Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ravensford

Gestart door GVL, 28 november 2015, 18:31:42 PM

Ronald


Floris


GVL

Bedankt, mannen.
Wim, de bermen zijn opgebouwd uit kunststof schuimplaten waarover een mengsel van zand en verdunde houtlijm gesmeerd is.
Groeten.

Stedahult

Citaat van: Kautenbach op 16 mei 2016, 20:35:26 PM
Sfeervolle baan, met dito materieel, lekker vies....

Idem.
Mvh. Steef

GVL

Bedankt, Steef.
Deze K1, een model van Hornby, wordt het werkpaard in de periode 'begin jaren '60'.  De K1 was een ontwerp van Peppercorn uit de late jaren '40.  Een veelzijdige en relatief moderne stoomlocomotief die het tot het einde van het stoomtijdperk uitgehouden heeft.  De 62064 was van 1958 tot 1965 toegekend aan het depot van Darlington in het noordoosten en past dus qua regio en periode.
Nog een decoder en enkele bijgeleverde onderdeeltjes monteren en dan wordt ie smerig zwart gemaakt (na het verwijderen van de olievlekjes ...).
Er is ook met de ballast begonnen.



Groeten.

DFS

knap machien, ben benieuwd naar je weathering

sdz1976

Citaat van: DFS op 31 mei 2016, 21:39:44 PM
knap machien, ben benieuwd naar je weathering

+1

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

krisds

Prachtige sfeervolle baan, en dan ben je nog maar pas begonnen.

evan

Ik begin zo stilletjes aan te smelten voor dit baantje in wording  :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Citaat van: evan op 01 juni 2016, 16:38:36 PM
Ik begin zo stilletjes aan te smelten voor dit baantje in wording  :o

ik ben al gesmolten. dit is gewoon een andere categorie  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Hier ligt gewoon een dweil naast het toetsenbord

Gewoon prachtige details die Gino ons voor de ogen tovert.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

GVL

Dank jullie voor de lovende woorden.
De afgelopen dagen wat bezig geweest met poeders, washes en andere verven in de poging de sporen en grondbedekking een gepaste kleur te geven.  Ik let vooral op een vloeiende overgang tussen de verschillende elementen zodat de indruk van een doorleefde goederenkoer ontstaat.
Dit is een werkje van geduld, dat veel lichtje laagjes vergt.  Bijgevolg belangrijk om de juiste achtergrondmuziek op te zetten – de box Heart and Soul van Joy Division die zowat hun hele oeuvre omvat.  Donkere muziek, van hoge esthetische kwaliteit en die goed past bij de sombere sfeer die er in Noord-Engeland al eens heerst.
Het ziet er nog een beetje uit als een maanlandschap maar hier en daar is er ook al wat groen te bekennen ...  Benieuwd naar het vervolg want grasjes en struikjes zijn niet direct mijn specialiteit.



Groeten.

Ronald


Martin Welberg

CiteerHeart and Soul van Joy Division

Lekker, past er goed bij..

Citeergrasjes en struikjes zijn niet direct mijn specialiteit.

Wat wil je weten..

GVL

Met grasjes en turf een eerste laag groen aangebracht.  Het ziet er al iets meer aangekleed uit maar er is waarschijnlijk nog werk aan.
De English Electric Type 1, D8134 is de loc van dienst en duwt enkele gesloten wagens tot voor de goederen loods.  Een occasionele bezoeker in Ravensford aangezien de echte machine in de jaren '60 aan de Midland regio toegekend was.



Groeten.