan kan de trein telkens doorgeschoven worden.
Een treinbaan ontwerp je dus best niet op 1 dag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan