Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ronet, Ardeense baan in de jaren tachtig

Gestart door ThierryDS, 06 december 2015, 11:08:49 AM

ThierryDS

Dag Mark,

nee, vanavond... :), nu zijn het nog oude foto's en dan zal het wel wat trager gaan denk ik... ;D

ThierryDS

[][/img]

Hoofdtraject, nevenbaan in opbouw... najaar 2015

ThierryDS

[][/img]

Hoofdtraject op kurk, nevenbaan in opbouw, achterzijde komt in de toekomst achter bergen/heuvels te zitten...

ThierryDS

#18
[][/img]


najaar 2015

ThierryDS

#19
[][/img]

Vorige week, eind november 2015...

[][/img]

[][/img]

ThierryDS

[][/img]

Deze week, begin december 2015.  Op niveau '0' is er de rivier, op niveau 1 de nevenbaan en op niveau 2 het hoofdtraject.  Hier zie je de eerste werken van de aankleding van de baan.

59erke

ik volg, is eigenlijk hetzelfde tijdperk en situatie waar mijn baan in gesitueerd zal zijn
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

ThierryDS

Citaat van: mark7758 op 06 december 2015, 11:31:58 AM
Als je nog iets aan info of speciale foto zoekt. Zeg het en wie weet.

Of kom eens langs. We staan met onze baan in Houten. Rail 2016. www.rail.nl

Bedankt, zal ik niet vergeten!

ThierryDS

Ik heb vandaag mijn archief aan foto's geplaatst.  Vanaf nu zal er dus regelmatig, hoop ik toch, een update volgen.  Vandaag ga ik trouwens mijn eerste heuvels met gips verder afwerken, zoals ook Gerolf heeft aangeraden in een ander draadje, waarvoor dank.

De waterpartij zoals je die hier ziet blijft uiteraard niet zo.  We zijn van plan dit te verdonkeren, met groen en vele lagen vernis (bootvernis?).

Bedankt voor jullie reacties alvast.  Fijne zondag

Kautenbach

Supet, weer een nieuw bouwdraadje erbij, met een boeiend thema ;D

Goed bezig, en succes alvast, wel regelmatig posten nu hé ;D ;D

OlivierV

Fijn dat je m'n raad opvolgde, voor banen is het namelijk handig wanneer er een apart draadje over bestaat, dan kan je die achteraf makkelijker weervinden.

Komt er ook ergens een schaduwstation om materieel te kunnen optellen?

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Tof dat je alles gebundeld hebt, zodat we de evolutie goed kunnen zien  :)
Succes met de verdere bouw !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Arnout Weber

Leuk plan ben je mee bezig. Ik ben benieuwd naar de vorderingen.

1 ding snap ik nooit zo goed: Waarom gaan mensen vol enthousiasme aan een baan
beginnen maar de ruimte waar de baan in komt word vaak slecht afgewerkt? Hier bedoel ik de
geïsoleerde dakconstructie zonder verdere afwerking.

Nou ben ik daar zelf bijna klaar mee na 3x een baan te zijn begonnen en nu voor de 4e keer
de zolder te hebben verbouwt en hopelijk nu met het gewenste resultaat: Een afsluitbare kamer
van 5 x 2.4m grote kamer.

Gr Arnout.

755philippe

Ik heb dit meermaals op het forum gezien. Een nieuwe baan beginnen en de zolder is spijtig genoeg niet afgewerkt. Waarschijnlijk kunnen ze niet wachten op de afwerking en willen ze vol enthousiasme met een baan beginnen. Spijtig dat je later de zolder moet gaan afwerken tussen je treinen en al dat fragiel materiaal met kans op beschadigingen. Ikzelf heb ook eerst alles volledig afgewerkt voor ik eraan begon. Maar desondanks toch een mooi begin.
Mvg

755philippe

ThierryDS

@ Olivier: op dit gedeelte komt geen schaduwstation.  Ik ben van plan eventueel later uit te breiden naar rechts waar ik een 'open' schaduwstation' zou maken.  Dan zie ik m'n treinen nog bij stilstand.

Wat betreft de afwerking zolder: ik ben van plan na Nieuwjaar platen te plaatsen en tot dan komt er aan de achterkant geen afwerking.  De platen schilder ik dan tot aan de toekomstige fries...  :)