Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Fabrikanten loks en wagons?

Gestart door amest, 18 juni 2006, 10:46:34 AM

amest

gewoon een kleine vraag :

welke fabrikanten zijn er zoal voor schaal N voor treinen (loks/wagons)
ik 'ken' ondertussen
MiniTRIX
Fleischmann
Roco
Mehano N?

zijn er nog die schaal N maken?

Ik zoek niet speciaal treinen van een bepaald land. Eerder een algemeen type (bv. grote stoomsneltrein) wel Europees (dus geen Amerkiaanse treinen.
Heeft Mehano in schaal N bv. ook de thalys? HEb deze een keer zien rijden in Dordrecht maar heb niet gevraagd van welke fabrikant hij kwam...

Arvid
groeten,

Arvid

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door amest

gewoon een kleine vraag :

welke fabrikanten zijn er zoal voor schaal N voor treinen (loks/wagons)
ik 'ken' ondertussen
MiniTRIX
Fleischmann
Roco
Mehano N?

zijn er nog die schaal N maken?




Ik zoek niet speciaal treinen van een bepaald land. Eerder een algemeen type (bv. grote stoomsneltrein) wel Europees (dus geen Amerkiaanse treinen.
Heeft Mehano in schaal N bv. ook de thalys? HEb deze een keer zien rijden in Dordrecht maar heb niet gevraagd van welke fabrikant hij kwam...

Arvid



>>>> Je hebt ook nog Arnold en een paar kleinserie fabrikanten Paul Bellon,Verborgh,MTE maar die hebben g??n stoomloks (maken alleen maar Belgische loks met resin kasten,uitgezonderd PBellon) en daar moet je toch wat dieper in je geldbeugel tasten.

Gerrit


n/a

Je vergeet Kato, die maakt trouwens ook een hogesnelheidstrein in N.
Voor stoomtreinen moet je bij Minitrix en Fleischmann zijn.

Havoc

Ik denk dat je eens moet uitkijken naar enkele tijdschriften. De meeste maken voldoende reclame om een idee te krijgen wat er allemaal is. (spijtig genoeg is MSM bijna uitsluitend h0)

Of eens catalogussen gaan verzamelen bij enkele winkels.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

amest

ok,

dat wordt dus Trix of Fleischmann[^]. Roco bleek niet bepaald veel te hebben in N, dus ...

En rails zijn er ook alleen maar van deze twee?

Is dan wel makkelijker om te kiezen he [:D]
groeten,

Arvid

Gerolf

Ik dacht dat er ook ergens specifieke N-fora bestonden. Ik kan me voorstellen dat die link-pagina's hebben.
Voor alle duidelijkheid: ik wil je niet wegjagen, hoor [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

N-fora bestaan in ieder geval, maar ik betwijfel of er een vlaams bij is

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Roderik

Misschien dat BeneluxSpoor de N-Spoor-draad weer op neemt.
Er was vroeger een heel mooi Amerikaans forum maar dat heeft de geest gegeven. Als je "Spur N" intypt bij Google, kom je toch een paar mooie Duitse fora tegen. Maar dan moet je het uiteraard allemaal nog verstaan. Nu ja, foto's spreken alle talen... en die zijn er in overvloed.
Als je materiaal zoekt voor een onderbouw, bijvoorbeeld een onderstel voor een diesel, kan je ook eens kijken bij Atlas. Schitterende motoren!
Always be modelling!

janjozef

http://www.newrailwaymodellers.co.uk/Forums/ dit is een engels forum waar ik ook soms rondzwalp en met een N-gedeelte.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Roderik

Amest,

Ik had je vraag over sporen over het oog gezien... Wat het mooiste oogt zijn PECO 55-sporen en de prijs valt daar ook nog mee. Ze zijn een unicum op de N-schaal markt. Zeer slanke railstaven en al even slanke wissels voor een realistisch zicht.

Enig nadeel zijn echt oude locs (vooral die van Piko). Deze hebben veel te hoge wielflenzen waardoor de onderkant van het wiel de railstaven kan raken.
Always be modelling!

amest

citaat:
Geplaatst door Roderik

Amest,

Ik had je vraag over sporen over het oog gezien... Wat het mooiste oogt zijn PECO 55-sporen en de prijs valt daar ook nog mee. Ze zijn een unicum op de N-schaal markt. Zeer slanke railstaven en al even slanke wissels voor een realistisch zicht.

Enig nadeel zijn echt oude locs (vooral die van Piko). Deze hebben veel te hoge wielflenzen waardoor de onderkant van het wiel de railstaven kan raken.



Heb ze al eens op het net gezien, maar blijkbaar minder courant.

Zijn ze goed te combineren met bv. de flex rail van minitrix (of hebben PECO zelf ook flex rails?
groeten,

Arvid

Roderik

hmmm, Peco is vrij courant hoor.

Ik weet niet van waar je juist bent, maar de grotere modelbouwwinkels zoals Jocadis, Olaerts of Van Biervliet hebben die zeker in hun gamma.

Wat die flexirails betreft, is dat bij Peco geen enkel probleem. Ze hebben eigenlijk alleen flexirails.
Always be modelling!