TRAXX / HLE 28 wordt vervangen

Gestart door C.B., 24 november 2015, 09:15:10 AM

C.B.

Vanaf 2016 worden de huidige TRAXXEN / HLE 28 teruggegeven aan de leasingmaatschappij.
BLOG heeft een nieuw contract afgesloten met Railpool en er komen 36 nieuwe TRAXXEN in de plaats.
Er zijn er nu bij met B , NL , D , CH , IT , AT pakket.
Groetjes.
Claudio.

Metpetergaathetbeter


SuSke

En minder goed voor onze portemonnees  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Als ze allemaal in die "grijze met blauwe band" livrei van Railpool komen dan niet, maar weer al die andere nummerkes  ??? ??? 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gaspar

Kleine bedenking bij die Traxx modellen van Piko: de duitse versie van Piko met blauwe band kost tussen de 72 en 75€.
De belgische versie met nummer 2861 moet zo maar eventjes 120€ opbrengen. Dat alleen om er een nummer op te drukken; 70 % meer!!!
>:( :-\
 

kno

#6
Zullen ze echt nieuwe loks zijn ?

Als Angel/Alpha train een 40-tal Traxx beschikbaar zal hebben,
en Railpool en 30-tal nieuwe loks nodig heb, is het niet onlogisch te speculeren dat dezelfde loks van den ene vehuuder naar den andere zullen gaan.

doomslu

Citaat van: Gaspar op 24 november 2015, 11:34:29 AM
Kleine bedenking bij die Traxx modellen van Piko: de duitse versie van Piko met blauwe band kost tussen de 72 en 75€.
De belgische versie met nummer 2861 moet zo maar eventjes 120€ opbrengen. Dat alleen om er een nummer op te drukken; 70 % meer!!!
>:( :-\
Het lijkt er op dat het eventjes een andere nummer drukken is, maar vergis je niet. Het betreft wellicht een nieuwe productie op kleine oplage.
Ook al gaat het slechts om een andere schildering, het moet allemaal ingesteld worden, waarbij de opstartkosten gedeeld worden over een klein aantal.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

C.B.

De huidige TRAXXEN / HLE 28 die rijden bij BLOG , worden via de NMBS gehuurd.
De toekomstige TRAXXEN van Railpool voor BLOG , worden in eigen beheer gereden.(dus bij BLOG zelf en niet meer bij de NMBS.) , en het contract was voordeliger bij Railpool dan bij Alpha Trains
Nog geen idee onder welke nummer deze komen , of dat ze een bestickering gaan krijgen.
(ook TRAXXEN met een CZ en SK pakket behoren tot de mogelijkheden.)
Dit alles voor het uitbouwen van het Green Express netwerk.

BLOG = B logistics , het voormalige NMBS Logistics.


Groetjes.
Claudio.

Peter

Hoi Claudio,

Die nieuwe Traxxen zijn die van het type TRAXX 3 met "Last Mile" installatie, dus met ingebouwde dieselmotor,
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Denk het niet. Die zijn nog niet geweest voor toelating. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

C.B.

Ik moet het nog eens navragen , maar een TRAXX type 187 , zou blijkbaar technisch niet mogelijk zijn , omdat de plaats van de dieselmotor zich bevindt op de ruimte van de gelijkspanningsgedeelte.




Groetjes.
Claudio.

Peter

Ik weet dat de Deutsche Bundesbahn 450 of 405? TRAXX-3 heeft besteld waarvan een aantal zonder diesel en een aantal in de uitvoering als sneltreinloks.. De diesel is dus niet altijd aanwezig in alle loks. Bombardier zelf geeft helaas weinig informatie (of zoek ik verkeerd?)
Met vriendelijke groeten
Peter

C.B.

Klopt Peter.
De dieselmotor is geen vaste installatie in de Br 187. Dus gewoon een bijkomende optie.
Groetjes.
Claudio.

janieburton

Citaat van: Peter op 16 december 2015, 10:19:37 AM
Hoi Claudio,

Die nieuwe Traxxen zijn die van het type TRAXX 3 met "Last Mile" installatie, dus met ingebouwde dieselmotor,

Wat is de reden van die dieselmotor? Zijn ze zo onbetrouwbaar dat een dieselmotor inbouwt om ze in geval van panne tot in een station te geraken. ::)